Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Lews

Idag blev det en 7189 Mill Village Raid, 10193 Medieval Market, 7188 King's Carriage Ambush och en 7953 Court Jester.

SuperMario

#2581
Igår handlade jag .

Och idag beställdes följande set:






X3



Hmmm. Det blev visst även en

micke

Citat från: SuperMario skrivet 27 februari 2012 kl. 18:40
Igår handlade jag .

Och idag beställdes följande set:






X3



Hmmm. Det blev visst även en

WoW och jag som inte får lön förrän imorgon  ;)
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

SuperMario

Men micke, jag tror jag handlar för 'peanuts' jämfört med dig.  :P
Du är nog "värst/fetast på swebrick" när det gäller att handla Lego.  8)
:)

micke

Citat från: SuperMario skrivet 28 februari 2012 kl. 18:47
Men micke, jag tror jag handlar för 'peanuts' jämfört med dig.  :P
Du är nog "värst/fetast på swebrick" när det gäller att handla Lego.  8)
:)

Men det var ju förra året  ::), i år har jag "Legoat av mig", skämt å sido så köpte jag ganska mkt bulk av det jag ville ha och nu blir det enstaka set. Men det är alltid trevligt att se "STORA" beställningar, vet ju själv den sköna känslan att se alla avier som kommer med posten och sedan att få öppna dem trevliga paketen.
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

bjomark77

Idag hämtade jag ut 2 av de 3 som jag beställde från Amazon. Paketet hade kommit till utlämningsstället redan igår men trodde ju inte att det var så snabb leverans.

Jag la beställningen på kvällen de 23 och paketet var framme den 27 och då är det en helg där också. Det är ju snabbare än de flesta svenska butiker.

Barbaroux

Fick hem mitt Traderaköp som jag gjorde i helgen. Det är Guarded Inn ;D ;D ;D. Tänk att det skulle ta 26 år innan jag köpte setet. Setet kom ut ungefär samtidigt som jag slutade leka med lego. Trots det har det länge varit ett utav mina favoritset. Det bästa av allt är att skicket är perfekt. Det är nybitskänsla trots att setet är från 1986. Till och med minifigsen armar och händer är så där härligt tröga. Enda nackdelen är att det inte medföljde någon kartong.

Harry Coma

Senaste veckan:

20:-
70:- (lite dyrare än jag tänkte mig)
och för 40:-
och även där, 20:-

Allt i snorfint skick. :)

Lite gammalt hederligt för ett/par-tre kommande byggen..

Och jag måste ha köpt en hel del lösa delar det senaste också.
Det ramlar in bruna kuvert varje dag = kalas varje dag.  ;D

Duchessa

Fick hem som jag köpte på Tradera i helgen. 750 pix inklusive frakt.

Höll på att få hjärtsvikt när jag kom hem och såg att paketet bara lämnats av posten utanför min lägenhetsdörr. Jag bor iofs längst upp, så det är inte många som passerar utanför min dörr utom jag och tre grannar, men ändå. Vem som helst hade kunnat gå förbi och ta paketet...

Skafte

Gick förbi Åhléns för att se om de tänkt börja sälja något lite billigare. Och plötsligt var det halva reapriset på ett bord med leksaker. I botten hittade jag två ex Creationary som då kostade 165 spänn styck, vilket jag fick för mig var OK, så jag tog dem. Få se om de nånsin vill sälja resten av LEGOt som stått rätt länge, och sänka priset lite till...

Och så tror jag att jag la en BL-beställning idag igen.  ::)

Illuwatar

En skaplig order från BL, av en dansk samt en från Tommy's Store... Material till första hand fler japan-MOCar och fort med arabisk inspiration, men tänkte även försöka ge mig på att göra ett hus i modul-skala.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Duchessa

Citat från: Skafte skrivet 29 februari 2012 kl. 01:50
Och så tror jag att jag la en BL-beställning idag igen.  ::)

Bricklink är mer beroendeframkallande än knark. 

;D

Skrytsson

Citat från: Duchessa skrivet 29 februari 2012 kl. 15:03
Citat från: Skafte skrivet 29 februari 2012 kl. 01:50
Och så tror jag att jag la en BL-beställning idag igen.  ::)

Bricklink är mer beroendeframkallande än knark. 

;D

Jag antar att du har testat bägge för att kunna dra den slutsatsen? ;)

Duchessa

Citat från: Skrytsson skrivet 29 februari 2012 kl. 15:05
Citat från: Duchessa skrivet 29 februari 2012 kl. 15:03
Citat från: Skafte skrivet 29 februari 2012 kl. 01:50
Och så tror jag att jag la en BL-beställning idag igen.  ::)

Bricklink är mer beroendeframkallande än knark. 

;D

Jag antar att du har testat bägge för att kunna dra den slutsatsen? ;)

Om man räknar receptbelagda migräntabletter (och andra värktabletter) till knark så - jajjamensan!!  :D

Skafte

Citat från: Duchessa skrivet 29 februari 2012 kl. 15:03

Bricklink är mer beroendeframkallande än knark. 

;D

Den stora skillnaden är att knarket (ej personlig erfarenhet!) lär ge en kick när man tuggar i sig det eller motsvarande, BL-kicken kommer ju när man lägger beställningen. Sen när paketet dyker upp efter ett par veckor öppnar man och tänker "Jaha, varför beställde jag det här? Javisst ja, den där färgen hade jag inte sett förut på den biten. Och den där var 8 öre billigare än i den andra butiken jag jämförde med. Och de här tänkte jag bygga en olympisk parallelltrapets av, men insåg senare att den vitala delen som jag behöver 8 höger och 8 vänster av inte tillverkats i vitt än, och i beige kostar dom 24 kr/st."

Men snart kommer nog nästa beställning med alla de där sandgröna bitarna som... eller hur var det? Det fanns inte 1x3, så jag köpte i en annan butik. Nej, det var ju bitar till mitt julskyltningstorn! Men det rev jag ju för en månad sedan. Javisst ja, det var billigt. Kom ju under 100 dollar.

Suck.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.