Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

b0D3N

Efter en sväng förbi Lekia idag med äldsta dottern kom jag hem med en Promo pollybag för det nya Friends   :D

Vi gick bara in för att titta och på väg ut frågade han i kassan om jag var intresserad av en fastän de egentligen inte ska dela ut dem än...
Jag måste vara (ö)känd i butiken för allt LEGO jag köper ;D

Carl T

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 04 februari 2012 kl. 09:41
Jag kan också tänka mig ett fyrpack till det priset, kan dessutom dela frakt med Record. Om du ändå har vägarna förbi osv..  :)

Eftersom jag köpt något och detta är tråden för det så kan jag konstatera att jag köpte 16 paket gröna soldater i dag. Återstår att se vad som händer med de åtta ingen bett mig köpa.
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

Teabox

Har äntligen hittat serie 6 figurer i Halmstad :) Blev 8 stycken påsar.

Sirre

Citat från: Carl T skrivet 04 februari 2012 kl. 19:36
Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 04 februari 2012 kl. 09:41
Jag kan också tänka mig ett fyrpack till det priset, kan dessutom dela frakt med Record. Om du ändå har vägarna förbi osv..  :)

Eftersom jag köpt något och detta är tråden för det så kan jag konstatera att jag köpte 16 paket gröna soldater i dag. Återstår att se vad som händer med de åtta ingen bett mig köpa.

Om de går att skicka (bara bitarna) för en rimlig slant kanske jag kan tänka mig dem. :)

Mikael Sol

Köpte ett gäng grejer från pick-a-brick. Lyktstolpar och lite annat grejs.
Plus    8293 Power Functions Motor Set V29

Ska bygga en linbana i köket eller hallen, tänker jag.

pacc

Citat från: Carl T skrivet 04 februari 2012 kl. 19:36
Eftersom jag köpt något och detta är tråden för det så kan jag konstatera att jag köpte 16 paket gröna soldater i dag. Återstår att se vad som händer med de åtta ingen bett mig köpa.

Jag kan inte säga att jag har lika gröna fingrar som Carl men ett par är väl kul att ha,
han tipsade mig om att Woody's roundup bara gick på 150 kr när de väl drogs i kassan
så tillslut har det blivit två sådana också, även om jag redan var inställd på en för prislappens 400/2...

Carl T

Citat från: pacc skrivet 05 februari 2012 kl. 16:37
Citat från: Carl T skrivet 04 februari 2012 kl. 19:36
Eftersom jag köpt något och detta är tråden för det så kan jag konstatera att jag köpte 16 paket gröna soldater i dag. Återstår att se vad som händer med de åtta ingen bett mig köpa.

Jag kan inte säga att jag har lika gröna fingrar som Carl men ett par är väl kul att ha,
han tipsade mig om att Woody's roundup bara gick på 150 kr när de väl drogs i kassan
så tillslut har det blivit två sådana också, även om jag redan var inställd på en för prislappens 400/2...

Gröna fingrar var det, ja. Jag tog tolv paket gröningar till, plus ett 7594.
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

insurrection

Citat från: Carl T skrivet 05 februari 2012 kl. 16:48
Citat från: pacc skrivet 05 februari 2012 kl. 16:37
Citat från: Carl T skrivet 04 februari 2012 kl. 19:36
Eftersom jag köpt något och detta är tråden för det så kan jag konstatera att jag köpte 16 paket gröna soldater i dag. Återstår att se vad som händer med de åtta ingen bett mig köpa.

Jag kan inte säga att jag har lika gröna fingrar som Carl men ett par är väl kul att ha,
han tipsade mig om att Woody's roundup bara gick på 150 kr när de väl drogs i kassan
så tillslut har det blivit två sådana också, även om jag redan var inställd på en för prislappens 400/2...

Gröna fingrar var det, ja. Jag tog tolv paket gröningar till, plus ett 7594.
Fanns det nått kvar när ni köpt? Tror ni nått finns kvar imorrn?

Carl T

Citat från: insurrection skrivet 05 februari 2012 kl. 17:35
Citat från: Carl T skrivet 05 februari 2012 kl. 16:48
Gröna fingrar var det, ja. Jag tog tolv paket gröningar till, plus ett 7594.
Fanns det nått kvar när ni köpt? Tror ni nått finns kvar imorrn?

Gröna gubbar fanns det gott om (tjogtals paket). Jag tror det fanns rätt många Woody's Roundup också, och dessutom några Buzz's Star Command Spaceship för 99:50 kr.
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

mx

Köpte 4842 Hogwarts Castle från Lucas & Ludvig. Nu blir det bygga av ikväll. :)

Svartkrut

Tog en tur till Örebro idag och passade på att testa appen som kan scanna minifgs serie 1-2 och det blev slutligen 10 minifigs där och så kunde jag inte låta bli att köpa 4842 Hogwarts Castle, så nu blir det lite kul byggande.  ;D Fick också lite hjälp på Brixit att hitta skatetjejen i serie 6.  :D

insurrection

Citat från: Carl T skrivet 05 februari 2012 kl. 18:09
Citat från: insurrection skrivet 05 februari 2012 kl. 17:35
Citat från: Carl T skrivet 05 februari 2012 kl. 16:48
Gröna fingrar var det, ja. Jag tog tolv paket gröningar till, plus ett 7594.
Fanns det nått kvar när ni köpt? Tror ni nått finns kvar imorrn?

Gröna gubbar fanns det gott om (tjogtals paket). Jag tror det fanns rätt många Woody's Roundup också, och dessutom några Buzz's Star Command Spaceship för 99:50 kr.
Vart där vid 12snåret idag och avlastade dem på lite army men och en woody roundup :)
Om någon undrar fanns det säkert 6-7 roundup kvar och iaf 30 paket army men, minns inte hur många spaceship 7593, men fler än roundup iaf.

Woodpicker

Citat från: Svartkrut skrivet 06 februari 2012 kl. 14:58
Fick också lite hjälp på Brixit att hitta skatetjejen i serie 6.  :D

Var det världens bästa Daniel som hjälpte dig?? ;)
Han tog fram olika påsar till mig iaf :) Nu hoppas jag att han fixat min BL-order lika bra som vanligt!
Technic-freak, Samt City & 6-wide ;)

Woodpicker

Idag var det rena rama JULAFTON hemma i Logsjö! Har under en veckas tid handlat på blocket och tradera. När jag kom hem trött som en gris (efter 14t jobb) låg det 5st paket och ett sexpack med folköl i mitt hobbyrum!! Min käraste hustru hade vart iväg och hämtat alla mina paket åt mig. Nu blir det svårt att sova... TECHNIC O MASSOR!! ;D ;D
Technic-freak, Samt City & 6-wide ;)

Tobbe Arnesson

Låter som en bra hustru - ta hand om henne (eller så ville hon bara ha ännu mer tid för sig själv).
Blogg: Robotkampen

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.