Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

mordatre

Citat från: Skrytsson skrivet 13 januari 2012 kl. 11:34
Citat från: mordatre skrivet 13 januari 2012 kl. 02:32
Lokala handlaren tillåter inte att man klämmer på dem längre så då struntade jag i dem.  >:(

Såna butiksbiträden är jobbiga. "Vill du sälja eller inte?" brukar jag fråga.

Smet iväg idag till vår andra handlare och där fick man fortfarande klämma. han får bli min nya leverantör av de svåra figsen (alv, spartan, legionär m.m.).    Hade bara råd med 1 påse så jag köpte 6 stycken (man kan ju inte hålla sig). Såg till att det blev 2 legionärer iallafall. Ska öppna dem när frugan lagt sig.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

bjomark77

Var lite trött i huvudet när jag var på väg hem från jobbet, så  när jag var inne på Toys R Us så köpte jag en , men när jag kom hem så kom jag på att jag ju redan köpt en sådan för ett par veckor sedan.

Och så köpte jag en på Maxi.

Och så hade jag fått ett par paket, dels ett paket från "studbringer", innehållande 2 paket med julmotiv & ett annat paket med , & .

Har blivit lite mycket lego denna vecka


Record

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 13 januari 2012 kl. 09:29
Tre stycken LEGO Basic Bricks Deluxe på Åhléns "tre reavaror för två"-kampanj. 1 950 klossar för 358,- kändes som ett rätt OK pris.  :D

De hade lite annat smått och gott också men jag hade inte så mycket tid att fundera på.

Har dom lego på Åhlen i stan?
Friskt satsat, hälften vunnet..

micke

Citat från: bjomark77 skrivet 13 januari 2012 kl. 21:22
Var lite trött i huvudet när jag var på väg hem från jobbet, så  när jag var inne på Toys R Us så köpte jag en , men när jag kom hem så kom jag på att jag ju redan köpt en sådan för ett par veckor sedan.

Och så köpte jag en på Maxi.

Och så hade jag fått ett par paket, dels ett paket från "studbringer", innehållande 2 paket med julmotiv & ett annat paket med , & .

Har blivit lite mycket lego denna vecka
vill du sälja din 7189 så är jag intresserad
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

micke

Köpte idag en låda Minifig Serie 6 samt två stycken , Lego Star Wars Endor Rebel Trooper & Imperial Trooper Battle
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

mryxmannen

Citat från: micke skrivet 14 januari 2012 kl. 08:54
Köpte idag en låda Minifig Serie 6 samt två stycken , Lego Star Wars Endor Rebel Trooper & Imperial Trooper Battle

Vilken affär köpte du allt ifrån?
Min affär på Bricklink heter "When dreams come true".

Wineyard

Även jag köpte en låda Minifig s6 och

AndersI

Föll till föga för det inre suget och köpte en Kalle Anka - Jenny sitter och läser, och jag har just byggt färdigt min X-Wing. Pernilla bara ler och skakar på huvudet...

Skafte

Beställt en låda gubbar och ett gäng SW-set från Hiko samt ett par SW-set (som var billigare där) och ett par Cars-set från amazon.co.uk. Det dyra 2012 har börjat...

oberoff

Kunde inte stå emot när jag snubblade över en X-Wing med medföljande Kalle Anka. Blev också 3 st (Knight and Castle Building Set) på Åhlens Nordstan. 3 för 2 och nedsatt till 69 kr. Föll för hjulen och gallerfönstren.

knalltoss

Eftersom jag gick förbi LEGO-butiken i Köln i torsdags så var man ju tvungen att gå in!
Väl där blev det Mini modulars och ett Bröllopspar. Kunde inte låta bli att bröllopsparet när jag såg det live!=)

Det var för övrig min femte legobutik på ca 1½ år. Förstår inte att jag hamnar i städer som har Legobutiker....
/Rikard

micke

Citat från: mryxmannen skrivet 14 januari 2012 kl. 09:05
Citat från: micke skrivet 14 januari 2012 kl. 08:54
Köpte idag en låda Minifig Serie 6 samt två stycken , Lego Star Wars Endor Rebel Trooper & Imperial Trooper Battle

Vilken affär köpte du allt ifrån?
Hiko.se
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Stigge72

Inget LEGO (idag heller), men väl en BrickJournal #16 som Lego-Robert tipsade om när jag träffade honom i Skrapan i samband med vår "lilla" träff.

Fredrik

Beställde precis en 10197 Fire Brigade från pixmania.se. Riktigt bra pris faktiskt, om man jämför med s@h  :)

Barbaroux

Nu har jag sprängt ytterligare en barriär i mitt legoberoende :-\. Jag har nu vunnit 3 auktioner på ebay.co.uk. Kunde inte låta bli när jag såg en i fint skick. Till och med de 2 extra svarta fjädrarna var med. £13.50 kändes som ett hyfsat pris som jag inte kunde motstå. När jag redan vunnit en auktion så blev det två till av bara farten då jag såg möjligheten till samfrakt. Nu får man hoppas att allt fungerar som det ska.

Var ska mitt legoberoende sluta?  ::)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.