Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

adamski

Citat från: Jesperallen skrivet 22 december 2011 kl. 00:39
Blev en BL order på ca 600 BLEY-klossar´. Upptäckte att några sorter nästan är slut i lådorna hemma, verkar som det inte blir så mycket byggt under julhelgen om nu inte denna order levereras mkt snabbt...

Om du varit en snäll gosse i år så kanske tomten skickar dina gråa bitar idag :)

micke

Har inte hunnit skriva härinne på ett tag, men köpt Lego det har jag till och från
Återkommer med en uppdatering av det jag införskaffat inom kort.
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

marpe

Fire Station. Aptitretare...  ;)

Dock är jag lite tveksam till stegbilen. När man ska rotera steghållaren så lossar den varje gång. Samma problem när stegen ska resas.
Varje gång brandbilen är på utryckning måste den bogseras till verkstad. Det är i och för sig en upplevelse...  :D

Kontaktytan består av 3035 och 87081. Jag får fula tankar i huvudet som jag slår bort. Borra hål  :o i 3035 för att sen sätta ihop delarna med tekniklego. Hjälp mig att komma i från så syndiga tankar...

mechamike

Citat från: marpe skrivet 22 december 2011 kl. 20:12
[Hjälp mig att komma i från så syndiga tankar...

Min Son, eftersom du tillhör flocken Östgötaförsamlingen är du välkommen in till biktbåset vid nästa Legoträff.
Då ska du få ABSolution om du läser 10 Ole Kirk Christiansen.
Gå i Frid !
/ Purist Pastor Mechamike
?

Jesperallen

Citat från: adamski skrivet 22 december 2011 kl. 13:25
Citat från: Jesperallen skrivet 22 december 2011 kl. 00:39
Blev en BL order på ca 600 BLEY-klossar´. Upptäckte att några sorter nästan är slut i lådorna hemma, verkar som det inte blir så mycket byggt under julhelgen om nu inte denna order levereras mkt snabbt...

Om du varit en snäll gosse i år så kanske tomten skickar dina gråa bitar idag :)

Åhh, väntar med spänning!

Jesperallen

Citat från: de Gothia skrivet 22 december 2011 kl. 09:48
har du nån favorit bl affär?

Inte direkt, köper lite varstans där vissa bitar finns i större mängd så jag kan få ner "fraktkrona"per bit. Mr Adamskis Brickdom måste jag ju rekommendera nu med den snabba leveransen som kanske kommer rädda julhelgen ;)

marpe

Citat från: mechamike skrivet 22 december 2011 kl. 21:27
Citat från: marpe skrivet 22 december 2011 kl. 20:12
[Hjälp mig att komma i från så syndiga tankar...

Min Son, eftersom du tillhör flocken Östgötaförsamlingen är du välkommen in till biktbåset vid nästa Legoträff.
Då ska du få ABSolution om du läser 10 Ole Kirk Christiansen.
Gå i Frid !
/ Purist Pastor Mechamike

Åh! Jag är inte ens värdig att knyta din

Jag skådar en en stjärna i öster om Tallboda. Rakt över Linghem står den. Bäst att samla ihop det mest värdefulla som finns på BL. och bara myrran återstår.

swestar

Citat från: mechamike skrivet 22 december 2011 kl. 21:27
Citat från: marpe skrivet 22 december 2011 kl. 20:12
[Hjälp mig att komma i från så syndiga tankar...

Min Son, eftersom du tillhör flocken Östgötaförsamlingen är du välkommen in till biktbåset vid nästa Legoträff.
Då ska du få ABSolution om du läser 10 Ole Kirk Christiansen.
Gå i Frid !
/ Purist Pastor Mechamike

Hahahaha
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Merkurius

Citat
Åh! Jag är inte ens värdig att knyta din


Detta är hans sandal!!!!
Panem et solanum habemus. Quid nobis male evenire potest?

micke

Var idag och hämtade ut två stycken från Webhallen, köpte dem i förrgår på nätet för 599kr
och igår gick dem att hämta ut. Snacka om snabbt
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

bjomark77

Idag blev det 2 st från Netto, 49:-/st och en för 199:- från TRU.

Peacegrove


Myko

Köpte två stora PaB-burkar på LEGO Store i Köpenhamn, inga jätteroliga bitar men en hel del nyttigt fick man ihop. 4x4 plate i grön kan vara användbart för landskapsbygge. Blev också en Shave a Sheep till rabatt pga skadad låda och en BAM (build a minifigure).

mryxmannen

Kom just hem från Siljaline färjan.

Köpte 7 series 5 minifigures. Fick 5 som jag inte hade och 2 dubletter. Samt köpte jag en stormer från herofactory 3.O.

Och en ....
Min affär på Bricklink heter "When dreams come true".

andreas E

Blocket fynd,  en , en och en .  6481 i oöppnad kartong.
Kan man väl se som ett litet fynd?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.