Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Illuwatar

Beställde , och hos Lucas&Ludvig. Den första är för mig, de andra två blir julklappar till min systerson.

Väntar även på några BL-ordrar med massa grått...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Wineyard

Jag köpte mig ett medlemskap i föreningen :)

Carl T

Citat från: Wineyard skrivet 05 december 2011 kl. 23:02
Jag köpte mig ett medlemskap i föreningen :)

Bra köp, särskilt nu när man får mer än 12 månader för pengarna om man inte redan är medlem. :)
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

Nextuz


Myko

Köpte en Bank and Money Transfer på Klossbutiken för att få en tile till ett bygge som ska visas i skrapan.

NIN777


Barbaroux

Fick hem ett Traderaköp idag vilket passar bra när jag också är ledig. Paket innehöll en liten komplettering av min castlesamling nämligen Black Falcons första borg Knight's Castle. Borgen var i fint skick förutom att den gråa färgen åldrats lite. Det enda som inte stämde var att en sköld hade gul i stället för blå kant. Minifigsen är som nya! Setet var ganska efterlängtat då det är det enda castlesetet jag saknade som barn innan jag slutade leka med lego (bortset från och ). Paket innehöll även Jousting Knights, Horse Cart och Catapult vilka jag dock har sedan tidigare. Dessutom innhöll paketet lite extra fjädrar till hjälmarna och bland annat den svarta fjädern 4502a från set Camouflaged Outpost som är en liten dyrgrip på Bricklink. För övrigt så väntar jag även på just set 6066 som jag också köpt på Tradera. Tomten kommer tidigt i år ;D.

Längst upp på önskelistan nu är nog Guarded Inn och Black Falcon's Fortress även om dessa kom ut året efter att min dark age påbörjades. Jag har dock alla bitar för att kunna bygga dessa redan men det är inte riktigt samma sak som att ha setet, eller hur?

de Gothia

Citat från: Barbaroux skrivet 06 december 2011 kl. 11:06
Fick hem ett Traderaköp idag vilket passar bra när jag också är ledig. Paket innehöll en liten komplettering av min castlesamling nämligen Black Falcons första borg Knight's Castle. Borgen var i fint skick förutom att den gråa färgen åldrats lite. Det enda som inte stämde var att en sköld hade gul i stället för blå kant. Minifigsen är som nya! Setet var ganska efterlängtat då det är det enda castlesetet jag saknade som barn innan jag slutade leka med lego (bortset från och ). Paket innehöll även Jousting Knights, Horse Cart och Catapult vilka jag dock har sedan tidigare. Dessutom innhöll paketet lite extra fjädrar till hjälmarna och bland annat den svarta fjädern 4502a från set Camouflaged Outpost som är en liten dyrgrip på Bricklink. För övrigt så väntar jag även på just set 6066 som jag också köpt på Tradera. Tomten kommer tidigt i år ;D.

Längst upp på önskelistan nu är nog Guarded Inn och Black Falcon's Fortress även om dessa kom ut året efter att min dark age påbörjades. Jag har dock alla bitar för att kunna bygga dessa redan men det är inte riktigt samma sak som att ha setet, eller hur?

Hoho! Vilka set!!! :)

Guarded inn är jag med på jakt efter...  :-\

Barbaroux

Citat från: de Gothia skrivet 06 december 2011 kl. 11:17
Hoho! Vilka set!!! :)

Guarded inn är jag med på jakt efter...  :-\

Misstäkte att du skulle svara på inlägget ;)! Visst är det härliga set med mycket nostalgi ::).

Duchessa

Citat från: Barbaroux skrivet 06 december 2011 kl. 11:06
Fick hem ett Traderaköp idag vilket passar bra när jag också är ledig. Paket innehöll en liten komplettering av min castlesamling nämligen Black Falcons första borg Knight's Castle. Borgen var i fint skick förutom att den gråa färgen åldrats lite. Det enda som inte stämde var att en sköld hade gul i stället för blå kant. Minifigsen är som nya! Setet var ganska efterlängtat då det är det enda castlesetet jag saknade som barn innan jag slutade leka med lego (bortset från och ). Paket innehöll även Jousting Knights, Horse Cart och Catapult vilka jag dock har sedan tidigare. Dessutom innhöll paketet lite extra fjädrar till hjälmarna och bland annat den svarta fjädern 4502a från set Camouflaged Outpost som är en liten dyrgrip på Bricklink. För övrigt så väntar jag även på just set 6066 som jag också köpt på Tradera. Tomten kommer tidigt i år ;D.

Längst upp på önskelistan nu är nog Guarded Inn och Black Falcon's Fortress även om dessa kom ut året efter att min dark age påbörjades. Jag har dock alla bitar för att kunna bygga dessa redan men det är inte riktigt samma sak som att ha setet, eller hur?

Jag saknar en sån svart fjäder - den kostar multum på Bricklink, har jag sett! Så grattis till fyndet :)

Själv väntar jag på 6073. Efter det återstår bara några få sett innan min samling med äldre riddarlego är komplett.

stej123


Art Vandelay

Citat från: stej123 skrivet 06 december 2011 kl. 11:58
Citat från: NIN777 skrivet 06 december 2011 kl. 10:12
Citat från: Wineyard skrivet 05 december 2011 kl. 23:02
Jag köpte mig ett medlemskap i föreningen :)

Jag gjorde samma sak!

Även jag köpte mig ett medlemskap :)

Jag med! Kassören måste vara eld och lågor.  :)

Barbaroux

Nu kan det väl inte vara långt kvar tills vi är 100 medlemmar?

Gideon

Var på LEGO-butiken i Köpenhamn med frun i helgen och inhandlade fyra burkar från PaB-väggen + 2x3 custom minifigs. Hittade ganska många användbara bitar, bl a en hel del tan och en försvarlig mängd bruna 1x2 log bricks :)

lucaslagun

Va också i Köpenhamn idag och köpte mig 21007 Rockefeller Center, 6e byggnaden från den serien jag köper. Började med 21002 Empire State Building för ungefär ett halvår sedan. Det köpet satte igång ett sug för LEGO som jag inte känt på länge. Väntar spänt på 10211 Grand Emporium, som jag beställde för några dagar sedan!

Blev en lite presentation av mitt första inlägg här, hoppas det är ok.

edit: andra inlägg...

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.