Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

AndersI

Två ex av förra årets julkalender (Kingdoms) för 99:- styck på Barnens Hus i E-tuna. Finns fler kvar om någon är intresserad.

shutter

Köpte lite lösa bita på PaB från S@H. När jag hämtade ut paketet på utlämningsstället kom expediten med det och såg bekymrad ut. Skakade lite lätt på paketet som skramlade ljudligt, och frågade, ska det låta så här?
JAAAAAA, sa jag med tindrande ögon och sken upp som en sol i affären.
;D

Myko

Köpte en på färjan från Tallin. Stod att det var rea, men tydligen var det fel. Orkade inte tjafsa med kvinnan som inte kunde engelska och fick nöja mig att spara 10 kronor istället för 40...

Huvudfoting

(första gången jag testar med bilder och länkar till BL)

Oj, oj, oj - känner mig nästan bakis...på ett ekonomiskt sätt. Söndag är stora auktionsdagen på ebay, mycket gott som gick under klubban och jag drog hem en del. Kanske lite för mycket, köpte som vanligt med magen. Vi får väl se hur det blir när det kommer hem. 3 auktioner blev det

Auktion 1 (bild 1-4):
Innehåller airport shuttle , plus ca 10 kg löslego. Där ett piratskepp är synligt, seglet i bild 4 tyde rpå att det är

Auktion 2 (bild 5-7)
Han sålde loket från i en separat auktion, men alla vagnar finns i högen. Även , och verkar ingå + 10kg LEGO

Auktion 3 (bild 8)
Ja, här finns det onekligen en del gott för en 12V-älskare av tåg som mig själv, , och för att nämna några

Älskar faktiskt sådana här köp, lite detektivarbete och se vilka delar som finns, vilka set som ingår etc etc - men det har ju en viss risk, man kan ju bli riktigt blåst. Om 1-2 veckor då det kommer får vi väl veta om jag är den gladaste killen söder om Stockholm eller om jag bara kommer känna mig dum i huvudet och fattig..... Totalt med transport för allt detta är jag nog uppe i 4k

/W

Woodpicker

Citat från: shutter skrivet 25 november 2011 kl. 22:56
Köpte lite lösa bita på PaB från S@H. När jag hämtade ut paketet på utlämningsstället kom expediten med det och såg bekymrad ut. Skakade lite lätt på paketet som skramlade ljudligt, och frågade, ska det låta så här?
JAAAAAA, sa jag med tindrande ögon och sken upp som en sol i affären.
;D

Vad klockrent!  ;D
Technic-freak, Samt City & 6-wide ;)

Tommy_la

Idag blev det en Pet Shop.  Sånt rymms egentligen inte i min budget, men vad fasen, nu har jag inte köpt en endaste legobit sedan i somras. Jag måste ju kompensera lite när jag äntligen fick en bra lönemånad.  ::)
Min bricklinkbutik "Tommy's Store":
http://www.bricklink.com/store.asp?p=tommy_la

micke

Fick hem min(a) beställningar från Pixmania idag
Hur det företaget kan gå runt är lite obegripligt, låga priser och ett fraktpris på 145 kr när dem sedan skickar 4 olika paket, måste ha kostat dem skjortan att sända denna beställning så, det fanns gott om utrymme kvar i kartongerna. Men jag är bara glad för att Legoaskarna var helt oskadda och i toppenskick

LEGO City - Mobil polisenhet -    
LEGO Exklusiv utgåva - Winter village bakery -    
LEGO Star Wars - Ewok Attack -    
LEGO Prestige - Fire Brigade -    
LEGO Exklusiv - Det stora varuhuset -

Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

stej123

Citat från: micke skrivet 29 november 2011 kl. 16:44
Fick hem min(a) beställningar från Pixmania idag
Hur det företaget kan gå runt är lite obegripligt, låga priser och ett fraktpris på 145 kr när dem sedan skickar 4 olika paket, måste ha kostat dem skjortan att sända denna beställning så, det fanns gott om utrymme kvar i kartongerna. Men jag är bara glad för att Legoaskarna var helt oskadda och i toppenskick

LEGO City - Mobil polisenhet -    
LEGO Exklusiv utgåva - Winter village bakery -    
LEGO Star Wars - Ewok Attack -    
LEGO Prestige - Fire Brigade -    
LEGO Exklusiv - Det stora varuhuset -



Hur lång tid tog leveransen? Jag väntar på ett paket jag beställde i slutet av förra veckan, kollar jag mitt koll-id så står det att posten mottagit "Elektronisk förhandsinformation" men inte att det är skickat. Känns som dom borde kunnat få iväg det antingen igår eller idag. Man blir lite orolig efter att ha läst både ris och ros om Pixmania.

Carl T

Citat från: stej123 skrivet 29 november 2011 kl. 17:54
Citat från: micke skrivet 29 november 2011 kl. 16:44
Fick hem min(a) beställningar från Pixmania idag
Hur det företaget kan gå runt är lite obegripligt, låga priser och ett fraktpris på 145 kr när dem sedan skickar 4 olika paket, måste ha kostat dem skjortan att sända denna beställning så, det fanns gott om utrymme kvar i kartongerna.

Hur lång tid tog leveransen? Jag väntar på ett paket jag beställde i slutet av förra veckan, kollar jag mitt koll-id så står det att posten mottagit "Elektronisk förhandsinformation" men inte att det är skickat.

Jag lade min beställning av Tower Bridge för fem dagar sedan (24/11). Jag fick mail om att det skickats efter tre dagar, och då hade kollit samma status som ditt. I dag fick jag SMS och hämtade paketet som visade sig vara en STOR kartong helt utan något skyddande material runt legokartongen. Det hade blivit ett fult veck på mitten av framsidan, men det kan jag leva med.
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

Kwagge

Citat från: Carl T skrivet 29 november 2011 kl. 18:25
Citat från: stej123 skrivet 29 november 2011 kl. 17:54
Citat från: micke skrivet 29 november 2011 kl. 16:44
Fick hem min(a) beställningar från Pixmania idag
Hur det företaget kan gå runt är lite obegripligt, låga priser och ett fraktpris på 145 kr när dem sedan skickar 4 olika paket, måste ha kostat dem skjortan att sända denna beställning så, det fanns gott om utrymme kvar i kartongerna.

Hur lång tid tog leveransen? Jag väntar på ett paket jag beställde i slutet av förra veckan, kollar jag mitt koll-id så står det att posten mottagit "Elektronisk förhandsinformation" men inte att det är skickat.

Jag lade min beställning av Tower Bridge för fem dagar sedan (24/11). Jag fick mail om att det skickats efter tre dagar, och då hade kollit samma status som ditt. I dag fick jag SMS och hämtade paketet som visade sig vara en STOR kartong helt utan något skyddande material runt legokartongen. Det hade blivit ett fult veck på mitten av framsidan, men det kan jag leva med.


Den kan vi (inte du) bygga på lördag ;D

micke

Citat från: stej123 skrivet 29 november 2011 kl. 17:54
Citat från: micke skrivet 29 november 2011 kl. 16:44
Fick hem min(a) beställningar från Pixmania idag
Hur det företaget kan gå runt är lite obegripligt, låga priser och ett fraktpris på 145 kr när dem sedan skickar 4 olika paket, måste ha kostat dem skjortan att sända denna beställning så, det fanns gott om utrymme kvar i kartongerna. Men jag är bara glad för att Legoaskarna var helt oskadda och i toppenskick

LEGO City - Mobil polisenhet -    
LEGO Exklusiv utgåva - Winter village bakery -    
LEGO Star Wars - Ewok Attack -    
LEGO Prestige - Fire Brigade -    
LEGO Exklusiv - Det stora varuhuset -



Hur lång tid tog leveransen? Jag väntar på ett paket jag beställde i slutet av förra veckan, kollar jag mitt koll-id så står det att posten mottagit "Elektronisk förhandsinformation" men inte att det är skickat. Känns som dom borde kunnat få iväg det antingen igår eller idag. Man blir lite orolig efter att ha läst både ris och ros om Pixmania.

Mina tog 4 dagar, har ett paket som det står Elektronisk förhandsinformation på kvar, fast det beställde jag senare
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Duchessa

Jag fick ett sms idag om att min beställning från Pixmania finns att hämta ut. Är dock på resande fot, så jag kan inte hämta den förrän imorgon. Men jag har fortfarande bara fått besked om att två av tre set har skeppats. Är det dumt av mig att hämta ut det paketet när jag inte hört något om det tredje setet?

stej123

Citat från: Carl T skrivet 29 november 2011 kl. 18:25
Citat från: stej123 skrivet 29 november 2011 kl. 17:54
Citat från: micke skrivet 29 november 2011 kl. 16:44
Fick hem min(a) beställningar från Pixmania idag
Hur det företaget kan gå runt är lite obegripligt, låga priser och ett fraktpris på 145 kr när dem sedan skickar 4 olika paket, måste ha kostat dem skjortan att sända denna beställning så, det fanns gott om utrymme kvar i kartongerna.

Hur lång tid tog leveransen? Jag väntar på ett paket jag beställde i slutet av förra veckan, kollar jag mitt koll-id så står det att posten mottagit "Elektronisk förhandsinformation" men inte att det är skickat.

Jag lade min beställning av Tower Bridge för fem dagar sedan (24/11). Jag fick mail om att det skickats efter tre dagar, och då hade kollit samma status som ditt. I dag fick jag SMS och hämtade paketet som visade sig vara en STOR kartong helt utan något skyddande material runt legokartongen. Det hade blivit ett fult veck på mitten av framsidan, men det kan jag leva med.

Även jag beställde Tower Bridge. Fick just ett mail om att paketet skickats så nu känns det mycket bättre!

Duchessa

Citat från: Duchessa skrivet 29 november 2011 kl. 21:54
Jag fick ett sms idag om att min beställning från Pixmania finns att hämta ut. Är dock på resande fot, så jag kan inte hämta den förrän imorgon. Men jag har fortfarande bara fått besked om att två av tre set har skeppats. Är det dumt av mig att hämta ut det paketet när jag inte hört något om det tredje setet?
...och när man talar om trollen... Jag fick också nyss mail om att mitt tredje set har skickats. Det var/är en MMV, så jag är glad att allt verkar lösa sig :)

bellis

Jag köpte lite begangnat lego idag AS-ST
                                                          AT-AP
                                                          Sith infiltrator
Allt för 50 euro, ungefär 450 kr ingen beskrivning med men kompletta.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.