Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

de Gothia

Citat från: micke skrivet 22 november 2011 kl. 19:31
Testade idag att lägga en beställning på PixMania
Ngn här som testat dem innan?

Beställde






Fick betala 3270 inkl frakt hem (3-4 dgr leverans)

Skall bli intressant och se hur denna affär fungerar

http://www.swebrick.se/index.php?topic=2132.0

Olsson

Gjorde också ett försök på Pixmania. Skräckblandade förväntningar
Beställde








Allt utom Diagon Alley är julklappar till kidsen.  ::)
Får se hur det går. Väldigt bra pris dock. Detta plus två mindre PQ sett slutade på 3523 med frakt. Billigare än Brittiska Amazon som var alternativet.

Carl T

Citat från: pacc skrivet 22 november 2011 kl. 18:05
Och lagret tog slut snabbt också, hann inte beställa.

Då kan jag trösta dig med att 7189 Mill Village Raid nu finns på franska Amazon till ett bättre pris. Frakt tillkommer, men beställer man två blir det något billigare (per set) än det var för mig från brittiska Amazon.

Jag beställde i stället ett par Winter Village-set och ett Medieval Market Village. Hoppas bara att min fru inte styckmördar mig för att jag fyller på förrådet i samma takt som jag sålt av det. :-\
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

Kwagge

Citat från: Carl T skrivet 23 november 2011 kl. 13:56
Hoppas bara att min fru inte styckmördar mig för att jag fyller på förrådet i samma takt som jag sålt av det. :-\


Kan du be henne vänta till EFTER mötet hemma hos dig? :D

de Gothia

Citat från: Kwagge skrivet 23 november 2011 kl. 14:45
Citat från: Carl T skrivet 23 november 2011 kl. 13:56
Hoppas bara att min fru inte styckmördar mig för att jag fyller på förrådet i samma takt som jag sålt av det. :-\


Kan du be henne vänta till EFTER mötet hemma hos dig? :D

eller så styckar hon i bitar som liknar lego så kan ni bygga upp carl igen! :)

Duchessa

Jag kunde inte behärska mig när jag såg att allt fler set blev utsålda hos Pixmania, så jag la en beställning. Det blev , och . Totalt 2207 inklusive frakt. Planerar att sälja MMV (för den har jag redan). Hade velat köpa även 7188 och 7189, men se där var det redan slut....

Olsson

Angående Pixmania fick jag en räkning via mail i går från deras svenska betalningsföretag (Klarna). Dock bara på knappt 600 kronor. Blir såklart orolig. Hur blir det med resten? Eller är det någon slug/idiotisk uppdelning pga att de delar upp leveransen.
Någon som varit med om det tidigare? har inte hört något annat från dem, mer än bekräftelsen på ordern.

//Olsson

Carl T

Citat från: de Gothia skrivet 23 november 2011 kl. 16:05
Citat från: Kwagge skrivet 23 november 2011 kl. 14:45
Citat från: Carl T skrivet 23 november 2011 kl. 13:56
Hoppas bara att min fru inte styckmördar mig för att jag fyller på förrådet i samma takt som jag sålt av det. :-\


Kan du be henne vänta till EFTER mötet hemma hos dig? :D

eller så styckar hon i bitar som liknar lego så kan ni bygga upp carl igen! :)

Yay! Hoppas mitt huvud blir gult. ;)

OnT: nu har jag beställt Tower Bridge och har lovat mig själv att inte beställa något igen förrän tidigast nästa år.
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

Barbaroux

Citat från: Duchessa skrivet 23 november 2011 kl. 16:25
Jag kunde inte behärska mig när jag såg att allt fler set blev utsålda hos Pixmania, så jag la en beställning. Det blev , och . Totalt 2207 inklusive frakt. Planerar att sälja MMV (för den har jag redan). Hade velat köpa även 7188 och 7189, men se där var det redan slut....


Jag beställde både och sent i går kväll och de har lagerstatus 111202. Min beställning verkar ha gått igenom. Beställde en del annat också   :D. Var även sugen på Tower Bridge men då jag även lagt en beställning hos Studbringer så sa mitt samvete ifrån men 1600 kr är väldigt lockande.

Den som väntar på något gott...

... kan ibland vänta för länge ;)

Pekblom

Betalade den "sista" BL-orden på vita bitar.. lite över 1000kroch då täcker det inte alls allt  det vi vill ha. suck!!!

micke

Fick idag hem dem första seten av City 2012
Ser trevliga ut, kommer inte hinna bygga ngt på dem idag dock
4441
4435
4437
4436
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

shiftaltcmd

Lite småsaker från S@H men varför har inte Black friday kommit till Europa ännu.
Till och med Apple kör Black friday över hela världen.
På S@H hade man fått fri frakt och 10% på allt och lite till på en del och en del små belöningar.
Ja, jag vet, USA är en annan marknad men det känns ändå lite pyrt

Carl T

Citat från: shiftaltcmd skrivet 25 november 2011 kl. 18:21
Lite småsaker från S@H men varför har inte Black friday kommit till Europa ännu.
Till och med Apple kör Black friday över hela världen.
På S@H hade man fått fri frakt och 10% på allt och lite till på en del och en del små belöningar.
Ja, jag vet, USA är en annan marknad men det känns ändå lite pyrt

S@H har det i Storbritannien också. Huruvida det är Europa eller inte får du fråga britterna om. ;)
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

pacc

Pixmania hade höjt priset på några av de exklusiva seten idag så jag kom undan...
- inte, för de hade ju sänkt diagon alley några kronor :P

Carl T

Citat från: Carl T skrivet 23 november 2011 kl. 13:56
Jag beställde i stället ett par Winter Village-set och ett Medieval Market Village. Hoppas bara att min fru inte styckmördar mig för att jag fyller på förrådet i samma takt som jag sålt av det. :-\

Och i dag fick jag dem. Mindre än två dygn tog det, och det var UPS som levererade. Amazon.fr rekommenderas! :)
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.