Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

SuperMario

 :o Sjukt bra affär!! Bara att gratulera!!  ;)

Jag skulle säga att de går på minst 10 kkr styck.

Säg inget till din granne dock...  :D

Goldmember

Citat från: SuperMario skrivet 17 november 2011 kl. 22:55
:o Sjukt bra affär!! Bara att gratulera!!  ;)

Jag skulle säga att de går på minst 10 kkr styck.

Säg inget till din granne dock...  :D

;D Jag måste tyvärr erkänna att jag ljög en smula...eller rättare sagt en hel kaka! Jag har inte köpt några misb 12v tåg, blev så nyfiken på dem efter Walters "vansinniga" lampaffär så jag kolla dem på bricklink och såg att dessa 3 set var galet dyra...hoppas ingen tog illa upp av mitt torsdags skämt.. ;)

Skrytsson

Citat från: Goldmember skrivet 18 november 2011 kl. 00:37
;D Jag måste tyvärr erkänna att jag ljög en smula...eller rättare sagt en hel kaka! Jag har inte köpt några misb 12v tåg, blev så nyfiken på dem efter Walters "vansinniga" lampaffär så jag kolla dem på bricklink och såg att dessa 3 set var galet dyra...hoppas ingen tog illa upp av mitt torsdags skämt.. ;)

Haha. Då satt jag här och var avundsjuk i onödan :D

Ras 74

HAHAHA! Du är knäpp Goldmember ;) "Säg inget till min granne". Den var bra.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Myko

Oddsen att ens granne sitter på 3 oöppnade LEGO set från 80-talet är nog försvinnande liten.

Huvudfoting

Buuuuuuu..... ;-)

Och jag som missade i din första post att du skrev oöppnat - vilket betyder att jag inte vart sååå avundsjuk till en början ;) Håller med SuperMario - ett sådant skick är du nog uppe i 10k, annars beg på ebay får du dom för ca 100EUR och uppåt. Synd att du ljög, för du missade ju en chans att tjäna 300SEK på mitt erbjudande ;) ;)

Chansen att fö hitta bra set (inte MISB) från 80-talet hos sin granne är som sagt ganska små idag. Grannens ungar sitter väl mest på 90-tal och uppåt. Men det finns som sagt undantag.

/W

lindyhep

Hahaha, tur jag inte har nån koll på de där tågen annars hade jag väl blivit så avis och inspirerad att jag hade börjat leta överallt efter nåt bra kap. Bara för att, typ.

(Det närmsta ett MISB set från 80-talet jag kommer är vägplattorna min far kom med förra veckan. Ett paket med två t-korsningar i orginalplasten oskadad. 1983 står det på pappret som ligger i och det kan nog stämma eftersom jag o ffa bror min då var i lego-ålder. Prislappen tror jag sa 21 kr på rea.)

AndersI

Jag har en oöppnad semaforpack (Har det inte framför mig just nu, kanske?) som mycket tydligt illustrerar begreppet "Shrink wrap". Den genomskinliga omslagsplasten har krympt genom åren, och kartongen har hunnit bli alldeles krökt. Den såg ut så redan när jag fick tag i den, den kanske skulle mått bättre av att ha öppnats...

Carl T

Jag kunde inte motstå priset på amazon.co.uk så jag beställde ett par stycken när de kostade £45.04 (plus justering för svensk moms). Det fick bli en också, bara för att jag vill ha mer mörkgrått med mera.
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

de Gothia

Citat från: Carl T skrivet 22 november 2011 kl. 16:39
Jag kunde inte motstå priset på amazon.co.uk så jag beställde ett par stycken när de kostade £45.04 (plus justering för svensk moms). Det fick bli en också, bara för att jag vill ha mer mörkgrått med mera.

ett par som i två eller vart det ännu mera mvr? :)

Carl T

Citat från: de Gothia skrivet 22 november 2011 kl. 17:04
Citat från: Carl T skrivet 22 november 2011 kl. 16:39
Jag kunde inte motstå priset på amazon.co.uk så jag beställde ett par stycken när de kostade £45.04 (plus justering för svensk moms). Det fick bli en också, bara för att jag vill ha mer mörkgrått med mera.

ett par som i två eller vart det ännu mera mvr? :)

Två. Plus att jag har en obyggd hemma. Det lutar väl åt att jag säljer en så småningom och bygger med två av dem. Grisar, kor och hästar behöver sällskap, och vad kan vara bättre än några getter och ett halvdussin höns? :)
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

pacc

Och lagret tog slut snabbt också, hann inte beställa.

de Gothia

Citat från: Carl T skrivet 22 november 2011 kl. 17:14
Citat från: de Gothia skrivet 22 november 2011 kl. 17:04
Citat från: Carl T skrivet 22 november 2011 kl. 16:39
Jag kunde inte motstå priset på amazon.co.uk så jag beställde ett par stycken när de kostade £45.04 (plus justering för svensk moms). Det fick bli en också, bara för att jag vill ha mer mörkgrått med mera.

ett par som i två eller vart det ännu mera mvr? :)

Två. Plus att jag har en obyggd hemma. Det lutar väl åt att jag säljer en så småningom och bygger med två av dem. Grisar, kor och hästar behöver sällskap, och vad kan vara bättre än några getter och ett halvdussin höns? :)

härligt! :) själv har jag med två hemma. det är ett underbart set! :)

micke

Testade idag att lägga en beställning på PixMania
Ngn här som testat dem innan?

Beställde






Fick betala 3270 inkl frakt hem (3-4 dgr leverans)

Skall bli intressant och se hur denna affär fungerar
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Duchessa

Citat från: micke skrivet 22 november 2011 kl. 19:31
Testade idag att lägga en beställning på PixMania
Ngn här som testat dem innan?

Beställde






Fick betala 3270 inkl frakt hem (3-4 dgr leverans)

Skall bli intressant och se hur denna affär fungerar

Jag följer din tråd med intresse, eftersom även jag har spanat in Pixmania, men varit lite osäker på vad det är för företag. Håll oss uppdaterade :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.