Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

mordatre

Citat från: shutter skrivet 05 november 2011 kl. 20:32
Citat från: mordatre skrivet 04 november 2011 kl. 23:12
Blev en Stormtrooper minifigure Alarmclock från S@H. Har gått och varit sugen på en sådan och S@H har ju för en gångs skull ett konkurrerande pris (249:-).  Blev självklart lite PaB och ett sådant där magnetset med Snö-Anakin, Thi-Sen och clone pilot. Vet att de är limmade men för 24:- var ju huvudena och vapnen värt ett köp.

Fick precis hem Ninjago magnetset från S@H för 47,25 (50%) MEN i tron att de var lösa delar utan lim. Drog mig sedan till minnes att någon skrivit att man kan lägga de i varmt vatten för att lösa upp limmet så jag lade de i varmt vatten. Gjorde ingen skillnad så jag lade de i hett vatten. Gjorde heller ingen skillnad så jag fick bryta loss gubbarna från plattorna. Kropp och ben sitter fortfarande ihopa och det finns lim bak på benen = oanvändbara som samlarfigurer = julklapp till systersonen. lyckades iaf försegla originalförpackningen så den ser ny ut.

Läste nu efteråt på betygen på LEGOs hemsida att folk dissar limmade magnetset friskt, så även jag >:(

Blev en del PaB att se fram emot dock 8)


Skellettet borde väl endast vara limmat i fötterna eller? Man kunde ju Bricklinka nya ben åt honom.  Fattar inte att många magnetset fortfarande ligger högt på S@H´s bästsäljarlista. De flesta borde väl fattat att de är limmade nu. Tror nog alla magnetset kommer reas ganska friskt innan och efter jul.  Tog du någon bild på baksidan av dem du plockade loss?
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

shutter

#2071
CitatSkellettet borde väl endast vara limmat i fötterna eller? Man kunde ju Bricklinka nya ben åt honom.  Fattar inte att många magnetset fortfarande ligger högt på S@H´s bästsäljarlista. De flesta borde väl fattat att de är limmade nu. Tror nog alla magnetset kommer reas ganska friskt innan och efter jul.  Tog du någon bild på baksidan av dem du plockade loss?

Läste recensionerna i efterhand med sämsta tänkbara betyg.
"we quickly broke two figures while trying to yank them off the magnet bases." här har LEGO gjort bort sig.

Skelettet var limmat endast i fötterna ja och nej, jag tog ingen bild på baksidan.
Blev en totalt absurd situation när jag skulle lossa den limmade 1x2 plate från benen på Jay. "Bend over" på skärbrädan i köket med kniven i högsta hugg...

Observera att bilden är en rekonstruktion och att personen på bilden inte nödvändigtvis har med saken att göra. Inga djur eller männsikor kom till skada under fotograferingen till detta inlägg.

Carl T

Citat från: mordatre skrivet 05 november 2011 kl. 21:32
Fattar inte att många magnetset fortfarande ligger högt på S@H´s bästsäljarlista. De flesta borde väl fattat att de är limmade nu. Tror nog alla magnetset kommer reas ganska friskt innan och efter jul.

Jag köpte ett paket av de kvinnliga magneterna till min dotter och blev förvånad över att de inte var limmade. Hade jag vetat att de inte var det hade jag nog köpt fler, men å andra sidan hade jag tänkt att limmat var bra till en treåring som gillar att pilla på kylskåpsmagneter.

Men för att återgå till ämnet: jag fick i går hem ett lass sladdar. Mest Power functions (6 * 20 cm, 2 * 50 cm) men också några äldre 9V-sladdar (4 * 36 studs). Nästa fråga är vad jag skall bygga med dem.
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

Illuwatar

Fick hem en inköpt på BL. 190:- för denna borde vara rätt så okej... det intressanta att denna lilla modell har vissa detaljer som saknas på UCS-versionen ().
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Huvudfoting

Citat från: Carl T skrivet 08 november 2011 kl. 10:14
Nästa fråga är vad jag skall bygga med dem.

En racerbil som sladdar?

Carl T

En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

de Gothia

igår blev det en boxare och en grottkvinna från serie 5 på tradera. av självaste robinsonvinnaren från skellfteå.. :)

Etzel

En bricklinkbeställning på 2 S4 vikingar, Narcissa Malfoy och lite vita plates. Kommer behöva skaffa mycket mer vitt inom närmaste tiden tror jag. :P

Duchessa

Fick hem set 6097 igår, efter en ganska lång leveranstid (köpt på Tradera). Nu saknas bara 5 set och 2 servicepacks för att min samling med gammalt riddarlego ska vara komplett ;D

de Gothia

Citat från: Etzel skrivet 10 november 2011 kl. 13:27
En bricklinkbeställning på 2 S4 vikingar, Narcissa Malfoy och lite vita plates. Kommer behöva skaffa mycket mer vitt inom närmaste tiden tror jag. :P

hehe undrar varför!? ;) ska bli kul att se vad det blir av det på eb! :)

Etzel

Citat från: de Gothia skrivet 10 november 2011 kl. 14:43
Citat från: Etzel skrivet 10 november 2011 kl. 13:27
En bricklinkbeställning på 2 S4 vikingar, Narcissa Malfoy och lite vita plates. Kommer behöva skaffa mycket mer vitt inom närmaste tiden tror jag. :P

hehe undrar varför!? ;) ska bli kul att se vad det blir av det på eb! :)
;D
Synd bara att nästan alla mina vita bitar är inbyggda i andra MOCs för tillfället, men det löser sig nog. Jag väntar också med spänning på första utmaningen. ;)

insurrection

Citat från: Duchessa skrivet 10 november 2011 kl. 13:55
Fick hem set 6097 igår, efter en ganska lång leveranstid (köpt på Tradera). Nu saknas bara 5 set och 2 servicepacks för att min samling med gammalt riddarlego ska vara komplett ;D
Coolt, vad räknar du som "gammalt riddarlego"?
Vilka år? Bara grejer som gick i de vanliga linesen? Eller räknar du även in grejer som Weetabix-setet, Dacta och Blacksmith shop?

de Gothia

tur att jag river alla mina mocs då så fort jag tagit kort på dem.. :) vilket betyder att jag har alla bitar tillgängligt. dock kommer det bli knapert med tid nu när jag vill vara med i den stora satsningen samt göra klart mitt projekt med alla fraktioner...

de Gothia

Citat från: Duchessa skrivet 10 november 2011 kl. 13:55
Fick hem set 6097 igår, efter en ganska lång leveranstid (köpt på Tradera). Nu saknas bara 5 set och 2 servicepacks för att min samling med gammalt riddarlego ska vara komplett ;D

oj vilket roligt set. tråkigt att det aldrig kom till sverige... vad fick du ge?

insurrection

Citat från: de Gothia skrivet 10 november 2011 kl. 14:48
Citat från: Duchessa skrivet 10 november 2011 kl. 13:55
Fick hem set 6097 igår, efter en ganska lång leveranstid (köpt på Tradera). Nu saknas bara 5 set och 2 servicepacks för att min samling med gammalt riddarlego ska vara komplett ;D

oj vilket roligt set. tråkigt att det aldrig kom till sverige... vad fick du ge?
o_O
Det gjorde det väl visst? Min lillebror fick det i födelsedagspresent när vi var små, köpt på någon lokal leksaksaffär...

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.