Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Record

Sambon köpte i helgen på ullared,kingdoms ,,
kalendern+ ett cars set åt sonen.

Fick även hem ett tradera köp idag, till ett bra pris, på köp nu.
Friskt satsat, hälften vunnet..

Nextuz

Citat från: Record skrivet 05 oktober 2011 kl. 22:40
Sambon köpte i helgen på ullared,kingdoms ,,
kalendern+ ett cars set åt sonen.

Fick även hem ett tradera köp idag, till ett bra pris, på köp nu.
Vilket pris? =)



Tobbe Arnesson

Dessutom nästgårds! Grattis!
Blogg: Robotkampen

Huvudfoting

Gjorde ett första försök på miniserien, genom kläm-och-känn. Av ca 30 påsar lyckades jag hitta 3 spartan, 2 ganster, 2 clowner och en boxare och en T-rex, en dvärg. Inte illa för att vara första gången - men det tog lite tid. Folk tittade lite underligt.

Så om ni ska köpa - undvik Clas ohlsson vid T-centralen det var där jag länsade

Myko

Imponerande att hitta spartaner i serie 5. Lär mig o mästare! :D

Pekblom

I dag kom äntligen frugans modul hus 10185 Green Grocer.
Jag lovade henne ett för länge sedan men LEGO shop @ home lyckade strula till det så beställningen så den blev liggande tills de inte fanns några kvar.
(Förövrigt sista gången jag beställde något därifrån, jag förlåter dem aldrig! Strunt i det nu.)
Köpte två stycken på BL istället. Alltid bra att kunna ha en på hyllan för framtiden eller om man behöver expandera staden. Helgen är räddad, hoppas jag får hjälpa till :-)

Pekblom

köpe lite till mig själv också i dag.
4560 Railway Express
4565 Freight and Crane Railway
6332 Command Post Central
3536 Skateboard Big Air Comp
Inga av seten helt kompletta men alla väsentliga delar är med. Själva tågen är t.ex. helt  kompletta.
Fick med en liten låda med räls växlar och bonus bitar som kompensering.



Huvudfoting

@Myko - busenkelt. Man erkänner bara att det är ens första försök och inser att man inte riktigt lärt sig skilja på Spartaner och gladiatorer ;)

Så kan det gå. När jag kom hem och öppnade sista påsen (från 4:an) och förväntade mig en viking så var det en fotbollsspelare??? Märkligt, dom är ju inte direkt feel-a-like. Måste förväxlat påsarna på hyllan


swestar

Slant iväg en BL order med "bra att ha bitar"  ;)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

mechamike

Blev två BL ordrar idag..förutom lite delar till pågående MOC's blev det lite Snowtroopers och andra Sw gubbar
Slog bla till på dom här:



Wald har jag iofs sedan tidigare .. men jag kunde inte motstå en till
?

mordatre

Gick in på Maxi Borås och såg att de tog 20:- för Samlarfigurerna. Klämde snabbt på fem påsar och de innehöll Galdiator, gangster, Alv, skogshuggare och samuraj (de hade serie 2,3,4 och 5). Då jag egentligen inte fick köpa mer Lego denna månaden så tog jag bara de 3 första.  ;)
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

WordArtist

Jag var på ICA Maxi i Haninge i tisdags och där hade de 7213 - Off-Road Fire Truck för halva priset. Jag hittade också samlarfigurer för 20 kronor styck!
Jag fick
Högvakten (5)
Matrosen (4)
Rapparen (3)

Idag "tjänade" jag tre figurer ur serie 5
Skogshuggaren
Gangstern
Detektiven

swestar

Citat från: swestar skrivet 06 oktober 2011 kl. 23:20
Slant iväg en BL order med "bra att ha bitar"  ;)
Slant iväg ett par BL ordrar till idag.
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.