Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

studbringer

Ja grattis alla som fått era 10179 billigt... *censur* va dyr den har blivit nu !!! köpte kanske är lite fel men den kom och gled mig ur näven precis... rackarns men 10k för en tidigare byggd va lite väl häftigt >:(

Får ta mig tusan bli en re-releae på den snart så vanligt folk får nöjet att beundra denna... visst "parta" ut den på BL går ju men finner inget nöje i det, jag vill köpa den komplett helst misb men verkar ganska hopplöst nu om man inte är villig att hosta upp ~15k

AntonYmer

Oooh! ~15K för en 10179? En sån har ju jag stående i garderoben. MISB och allting. Hmm, man skulle kanske sälja den... :)

Skafte

Citat från: AntonYmer skrivet 30 september 2011 kl. 09:43
Oooh! ~15K för en 10179? En sån har ju jag stående i garderoben. MISB och allting. Hmm, man skulle kanske sälja den... :)

Neeeeej, bygg den!

Huvudfoting

Det är ju viss skillnad för vad dom är till salu för och vad folk faktiskt köper dom för. Denna har legat på tradera ett tag nu (10999SEK):
http://www.tradera.com/LEGO-Star-Wars-UCS-10179-Millennium-Falcon-Storsta-setet--auktion_340799_140422098

Samma sålde en veckan innan för 9900. Så prsiet bör ju ligga runt 10k om man träffar rätt person. Själv sökte jag mig bort från tradera, (där folk är ganska prismedvetna) och lyckades hitta den för 4.800 (begagnad)

Kittlande tanke att dom skulle ge út den igen. Bra pengar för LEGO. Jag menar all konstruktion/delar är ju redan framtagna. Borde bara vara att "trycka på knappen". 10.000 ex x 5.000SEK = bra intäkt ;) Men om det händer lär det dröja, bra för hypen och varumärket, så dom har nog inte så bråttom (kan ju ev också vara en licensfråga från Goeroge Lucas). Men då får dom se till och re-leasea modular houses också :D:D


micke

Idag blev det lite småplock av Lego
Temple of the mountain

1 st Legoklossar baslåda 99 kr
1 st Star Wars kalender
4 st för 30 kr Knight's Showdown
2 st för 30 kr City Car
4 st för 10 kr Manta Warrior

ICA Maxi hade lite smårea
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

mordatre

Var på Scifimässan i Göteborg och köpte en Lego laptop (till minifigurerna) av Warehouse 19 i deras självplock. Blev även lite Brickarms och Brickforge. Vill ogärna blanda in oäkta Lego  men nu var jag och barnen sugna på lite custom-minifigs. Var där först så jag kunde plocka det bästa och när jag räkknade på det så betalade jag ca: halva priset mot priserna på deras hemsida.  De hade även lösa bitar från slaktade set som man fick självplocka . 40sek för en ziplockpåse (ca: 15x10cm stor). 
Affären Echo Base hade ganska lite lego med sig och inte till några priser vi är intresserade av.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Sirre

Citat från: mordatre skrivet 01 oktober 2011 kl. 16:46
Var där först så jag kunde plocka det bästa och när jag räkknade på det så betalade jag ca: halva priset mot priserna på deras hemsida.

Oj, så det är värt att köpa från dem på mässan alltså?

Jesperallen

Køpte en burk med dark tan tiles 1x2 på Lego-store i Køpenhamn. ca 1700st før ca 160kr, ok pris. Ska se om det kan anvændas till takbelæggning eller nåt. Tyværr hade de inte tile 1x2 transdark blue som jag var ute efter...

tonni219

Svängde förbi Lekhuset på väg till ett barnkalas i Norrköping, impulsköpte följande:

, 65 kr
, 55 kr
, 259 kr
, 249 kr

Fick även generöst med promotionpåsar ;D:



, 2st
Ninjago-film


mordatre

Citat från: Sirre skrivet 01 oktober 2011 kl. 17:24
Citat från: mordatre skrivet 01 oktober 2011 kl. 16:46
Var där först så jag kunde plocka det bästa och när jag räkknade på det så betalade jag ca: halva priset mot priserna på deras hemsida.

Oj, så det är värt att köpa från dem på mässan alltså?

Visste man vad man skulle plocka så hade de bra mässpris. Jag norpade några dyra brickforgehjälmar som låg bland de övriga billiga standard legohjälmarna, dessa bidrog till att det blev så bra pris för mig.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Merkurius

Blev en mindre beställning från nån italiensk handlare på bricklink. Gamla tåghjul och prylar till gubbarna i gamla gula borgen..
Panem et solanum habemus. Quid nobis male evenire potest?

de Gothia

Citat från: mordatre skrivet 01 oktober 2011 kl. 22:04
Citat från: Sirre skrivet 01 oktober 2011 kl. 17:24
Citat från: mordatre skrivet 01 oktober 2011 kl. 16:46
Var där först så jag kunde plocka det bästa och när jag räkknade på det så betalade jag ca: halva priset mot priserna på deras hemsida.

Oj, så det är värt att köpa från dem på mässan alltså?

Visste man vad man skulle plocka så hade de bra mässpris. Jag norpade några dyra brickforgehjälmar som låg bland de övriga billiga standard legohjälmarna, dessa bidrog till att det blev så bra pris för mig.

är det deras great helmets du menar? :) underbara!!! :)

de Gothia

Citat från: micke skrivet 01 oktober 2011 kl. 14:35
Idag blev det lite småplock av Lego
Temple of the mountain

1 st Legoklossar baslåda 99 kr
1 st Star Wars kalender
4 st för 30 kr Knight's Showdown
2 st för 30 kr City Car
4 st för 10 kr Manta Warrior

ICA Maxi hade lite smårea

vet du eller nån annan om det bara är "ditt" maxi som har rea eller är det flera? 30 spänn för knights showdown lät bra! :P

micke

Citat från: de Gothia skrivet 01 oktober 2011 kl. 22:24
Citat från: micke skrivet 01 oktober 2011 kl. 14:35
Idag blev det lite småplock av Lego
Temple of the mountain

1 st Legoklossar baslåda 99 kr
1 st Star Wars kalender
4 st för 30 kr Knight's Showdown
2 st för 30 kr City Car
4 st för 10 kr Manta Warrior

ICA Maxi hade lite smårea

vet du eller nån annan om det bara är "ditt" maxi som har rea eller är det flera? 30 spänn för knights showdown lät bra! :P

Vet faktiskt inte
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Stigge72

Citat från: micke skrivet 01 oktober 2011 kl. 23:27
Citat från: de Gothia skrivet 01 oktober 2011 kl. 22:24
Citat från: micke skrivet 01 oktober 2011 kl. 14:35
Idag blev det lite småplock av Lego
Temple of the mountain

1 st Legoklossar baslåda 99 kr
1 st Star Wars kalender
4 st för 30 kr Knight's Showdown
2 st för 30 kr City Car
4 st för 10 kr Manta Warrior

ICA Maxi hade lite smårea

vet du eller nån annan om det bara är "ditt" maxi som har rea eller är det flera? 30 spänn för knights showdown lät bra! :P

Vet faktiskt inte
Min uppfattning är att det oftast brukar vara rea på alla (eller iaf många) Ica Maxi samtidigt, men väldig variation vad det är rea på, och vad de anser vara rea...

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.