Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Olsson

Citat från: Skrytsson skrivet 19 september 2011 kl. 17:17
Citat från: Barbaroux skrivet 19 september 2011 kl. 16:44
Citat från: Olsson skrivet 19 september 2011 kl. 16:06

På väg tillbaka i bilen tänkte jag på ett par saker. Är jag riktigt klok? Finns det fler som gör som jag?


Ja det finns det!  ;D Din beskrivning ovan träffar nog många av oss. Åtminstone mig (men säg inget till min fru...)

Vet inte vad ni pratar om. Själv har man ju en partner som också är lego-galen  ;D

Det var inte illa Skrytsson! Fast det handlade i grunden lika mycket om glädjen över att leta efter något nytt och oväntat som behovet av att strategiskt placera det senaste fyndet på ett slugt ställe  ;). Har 240 kvadrat men det börjar bli fullt lite varstans....

Wineyard


Det var inte illa Skrytsson! Fast det handlade i grunden lika mycket om glädjen över att leta efter något nytt och oväntat som behovet av att strategiskt placera det senaste fyndet på ett slugt ställe  ;). Har 240 kvadrat men det börjar bli fullt lite varstans....
[/quote]
Jag delar i princip 18 kvm med min partner - det är helt omöjligt att köpa något utan att hon märker

Olsson

Citat från: Wineyard skrivet 19 september 2011 kl. 20:06

Det var inte illa Skrytsson! Fast det handlade i grunden lika mycket om glädjen över att leta efter något nytt och oväntat som behovet av att strategiskt placera det senaste fyndet på ett slugt ställe  ;). Har 240 kvadrat men det börjar bli fullt lite varstans....
Jag delar i princip 18 kvm med min partner - det är helt omöjligt att köpa något utan att hon märker

[/quote]

LOL Det kan jag tänka mig  :) Då gäller det att tänka kvalitet framför kvantitet kanske  ;D Och det tar ju mindre plats nr man sätter ihop dem...

Anna

Iofs börjar detta bli OT för ämnet, men det börjar låta som värsta LEGOholic. ;) Att gömma låter inte helt bra.

Fast jag kan ju själv få en tankeställar vad legot kostar pengar och det är väll inte det första som man säger till vänner och bekanta att man köpt lego för si och så många kronor. Min man frågade mig en dag vad han trodde jag totalt handlat lego för, det var lite chockartat när jag gjorde en grav summering av det hela. Fast skulle jag välja att sälja av det någon gång så skulle det antagligen generara en bra slant tillbaka.

Idag såg jag på förra veckans avsnitt av lyxfällan. Mannen i huset (som till en början betedde sig som en pojke) fick det deklarerat att han lekte och i en hylla fanns det en vad jag tror 8109 som senare såldes på loppis (undra vad han fick för den). Han bedyrade att han tyckte om att bygga, inte leka. Han var nog en legoholic/shopaholic.

Om vi går tillbaka till ämnet så har jag inte köpt något lego idag ;)

/Anna

Silence101

Har köpt på mig lite delar så att bl.a min äntligen är helt komplett med rätt delar :)
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Pekblom

Citat från: Olsson skrivet 19 september 2011 kl. 16:06
Till saken hör att jag inte riktigt kan visa upp allt för underbara sambon.
"Been there done that got the t-shirt"
Det du beskriver håller inte i längden men nu har hela familjen swebrick t-shirt.
.
I dag beställde frugen två Green Grocer efter att vi talat om det rätt länge.
Vad som fick henne att bestämma sig för att slå till var att stå och hålla i en låda på LEGO museet i prag. De skulle ha över 4000:- för det så då kändes det "billigt" att Beställa det från BL.
Två st.?? Ja man vill väll kunna bygga om det lite...  ;D

Entropique

Efter att ha övat på påsarna jag fick i bytet med Skrytsson, och tagit god tid på mig, fick jag tag på en figur jag verkligen vill ha.

Inte idag dock. Jag hade inte kameran laddad och alldeles för mycket jobb att utföra i helgen, Lego-relaterat förstås.

Olsson

#1867
Blev två på Netto och sen blev det ett halvdussin genom inköp av en viss serietidning med ankor. Vet inte riktigt vad jag ska med dem till.

Tobbe Arnesson

Olsson, det är meningen att man bara ska knappa in setnumret mellan taggarna - inte hela länken till Bricklink.  :)

har det sålts 94 stycken av med ett snittpris av 97,- styck bara den här månaden. Kanske skulle köpa sig någon tidning ändå...
Blogg: Robotkampen

Olsson

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 21 september 2011 kl. 13:56
Olsson, det är meningen att man bara ska knappa in setnumret mellan taggarna - inte hela länken till Bricklink.  :)

har det sålts 94 stycken av med ett snittpris av 97,- styck bara den här månaden. Kanske skulle köpa sig någon tidning ändå...

Ok.Har funderat på hur det funkar..... Suck
Men nu vet jag så det blir kanske rätt framöver! :)
Tackar


Olsson

Provar direkt! :)
La precis en beställning hos Hiko på , ,,.
Och för att undvika missförstånd så ska jag inte gömma det  ;). Mer än för barnen fram till jul ungefär. Har precis fått börja se Potter filmerna så jag tänkte att det var dags! :)

swestar

köpte 2 st , fick nån tidningen med på köpet ;)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Record

Köpte 4 st 30133, rensade hyllan på coop nära i byn, en av dom köpte sambon på annan ort, hon sa det var den sista i stället på Ica, känns som det kan bli ett lösnummers  lyft för kalle det här.
Friskt satsat, hälften vunnet..

Jesperallen

Det blev ca 2000 bitar, bla 1000st Dark bluish tile 1x2 till tak på borgprojektet.
De första beställningarna på BL på länge då jag sparat de sista kronorna på LEGO-kontot till nåt behövligt.
Så nu börjar det väl bli dax att kränga av lite av det som ligger och tar plats i lådorna så man kan omsätta det i bitar man har behov av istället.

Carl T

Vilka förfärliga köer det blev på BR på Center Syd i dag när de hade 50% rabatt på LEGO. Jag var inne i butiken ett par minuter i tio med två barn och en kollega i släptåg. Började plocka på mig set i en korg som snabbt blev för liten. Innan jag hann ända in i butiken var det redan så fullt att det knappt gick att ta sig fram. Jag undrar hur mycket jag missade bara för att det inte gick att komma till...

Men hur som helst: efter en kort stund var det många som var färdiga och började köa, och det ledde till kaos och en del missnöje när folk anslöt sig till köerna från sidogångar. Lyckligtvis bestämde sig personalen i det läget äntligen för att strypa inflödet, och efter en halvtimmes köande (och kanske fem meters avancemang) noterade jag att det knappt fanns några kunder i butiken annat än i köerna (som å andra sidan fyllde halva utrymmet). Efter en timme var jag till slut framme vid en av de två(!) kassorna och köpte några set:





3860 Fortaan
Småset:

Min kollega verkar inte ha fattade det där med LEGO (eller har fattat att jag köper så det räcker och blir över). I stället köpte han ett lass My Little Pony till ungarna (och Apple Bloom + Sweetie Belle till sig). Alla blev glada. Yay. :D

En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.