Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Astrosmurf

Hittade Atlantis 8078 på BR för 550:- så jag slog till :D

Wineyard

Beställde Trolls' Mountain Fortress , en Mime och en Skier från BL :)

mechamike

Beställde lite delar från BL.. mest delar till mitt AT-AT projekt ( bla Tile, Modified 6 x 16 with Studs on Edges i light bley(tack för tipset Ras).. men även lite bitar i tan..

?

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Obehaglig

Idag köpte jag Duplo åt en liten släkting. Det blev 4962, 5509, 5646 och 5945.
Igår köpte jag 8963, 50% rabatt, åt mig själv.

Måns.S

köpte 7784 Batmobile på Tradera i fredags, kom med schenker igår, nu står den ihopbyggd (dock fattas 3-4 bitar) :D
äntligen säger jag bara!! :D

Record

Min sambo köpte på begäran, Captenens hytt Potc, i karlstad idag, åt mig ;D ;D
Friskt satsat, hälften vunnet..

Wineyard


Obehaglig


Olsson

Fick hem drygt 11 kilo osorterat Lego idag från ett köp på Blocket. Visste att den skulle komma idag och körde hem på lunchen för att kunna hämta ut den stora lådan så fort som möjligt. Dock semistrejkar Posten och göra allt långsammare idag så jag fick åka ner till utlämningsstället och tiggde mig till att få leta lite efter lådan. Som hittades  :). Därefter visade sig att de krävdes kontanter för att kunna lösa ut den och automaten utanför affären var sönder  >:( Dock fick jag hjälp i kassan och kunde ta ut erforderlig summa  ;D. Mycket strul för mycket Lego  :).
Snabbt hem igen och slet upp paketet. Hällde ut allt på en filt, ett jämt lager som täcket större delen av gästsängen i gillestugan. Lycka. Massor av bitar och gubbar från mina frånvarande år. Tror det mesta är från 1995 – 1999. Ett halvkilo ritningar i gott skick. Känslan och ljudet av att dra fingrarna igenom högen och lite snabbt sortera ut gubbbar, vapen och "viktiga" bitar. Ett par tidiga Star Wars figurer dök upp :D. Allt i lådan såg ut att vara i väldigt bra skick. Rent och bara originaldelar. Stor lycka  ;D Men det var bråttom. Lunchen var slut och jobbet kallade åter. Ner med allt i en stor plastlåda för vidare hantering i kväll eller senare i veckan.  Till saken hör att jag inte riktigt kan visa upp allt för underbara sambon. Lego-kvoten är fylld för en lång tid framöver egentligen.
Jag vet att det är ett halvdumt sätt att handla bitar på men samtidigt är överraskningskänslan stor när man öppnar något som man inte vet exakt vad det innehåller. Lika kul som att köpa färdiga sett kanske!?  Jag längtar verkligen efter att få gå igenom allt riktigt noga.
På väg tillbaka i bilen tänkte jag på ett par saker. Är jag riktigt klok? Finns det fler som gör som jag?

mechamike

Citat från: Olsson skrivet 19 september 2011 kl. 16:06
På väg tillbaka i bilen tänkte jag på ett par saker. Är jag riktigt klok? Finns det fler som gör som jag?

Gömmer Lego för frugan ?  *host. ::) Den frågan skulle nog kunna fylla en hel tråd..

Idag blev det en lliten BL order till.. Lite  blandad kompott mest bitar jag vill ha från borg HP och ninjago set..
Bla:
?

Barbaroux

Citat från: Olsson skrivet 19 september 2011 kl. 16:06

På väg tillbaka i bilen tänkte jag på ett par saker. Är jag riktigt klok? Finns det fler som gör som jag?


Ja det finns det!  ;D Din beskrivning ovan träffar nog många av oss. Åtminstone mig (men säg inget till min fru...)

de Gothia

haha lättare att be om förlåtelse än tillåtelse! :)

Myko

Vad är det här "fru" ni talar om? Är det nån man måste dela sitt LEGO med?

Skrytsson

Citat från: Barbaroux skrivet 19 september 2011 kl. 16:44
Citat från: Olsson skrivet 19 september 2011 kl. 16:06

På väg tillbaka i bilen tänkte jag på ett par saker. Är jag riktigt klok? Finns det fler som gör som jag?


Ja det finns det!  ;D Din beskrivning ovan träffar nog många av oss. Åtminstone mig (men säg inget till min fru...)

Vet inte vad ni pratar om. Själv har man ju en partner som också är lego-galen  ;D

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.