Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Silence101

It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

BrickMe

#7201
Besök på Mos (numera Westfield eller...). Gladde mig att man nu får plocka ihop egna minifigurer igen. Fioler och Falcon sköldar fanns (såklart lite annat oxå). På väggen var det inte så mycket nytt och det var lite av en besvikelse då jag hoppats på att april ordern av bitar till butiken skulle bjuda på något nytt intressant. Plockade 3005 i Bright Light Yellow Brick och Dark Turquoise samt 4070 i trans clear. Såg att det fanns en udda bit: 3020 i Coral men inget jag funderade på att stoppa ner i mina muggar. Ett par påsar med muppar, Fozzie och Waldorf visade sig vara vid hemkomst.

Edit:
Det fanns lite nya minifig delar (BAM) men jag tog mig inte riktigt tid för att kolla alla dem så noga. Plockade ihop ben (kjolkloss i det här fallet), torso och hatt som blev en trollkarl med skägg (har troligtvis fått gulsot :o)


BrickMe

#7202
Från diverse inköp av nya set, klossar å minifigs. Loppisfynd idag. Inte helt kompletta (c:a 90%) och i begagnat skick samt . Kan hända saknades ett träd och en hjälm hade den inte allt för ovanliga sprickan. men efter lite rotande i gömmorna så ;)

Kwagge

Fyndade på Amazon.se som hade ett bra pris några timmar på Vita Huset , 380kr för 1483bitar.. ord pris på Lego är 1229kr.. så två stycken fick åka hem till mig   

andreaseldh

Ni vet den där portugisiska butiken som alltid dyker upp överst i sökningen, men där man aldrig tror att man kan komma upp i minimiköpgränsen? Om man får hjärnsläpp när det gäller valutan, visade det sig vara riktigt lätt!

CopMike


Magnus den store

Citat från: CopMike skrivet 19 maj 2022 kl. 20:31
Citat från: CopMike skrivet 29 april 2022 kl. 21:56
Citat från: Magnus den store skrivet 29 april 2022 kl. 21:36
Tre hjälmar och lite annat smått och gott.
Me want one ;D!
:D!

:o Oj, hittade du hjälmarna i nån byrålåda eller har du tömt spargrisen på 1 200 sek?
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

CopMike

Citat från: Magnus den store skrivet 19 maj 2022 kl. 21:46
Citat från: CopMike skrivet 19 maj 2022 kl. 20:31
Citat från: CopMike skrivet 29 april 2022 kl. 21:56
Citat från: Magnus den store skrivet 29 april 2022 kl. 21:36
Tre hjälmar och lite annat smått och gott.
Me want one ;D!
:D!

:o Oj, hittade du hjälmarna i nån byrålåda eller har du tömt spargrisen på 1 200 sek?
Dom kostade inte $0.58 som vissa köper sina för så ......... :-X!

Jesperrydhog

#7208
Den hära Lego city brandstationen köpte jag idag på ICA Maxi Mellbystrand. Den log mot 355 kr. Så här blev den brandstationen. Lego city set .

o0ger

Köpte 860 st gröna 61678. Hoppas jag kan få ihop något vettigt av det. Ni får se om det funkar i september ;)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Kwagge

#7210
Kategorin: varför köpte jag inte det när det fanns ute till "vanlig" försäljning  :( så kom det hem ett  set idag..

Bokstäver o siffror går åt...


andreaseldh

Kunde inte hitta mina gula gummiband x90 som jag köpte på Påskrea av Eigenbrötler. Tur att Bricks of Värmland hade gott om dom till ordinarie pris!

MrUzagi

Citat från: Kwagge skrivet 10 juni 2022 kl. 18:58
Kategorin: varför köpte jag inte det när det fanns ute till "vanlig" försäljning  :( så kom det hem ett  set idag..

Bokstäver o siffror går åt...

Var hittar man sån't till vettiga priser? Vad är vettiga priser? De jag kan hitta på BL kostar ju rätt mycket kan jag tycka.  :-\

Godtfred

"Råkade" buda hem en liten Modulex-stash på sådär 5-6kg. Närmare 50 askar och en full sortimentlåda + en bonus på 2 liter osorterade bitar som säljaren inte nämnde i annonsen.


Emma

Citat från: Godtfred skrivet 11 juni 2022 kl. 21:17
"Råkade" buda hem en liten Modulex-stash på sådär 5-6kg. Närmare 50 askar och en full sortimentlåda + en bonus på 2 liter osorterade bitar som säljaren inte nämnde i annonsen.



Avis!!!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.