Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

studbringer

Citat från: tellblom skrivet 20 maj 2011 kl. 17:32
jasså studbringer du har köpt frihetsgudinnan :)     Jag har den i Light Bluish Grey pga priset i Sand green....

/Martin

:P helt korrekt Tellblom, den nöp du snyggt... 3450 Statue of Liberty är det, ja eftersom du har den själv oxå så ;D Sand Green va ju verkligen en behaglig färg måste jag säga, Light Bluish Grey funkar ju självklart det oxå... ingen dålig madame det här du :o förstår att bitpriset ställer till det på denna och som helt set är den inte helt lätt å komma över heller, ren tillfällighet att jag sprang på en herre som behövde avyttra denna... för 5 palsternackor med frakt slog jag till ;D, min hyllning till det förlovade landet i väst ;)

Nynnar just nu på The Star-Spangled Banner av nån konstig anledning... hmmm

swestar

#1516
Kunde inte motstå att köpa ännu ett partset till det fina priset ::)

1st Quest Against Time 349,50:-


Mina Egna Byggen flickr
Instagram

swestar

Blev en prov order på BL. Lite sluttande bitar av olika former. Är av den sorten att jag betalar hellre mer pengar för nya bitar än billigt för begagnade bitar. Hittade en som sålde nya bitar på BL ;D Får se när jag får dem om han håller vad han lovar. ::)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Silence101

Det blev en igår. Snygg lastbil faktiskt.
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

swestar

Blev ännu en BL order ikväll  ;D

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Pekblom

Nu har det börjat igen.. köpte lite LEGOi går..
En 7317 Aero Tube Hanger från 2001, "rörpost setet" från Life On Mars temat.
Jag har länge velat kolla på hur det funkar och nu hittade jag ett fint set 100% komplett inkl. snygg låda och manual för 250:-

Det blev en IJ 7627 (från 2008) och en TBT10214 (från 2010) också i går..men säg inget till Eva  ;)

Stigge72

Citat från: Pekblom skrivet 24 maj 2011 kl. 08:30
Nu har det börjat igen.. köpte lite LEGOi går..
En 7317 Aero Tube Hanger från 2001, "rörpost setet" från Life On Mars temat.
Jag har länge velat kolla på hur det funkar och nu hittade jag ett fint set 100% komplett inkl. snygg låda och manual för 250:-
Det minns jag att jag funderade på också när jag såg det i affären... 2001... var det så länge sen?
Du får berätta när du vet hur det funkar. :)

Skrytsson

Citat från: Pekblom skrivet 24 maj 2011 kl. 08:30
Nu har det börjat igen.. köpte lite LEGOi går..
En 7317 Aero Tube Hanger från 2001,
Det blev en IJ 7627 (från 2008) och en TBT10214 (från 2010)

:D

micke

#1523
Köpte igår och fick idag levererat av Hiko 10.6 kg Lego. Hiko är riktigt snabba och så väl förpackat det var så nu är helgen räddad!

Bestående av
   Lego Star Wars Anakin´s & Sebulba´s Podracers
   Lego Star Wars Darth Maul´s Sith Infiltrator   
   Lego Star Wars Ewok Attack   
   Lego Star Wars Geonosian Starfighter   
   Lego Star Wars Millennium Falcon
   Lego City Fiskebåt
   Lego City Hamn
   Lego City Racerbåt
   Lego City Strandpromenad
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Selander

#1524
Mickes legobudget överstiger snart Sveriges totala BNP........
(avundsjuk).....
Själv beställde jag 2 PF tågmotorer på BL av McKvack som väl är swebrickare oxå?

Skrytsson

Mickes legobudget överträffar nog alla andra swebrickares tillsammans. Bara för en vecka sedan köpte du ju Pet Shop & Medival Market Village   :P

Själv "räddade" jag helgen med två av de nya Cars-seten

     

140 kr för båda tillsammans. Jag är nöjd  :)

micke

Citat från: Skrytsson skrivet 27 maj 2011 kl. 20:32
Mickes legobudget överträffar nog alla andra swebrickares tillsammans. Bara för en vecka sedan köpte du ju Pet Shop & Medival Market Village   :P

Själv "räddade" jag helgen med två av de nya Cars-seten

     

140 kr för båda tillsammans. Jag är nöjd  :)

Riktigt bra pris så du har anledning att vara nöjd.
Håller inte med om min budget, en budget är något man har kontrollen över och det är mer än vad jag kan säga om mina inköp. Det är helt och hållet TLG fel, dem kommer med för många set helt enkelt
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Skrytsson

Citat från: micke skrivet 27 maj 2011 kl. 21:08
Det är helt och hållet TLG fel, dem kommer med för många set helt enkelt

Jag håller helt med  ;)

Är Millennium Falcon-kartongen lika stor som de licensierade 1500 kr-seten (t ex Howarts Castle & Clone Turbo Tank) eller större?

Teabox

Fick en idag. Sambons mamma hade råkat köpa den lådan när hon egentligen skulle köpa duplo till ett av sina barnbarn. LEGO tackar man ju inte nej till även om det är rosa :P

Erik

Citat från: Skrytsson skrivet 27 maj 2011 kl. 21:09Är Millennium Falcon-kartongen lika stor som de licensierade 1500 kr-seten (t ex Howarts Castle & Clone Turbo Tank) eller större?

Fick hem Ewok Attack och Millenium Falcon från Hiko idag. Kartongen är stor men inte jättefet. Däremot lovar vikten gott...


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.