Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

CopMike

Citat från: Magnus den store skrivet 24 juli 2019 kl. 06:49
Citat från: gusfre86 skrivet 23 juli 2019 kl. 22:50
Köpte på mig 12 st stora grå basplattor  nu när ICA Maxi har 25% rabatt på legot. Ska utgöra basen för mitt kommande evighetsprojekt att göra en väggmosaik.

Tack för tipset. Det var precis vad jag behövde. Kul med fler som bygger mosaiker.
Precis - stora mosaiker är da shit 8)!

gusfre86

Blir första gången för mig att ge mig på mosaik. Ska försöka göra en med lite favoritkaraktärer från barndomen. Har sett en del coola på nätet men skulle vara kul att ha just mina favoriter med.
Har dock ingen plats på väggen i mitt nuvarande boende men det är kul att ha ett projekt :-)
Återigen fast i lego-träsket.
Lider dock av utrymmesbrist :-/

Stigge72

Idag är jag på väg hem från Karlskrona, men igår råkade vi upptäcka att det var loppis i parken. Några sålde Lego, men jag valde att hoppa över dem, pga tågresan idag, tills jag hittade en kvinna som packat Bionicle i IKEA-zippåsar. Det var två knökfulla och ett gäng med typ en gubbe i varje. Jag fick alla för en hundring, och en väska att lägga de i på köpet.
Efrer en snabbtitt på hotellrummet igår, hittade jag bl a en 32306 och lite Knex.

Sydby

En påse med Bionicle idag. :)

CopMike

Ett gäng av dessa från en BL-butik i Holland som skickas i ett litet bubbelkuvert - vad kan gå fel ;D?


Jo, det verkade kanske lite misstänkt!

Godtfred

Det kallas ju för cracklink av en anledning...

dalle

#6666
Kan se löpsedeln:
STADSMINISTERNS
LIVVAKT

FAST I TULLEN
Micke, 53 "Lego är som ett
KNARK
för mig"
;D

CopMike

BAM i LBS på MoS idag :D:

janhansson

Citat från: CopMike skrivet 26 juli 2019 kl. 18:18
BAM i LBS på MoS idag :D:

Hur mycket kostade de där? (På Bricklink kostar de som billigast 2 Euro, vore intressant att veta hur det priset står sig...)

BrickMe

Citat från: janhansson skrivet 26 juli 2019 kl. 23:18
Citat från: CopMike skrivet 26 juli 2019 kl. 18:18
BAM i LBS på MoS idag :D:

Hur mycket kostade de där? (På Bricklink kostar de som billigast 2 Euro, vore intressant att veta hur det priset står sig...)

De finns som tillbehör i behållarna man plockar ur för att bygga ihop tre minifigs för 79:-. Eller så plockar man enstaka bitar som man själv väljer ut motsvarande antal delar för tre minifigs (15 delar). Styckpriset hamnar på 5kr (och 26 öre).

swemixon

Är det någon från Stockholm som har möjlighet att plocka på sig 15 sköldar åt mig?

andreas E

Då Lekia i byn har utförsäljning så blev det
för 449 - 25%
för 899 - 25%
för 449 nedsatt pris

Där fanns lite allt möjligt kvar dock med variation på 25% och nedsatta priser.

ingels

#6672
och som studs on top så tog jag med lite fotoalbum till min moster & morbror som ville se på lite bilder från förr. Jag hitta bl.a denna från när man var "yngre" men inte såg ett dugg gladare ut även om man var på Legoland i Billund, Danmark
Min Legostad "Los Ingeles" kan ni läsa om i forumtrådenSwebrick.se

Mitt Lego byggande finns till vis del på Flickr

Memmla

Inte jag, men sambon, när han kom hem från festivalen han var på och hans resesällskap skulle in och köpa något till barnen på vägen:
"Jag kan väl inte gå in på en LEGO-butik utan dig och inte köpa dig något heller?"

Jag vet inte om det är sant men jag gillar hur han tänker.  ;D

andreaseldh

Passerade Tomteboda fyra gånger idag och det blev:

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.