Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

swestar

#6465
1 st
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Kwagge


swestar

Citat från: Kwagge skrivet 07 juni 2018 kl. 22:48
Citat från: swestar skrivet 07 juni 2018 kl. 22:47
1 st

Mycket barn parts-pack! Har köpt tre el fyra sådana...
Exakt, och med ett gratis , så blir de inte många öre/biten  :D
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

swestar

Cirka 20 kg begagnat lego för 1000 kr till lillgrabben.  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

skitkid

200st av de nya blomsterspröten 24855 i reddish brown från BAP. 1.13kr st vilket är betydligt billigare än de gamla i dk brown som kommed ninjago city.
/skitkid

o0ger

Stor order från B&P och BL. Förberedelser för SHIPtember.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Lews

Diverse bitar på BL. Tänkte bygga några Speed Champions bilar och slippa lull-lullet runt om.

Jesperrydhog

Lego City Hospital . Det har jag köpt.

shiftaltcmd

#6473
Var i Stockholm idag, funderade på att åka ut till Legobutiken men det blev inget med det.
Glad för det nu i efterhand. Tjejen tvingade mig in på en loppis i hopp om att hitta porslin.
Namnet Lego syns ingenstans.

------------
Edit
Verkar som att asken är från 1950+51 och licenstillverkad i Sverige av GEAS.
Set . 700/3 finns stämplad, tror det är version tre av asken.
Hittade lite fakta på Eurobricks. https://www.eurobricks.com/forum/index.php?/forums/topic/77388-oldest-known-lego-bricks-set/
En belgare som har ett till salu för 3000 euro  :o

mossarp

Jag bor ju i Gislaved där GEAS Konstharts kommer ifrån så det borde finnas lite set i grannbygden.
Nuförtiden heter företaget bara GEAS.
http://www.geasplast.se/sv/

DanielEss

Tekniskt sett köpte jag den i torsdags, men fick hem Parisian Restaurant från Lego.com idag (med HC Andersen-tablån som bonus).
Tänkte det var bäst passa på medan den finns i produktion!

Kwagge

En lycklig Gideon letar torso i butikens stora låda med bara torso på Lego Store Orland Park i tisdags...

CopMike

Citat från: shiftaltcmd skrivet 19 juni 2018 kl. 23:31
Var i Stockholm idag, funderade på att åka ut till Legobutiken men det blev inget med det.
Glad för det nu i efterhand. Tjejen tvingade mig in på en loppis i hopp om att hitta porslin.
Namnet Lego syns ingenstans.

------------
Edit
Verkar som att asken är från 1950+51 och licenstillverkad i Sverige av GEAS.
Set . 700/3 finns stämplad, tror det är version tre av asken.
Hittade lite fakta på Eurobricks. https://www.eurobricks.com/forum/index.php?/forums/topic/77388-oldest-known-lego-bricks-set/
En belgare som har ett till salu för 3000 euro  :o
Grattis till fyndet, nu har du äkta Lego-historia i dina händer!

Magnus den store

Citat från: skitkid skrivet 18 juni 2018 kl. 16:26
200st av de nya blomsterspröten 24855 i reddish brown från BAP. 1.13kr st vilket är betydligt billigare än de gamla i dk brown som kommed ninjago city.

Tack för påminnelsen. Jag slog till på några stycken i båda färgerna. Dock inte så många då jag håller tummarna att den kommer med i en bulk.

Blev däremot väldigt många minifigurdelar. Lesters () torso var en glad överraskning (element-id 6218242), och likaså trädstammen, 35827. Skönt att slippa köpa hela set!
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

darthmortar

Citat från: Magnus den store skrivet 27 juni 2018 kl. 11:37
Citat från: skitkid skrivet 18 juni 2018 kl. 16:26
200st av de nya blomsterspröten 24855 i reddish brown från BAP. 1.13kr st vilket är betydligt billigare än de gamla i dk brown som kommed ninjago city.

Tack för påminnelsen. Jag slog till på några stycken i båda färgerna. Dock inte så många då jag håller tummarna att den kommer med i en bulk.

Blev däremot väldigt många minifigurdelar. Lesters () torso var en glad överraskning (element-id 6218242), och likaså trädstammen, 35827. Skönt att slippa köpa hela set!

Båda BAP?
Sex små legobitar kan kombineras på 915 miljoner olika sätt. Själv kan jag kombineras på 12 olika sätt.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.