Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

ingels

#6450


2st 7252


En dyr men ack så rolig dag med besök på ebrix I Örebro
Min Legostad "Los Ingeles" kan ni läsa om i forumtrådenSwebrick.se

Mitt Lego byggande finns till vis del på Flickr

andreaseldh


drdoddo

10 stora burkar 1x2 plates i sand green...

Record

Friskt satsat, hälften vunnet..

Classus

#6454
Idag slog jag till på ett set som jag har suktat efter ett tag: https://www.icahemma.se/ninjago-odets-gava-70618-lego-p-46716-c-1985.aspx (fick tips om rean här på forumet).

Edit: tack till x_inteduplo_x och sateku för tipset!

Selander

Slope curved 1*3 50950 har kommit i Reddish Brown. En bit som jag suktar efter i flera år. Så jag la en av de första ordrarna på den, 24st, från USA. 😁

swemixon

Igår besökte jag en lokal leksaksaffär som ska slå igen. De hade 50% på allt och i det väl urplockade Legosortimentet bärgade jag:

Yoda's Jedi Starfighter
Duel on Naboo

samt 12 påsar från CMF Ninjago Movie .

Allt för 441 kronor - kändes som en bra deal. :)

andreaseldh

Istället för att vänta till efter lördag, då jag har köpt och byggt och vet vilka bitar jag behöver komplettera till mitt självklossporträtt, så beställde jag redan idag bitarna på BrickLink. Varför lär jag mig aldrig att tänka ekonomiskt? Eller rättare sagt: tänka ekonomiskt kan jag ju redan, det är ju utförandet som är det svåra!

leon69



Nu gäller det bara få tid (och plats) att bygga.   ;D

swemixon

Det blev en beställning smått och grått från Brick after Brick med trevlig rabatt. Äntligen fick jag tag på 91405 i DBG!

Edit: Länk till butiken

Magnus den store

Slog till på en Batwing, , innan den försvinner. Det är främst en minifigur (Harley Quinn) som jag var ute efter, men jag fick också många bitar från köplista. 559 sek med prismatchning.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Skafte

Citat från: Magnus den store skrivet 01 juni 2018 kl. 16:13
Slog till på en Batwing, , innan den försvinner. Det är främst en minifigur (Harley Quinn) som jag var ute efter, men jag fick också många bitar från köplista. 559 sek med prismatchning.

Köpte den i julas, också för Harley (jag är lite kär, tror jag). Men den var kul att bygga också!

Magnus den store

Citat från: Skafte skrivet 01 juni 2018 kl. 20:36
Citat från: Magnus den store skrivet 01 juni 2018 kl. 16:13
Slog till på en Batwing, , innan den försvinner. Det är främst en minifigur (Harley Quinn) som jag var ute efter, men jag fick också många bitar från köplista. 559 sek med prismatchning.

Köpte den i julas, också för Harley (jag är lite kär, tror jag). Men den var kul att bygga också!
Jag gick direkt till sortering. Har en liten samling med Harley Quinn. 6 stycken i abs och 5 i polyester-resin, epoxy-resin eller liknande.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

andreaseldh

Citat från: Magnus den store skrivet 05 juni 2018 kl. 23:35
5 i polyester-resin, epoxy-resin eller liknande.

Menar du icke-LEGO?

Magnus den store

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.