Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

#6270
Citat från: BeO skrivet 20 maj 2017 kl. 20:26
Det är med blandade känslor man hittar en sådan här bit i en IKEA-kasse med 15kg blandat Lego...

Känns den igen?  :)
Det är ju från ett UCS-set, men ser inte vilket.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Peter S

Citat från: o0ger skrivet 07 juni 2017 kl. 15:50
Citat från: BeO skrivet 20 maj 2017 kl. 20:26
Det är med blandade känslor man hittar en sådan här bit i en IKEA-kasse med 15kg blandat Lego...

Känns den igen?  :)
Det är ju från ett UCS-set, men se inte vilket.
Har också kollat utan att hitta. https://www.bricklink.com/catalogList.asp?pg=3&catString=582&catType=P listar några, men jag ser inget UCS-set som stämmer med texten på klistermärket.

Godtfred


priest666

Hans B

Snyggt! Vilka har du och vilka saknar du? :)

ColA

kom hem idag, ska bli kul att bygga den och jämföra den med

Hans B

#6275
Citat från: priest666 skrivet 07 juni 2017 kl. 17:28
Hans B

Snyggt! Vilka har du och vilka saknar du? :)

Jag återupptäckte Lego för bara ett par år sedan, via barnbarnen, så därför saknar jag idag de tre första (Cafe Corner, Green Grocer och Market Street). De övriga, från Fire Brigade och framåt har jag köpt. Tyvärr har jag fått betala rätt mycket för några av dem eftersom de varit utgångna när jag började samla dem (har bara köpt exemplar i perfekta obrutna boxar). Nu saknar jag också de två senaste (Brick Bank och Assembly Square), men där hoppas jag kunna köpa när det är någon form av rabattkampanj.
De tre första skulle jag verkligen vilja ha, men det är ju idag helt andra pengar. 20-30000 kr för ett set gör ju att man tänker efter många gånger. Men om det dyker upp perfekta exemplar inom åkavstånd till vettiga priser så ...
- Sedan behöver jag ju några dubbletter också, en del skall ju stå byggda i hyllan, en del i obrutna boxar :-)

Nyllet

Citat från: Hans B skrivet 08 juni 2017 kl. 10:45
... men där hoppas jag kunna köpa när det är någon form av rabattkampanj.

Brick Bank är jag också intresserad av.  Brukar det vara rabatt på modulhusserien? Vilken butik kör det?

shiftaltcmd

Toysrus brukar köra 25% några gånger per år. Men butikerna brukar inte ha så många ex så det gäller att hänga på låset. Webbshoppen brukar vara hopplös.

Nyllet

Aha, okej.
Då är det ju ändå värt att handla till ordinarie pris på S@H eller ta en tur till MoS och Lego Store så slipper man vänta på godbitarna.  :)

shiftaltcmd

S@h har dubbla VIP-poäng ibland. Det ger ju 10% som går att nyttja till senare köp.
Jag brukar passa på sent på året då Lego brukar släppa exklusiva jul/vinterset som oftast är riktigt trevliga.

En, ibland två gånger per år har Lego och toysrus ett jippo ihop då de brukar fråga swebrick om hjälp. Ersättning brukar vara i Lego.

Men det betyder ju också att vänta.

Nyllet

Tack för tipsen. Fast jag är nog mera ute efter en sommarpresent till mig själv, så det blir nog ett köp lite tidigare än december  :D

dalle

På ett antikvariat köpte jag denna gamla box i fint skick.

o0ger

#6282
Jag köpte en . Jag kände att jag verkligen behövde de där nya sköldarna, och de transparenta flaggorna.

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Magnus den store

Försöker få igenom en beställning på B&P. Jobbigt att hitta bitarna utan en meny.

Citat från: o0ger skrivet 12 juni 2017 kl. 10:33
Jag köpte en 75166. Jag kände att jag verkligen behövde de där nya sköldarna, och de transparenta flaggorna.
Länken funkar bättre om du trycker på set-knappen. ;) Jag hoppades på transparenta 2335, men så bra ska jag inte ha det.

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

o0ger

Citat från: Magnus den store skrivet 12 juni 2017 kl. 17:03
Försöker få igenom en beställning på B&P. Jobbigt att hitta bitarna utan en meny.

Citat från: o0ger skrivet 12 juni 2017 kl. 10:33
Jag köpte en 75166. Jag kände att jag verkligen behövde de där nya sköldarna, och de transparenta flaggorna.
Länken funkar bättre om du trycker på set-knappen. ;) Jag hoppades på transparenta 2335, men så bra ska jag inte ha det.



Skumt. Jag såg det själv och jag VET att jag ändrade till bs. Tryckte förmodligen på förhandsgranska istället för posta.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.