Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Record

Citat från: micke skrivet 25 januari 2011 kl. 21:13
Citat från: Record skrivet 25 januari 2011 kl. 15:52
Citat från: Skrytsson skrivet 25 januari 2011 kl. 15:46
Citat från: Record skrivet 25 januari 2011 kl. 15:37
1 St 10188 Dödstjärna,

Lyckost. Var köpte du den?  :P
Jo smakar det, så kostar det, det var av en kille i Gbg trakten.

Var det Anders som du köpte av?
Jo visst, han var det, han har ju en del set, och just det här var väl skapligt pris på.
Friskt satsat, hälften vunnet..

micke

Citat från: Record skrivet 25 januari 2011 kl. 21:25
Citat från: micke skrivet 25 januari 2011 kl. 21:13
Citat från: Record skrivet 25 januari 2011 kl. 15:52
Citat från: Skrytsson skrivet 25 januari 2011 kl. 15:46
Citat från: Record skrivet 25 januari 2011 kl. 15:37
1 St 10188 Dödstjärna,

Lyckost. Var köpte du den?  :P
Jo smakar det, så kostar det, det var av en kille i Gbg trakten.

Var det Anders som du köpte av?
Jo visst, han var det, han har ju en del set, och just det här var väl skapligt pris på.
Jo det har han och framförallt är det hög kvalitet samt att han är väldigt trevlig
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke


micke

Citat från: Skrytsson skrivet 25 januari 2011 kl. 23:44
Vem är Anders?
En kille i Gbg som har ett stort intresse för Lego, eller hade det förr. Nu har han en väldigt massa riktigt fina set. Han verkar ha ett bra kontaktnät för han kan fixa fram en hel del set
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke


Kreufeldt

Om man beställer något, har man då köpt det, eller är det först när det kommer hem?

Carl T

Citat från: Kreufeldt skrivet 26 januari 2011 kl. 08:13
Om man beställer något, har man då köpt det, eller är det först när det kommer hem?
Är det något man är riktigt glad för kan man nog rapportera det två gånger. :D
Annars skulle jag nog säga att det är köpt när man känner sig säker på att man kommer att få det. Förhoppningsvis är det när pengarna dras från ens konto.

Dagens köp: Strutsaktigheter från Amazon - återstår att se hur många det blir.
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

Sirre

Köptes inte idag men kom med budbilen idag:

10214 Tower Bridge
10197 Fire Brigade
8214 Gallardo LP 560-4 Polizia
8052 Container Truck


Det kommer inte bli mycket sömn på ett tag framöver... :D

mordatre

Förutom struts och sand partspack från Amazon blev det även en 2259 Ninjago Skull motorbike.

Betalade 149:- (gav stöd åt lokala handlarn) vilket var i överkant då motorcykeln inte är så speciellt rolig. Men behövde ju en armehjälm åt min  avatar.  ;D
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Skrytsson

Jag har nästan svårt att förstå att Amazon fortfarande har kvar 7570 Ostrich Race för 7 GBP nu när halva Swebrick verkar ha hängt på och köpa upp sig på setet  :)

Barbaroux

Citat från: Skrytsson skrivet 26 januari 2011 kl. 14:45
Jag har nästan svårt att förstå att Amazon fortfarande har kvar 7570 Ostrich Race för 7 GBP nu när halva Swebrick verkar ha hängt på och köpa upp sig på setet  :)

Jag kan inte heller förstå att det finns fler 7570 Ostrich Race kvar. Efter att jag beställt mina första Prince of Persia set i går (7569, 7570 och 7573) så fick jag idag för mig att komplettera serien även med 7571 och 7572. Kunde då inte låta bli utan beställde ytterligare två Ostrich Race. Vips så var man väldigt fattig på pengar men lite rikare på lego. Hade inte tänkt att köpa några set från PoP men helt plötsligt har man serien komplett eller finns det fler?

Teabox

Det verka som PoP serien såld dåligt. Nedanför är en bild tagen av en Bricklink försäljare som varit och tömt två affärer på billiga Pop set. 


Latest small lego haul. >.> by eclipseGrafx, on Flickr

Skrytsson

#1062
Citat från: Barbaroux skrivet 26 januari 2011 kl. 15:12
Citat från: Skrytsson skrivet 26 januari 2011 kl. 14:45
Jag har nästan svårt att förstå att Amazon fortfarande har kvar 7570 Ostrich Race för 7 GBP nu när halva Swebrick verkar ha hängt på och köpa upp sig på setet  :)

Jag kan inte heller förstå att det finns fler 7570 Ostrich Race kvar. Efter att jag beställt mina första Prince of Persia set i går (7569, 7570 och 7573) så fick jag idag för mig att komplettera serien även med 7571 och 7572. Kunde då inte låta bli utan beställde ytterligare två Ostrich Race. Vips så var man väldigt fattig på pengar men lite rikare på lego. Hade inte tänkt att köpa några set från PoP men helt plötsligt har man serien komplett eller finns det fler?

Ca 1 300 kr (inkl VAT och "frakt") för hela serien! Jag kanske borde komplettera med de tre set jag inte har...

Skrytsson

Citat från: teabox skrivet 26 januari 2011 kl. 15:50
Det verka som PoP serien såld dåligt. Nedanför är en bild tagen av en Bricklink försäljare som varit och tömt två affärer på billiga Pop set. 

Helt sjukt!

CitatThe home ones were only 32 each.

Jag hoppas att jag har missuppfattat detta: 32 USD för 7754 Home One Mon Calamari Star Cruiser?

Säg att jag har fel, snälla!

NielsG

Har præcis været inde forbi Lego Shoppen i Westfield i London. Det kunne have kostet mig dyrt og det tog lang tid - men jeg holdt mig til Hagrids hytte til £42 - (listpris 599,-), så det var helt okay. Men stod med både City banken og public transport i hånden...  (Tror jeg bliver nødt til at komme tilbage når vinterens el-regninger er blevet betalt...)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.