Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

swedish_kitsune

Beställde och f4ån ebay.
Stod kompletta, men intr fan var dom det när jag fick dom.  >:(

Surf Green

Citat från: swedish_kitsune skrivet 21 augusti 2015 kl. 15:00
Beställde och f4ån ebay.
Stod kompletta, men intr fan var dom det när jag fick dom.  >:(

Aj fan, var det mycket som fattades?
Trevligt köp annars ju! :)

swedish_kitsune

Några 1x4 osv bitar var inte med, fel elkablar, kollade närmare på annonsbilden och upptäckte att dom var byggda på fel sätt. Typ andra bitar ersatte vissa och så.

Inte hela världen, det går ju att åtgärda MEN det är ju så otroligt enerverande och frustrerande.

Ashman

Citat från: Jonsson skrivet 21 augusti 2015 kl. 06:49
Citat från: Ashman skrivet 20 augusti 2015 kl. 20:07
Ropade precis in 8448 på tradera för 380kr. Kan se att det fattas några bitar på bilderna men det fanns tillräcklig med gottis kar för att det ska kännas prisvärt.

Snacka om bra partspack för den slanten! :)
Ja så tänkte jag med. Vet inte vad som fattas riktigt men bara de röda #3 connections är värda det priset, sen lite däck, hjul, soft hoses, styrarmar, dämpare... Om jag inte blivt grundlurad och säljaren medvetet plockat ur allt fint så känns det som en bra affär :)
Det hände faktiskt en gång, köpte ett set och alla röda #3 connectors fattades...

Ashman

Beställde några Architecture-set från från BL affären Toys4kids12    och

Har varit sugen på Architecture ända sen jag såg det i en amerikansk bokhandel för 5-6 år sedan men aldrig kommit loss.

Sen blev det en  för att inte slösa upp portot i onödan  ;D 8)

andreaseldh

Jag lyckades gå in på BR utan att köpa något idag!

Ashman

Citat från: andreaseldh skrivet 21 augusti 2015 kl. 21:37
Jag lyckades gå in på BR utan att köpa något idag!
Då har du ju sparat ihop till nåt stort imorrn  ;D

Surf Green

#5452
Köpte idag en 12v motor 7865 , ny i förseglad förpackning, för överkomligt pris.
Jäklar vilken skillnad det var på den och de gamla begagnade jag hade innan!
Nu kan jag köra det tunga 7740 med de två extra vagnarna 7815 och 7819 utan problem. Förut tuggade det väldigt långsamt i kurvorna men nu flyger det fram! :)

https://instagram.com/p/6qUX8ayBM1/

Också ett bevis på att bricklinks inventarielista inte alltid stämmer 100%! :) Den innehöll biten x461b istället för x461 och 73090b istället för 73090a. Antagligen är den tillverkad  lite senare på  80-talet?
Sen var där 9 rims istället för 6 till min stora glädje, behövde fler. .

Lordflintstone

#5453
Dagens dilemma! 
Köppte genom blocket detta Lego för 3500kr.  Det skulle vara 50 kg, vilket skulle ha varit sjukt billigt, men jag kände att det inte stämde när jag hämtade men gnällde inte för jag tycker det var ett OK pris ändå. Efter kontroll visar det sig att det är typ 25 kg vilket blir 140kr/kg men många nya set med gubbar sonen tycker om. Skall man ringa och klaga eller låta det vara?

Ashman

Citat från: Lordflintstone skrivet 22 augusti 2015 kl. 15:51
Dagens dilemma! 
Köppte genom blocket detta Lego för 3500kr.  Det skulle vara 50 kg, vilket skulle ha varit sjukt billigt, men jag kände att det inte stämde när jag hämtade men gnällde inte för jag tycker det var ett OK pris ändå. Efter kontroll visar det sig att det är typ 25 kg vilket blir 140kr/kg men många nya set med gubbar sånen tycker om. Skall man ringa och klaga eller låta det vara?

Ja det tycker jag. Hade varit 10% fel så hade varit en sak men hälften!? Är du ändå nöjd med köpet? Annars kan du sätta emot lite och säga att du vill ha tillbaka en tusing.

Lordflintstone

#5455
Citat från: Ashman skrivet 22 augusti 2015 kl. 16:13
Citat från: Lordflintstone skrivet 22 augusti 2015 kl. 15:51
Dagens dilemma! 
Köppte genom blocket detta Lego för 3500kr.  Det skulle vara 50 kg, vilket skulle ha varit sjukt billigt, men jag kände att det inte stämde när jag hämtade men gnällde inte för jag tycker det var ett OK pris ändå. Efter kontroll visar det sig att det är typ 25 kg vilket blir 140kr/kg men många nya set med gubbar sånen tycker om. Skall man ringa och klaga eller låta det vara?

Ja det tycker jag. Hade varit 10% fel så hade varit en sak men hälften!? Är du ändå nöjd med köpet? Annars kan du sätta emot lite och säga att du vill ha tillbaka en tusing.

Nöjd eftersom det är OK kilopris, jag gick från att ha lite dåligt samvete för jag tyckte det var för billigt till att det var OK pris. Kanske jag hade låtit bli och köppt detta för att köpa bitar i lösvikt, så att man fått exakt det bitar man behövde om jag vetat den rätta mängden.

BeardedNerd

Jag hade akut behov av att köpa något, så jag passade på att doppa fötterna i Minecraft med . Blir trevligt att pyssla med ikväll och extremt användbara bitar sen.


Lordflintstone

Citat från: Lordflintstone skrivet 22 augusti 2015 kl. 16:24
Citat från: Ashman skrivet 22 augusti 2015 kl. 16:13
Citat från: Lordflintstone skrivet 22 augusti 2015 kl. 15:51
Dagens dilemma! 
Köppte genom blocket detta Lego för 3500kr.  Det skulle vara 50 kg, vilket skulle ha varit sjukt billigt, men jag kände att det inte stämde när jag hämtade men gnällde inte för jag tycker det var ett OK pris ändå. Efter kontroll visar det sig att det är typ 25 kg vilket blir 140kr/kg men många nya set med gubbar sånen tycker om. Skall man ringa och klaga eller låta det vara?

Ja det tycker jag. Hade varit 10% fel så hade varit en sak men hälften!? Är du ändå nöjd med köpet? Annars kan du sätta emot lite och säga att du vill ha tillbaka en tusing.

Nöjd eftersom det är OK kilopris, jag gick från att ha lite dåligt samvete för jag tyckte det var för billigt till att det var OK pris. Kanske jag hade låtit bli och köppt detta för att köpa bitar i lösvikt, så att man fått exakt det bitar man behövde om jag vetat den rätta mängden.

Jag var tvungen att sms och pika!
Svaret var att han luft sonen och tyckt det vägde lika. LOL  :o ;D ;D

Record

Citat från: Lordflintstone skrivet 22 augusti 2015 kl. 18:58
Citat från: Lordflintstone skrivet 22 augusti 2015 kl. 16:24
Citat från: Ashman skrivet 22 augusti 2015 kl. 16:13
Citat från: Lordflintstone skrivet 22 augusti 2015 kl. 15:51
Dagens dilemma! 
Köppte genom blocket detta Lego för 3500kr.  Det skulle vara 50 kg, vilket skulle ha varit sjukt billigt, men jag kände att det inte stämde när jag hämtade men gnällde inte för jag tycker det var ett OK pris ändå. Efter kontroll visar det sig att det är typ 25 kg vilket blir 140kr/kg men många nya set med gubbar sånen tycker om. Skall man ringa och klaga eller låta det vara?

Ja det tycker jag. Hade varit 10% fel så hade varit en sak men hälften!? Är du ändå nöjd med köpet? Annars kan du sätta emot lite och säga att du vill ha tillbaka en tusing.

Nöjd eftersom det är OK kilopris, jag gick från att ha lite dåligt samvete för jag tyckte det var för billigt till att det var OK pris. Kanske jag hade låtit bli och köppt detta för att köpa bitar i lösvikt, så att man fått exakt det bitar man behövde om jag vetat den rätta mängden.

Jag var tvungen att sms och pika!
Svaret var att han luft sonen och tyckt det vägde lika. LOL  :o ;D ;D

Det blir bara värre och värre, man slutar aldrig att förvånas över hur folk bär sig åt :o.
Friskt satsat, hälften vunnet..

littlespleen

Fick igår, måste rekomendera den.
Riktigt intressant att bygga.

Kul att den är teknikfig skala. (Efter att jag sänkt sätet lite)
Lego borde släppa lite nya figurer i den storleken.




LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.