Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Manne

Blev ett Creator set när vi ändå körde förbi lekia idag.. :)

Med Vänlig Hälsning Manne
Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

Tragon

Förra veckan sorterade jag mitt gamla lego (80-90 tal) och passade såklart på att bygga alla grejer igen. Nostalgi osv. Passade samtidigt på att identifiera saknade bitar och instruktioner. Hade ju ett par set som jag inte ens visste om. Min systerson börjar närma sig "Lego-åldern" nu och eftersom det är oundvikligt att han kommer att få tag i mitt lego tänkte jag att det var bättre att ta kontroll över situationen och sorterade därför legot och förberedde det för framtida bruk så att säga. Nu blev jag dock så sugen på att bygga lego igen så...

Fick hem mitt andra set på ca 19-20 år idag. : Sopwith Camel

Förra veckan blev det ett : Aviation Adventures. På ICA Maxis rea.

Lite av spontanköp båda två. Båda var roliga att bygga. Kändes dock betydligt enklare att bygga än de gamla seten.

Eigenbrötler

Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

BeardedNerd

Citat från: Tragon skrivet 29 juli 2015 kl. 20:50
Förra veckan sorterade jag mitt gamla lego (80-90 tal) och passade såklart på att bygga alla grejer igen. Nostalgi osv. Passade samtidigt på att identifiera saknade bitar och instruktioner. Hade ju ett par set som jag inte ens visste om. Min systerson börjar närma sig "Lego-åldern" nu och eftersom det är oundvikligt att han kommer att få tag i mitt lego tänkte jag att det var bättre att ta kontroll över situationen och sorterade därför legot och förberedde det för framtida bruk så att säga. Nu blev jag dock så sugen på att bygga lego igen så...

Fick hem mitt andra set på ca 19-20 år idag. : Sopwith Camel

Förra veckan blev det ett : Aviation Adventures. På ICA Maxis rea.

Lite av spontanköp båda två. Båda var roliga att bygga. Kändes dock betydligt enklare att bygga än de gamla seten.

Grattis, det är så det börjar! :)


boba johan

Inte just idag men köpte en AT ST av min systerson som börjat rensa ut sitt Lego. Tyvärr inga dolda skatter som jag var intresserad av men iallafall.

Ashman

Hoppsan, shopping när den är som bäst! Gick hem från en lekplats och snubblade in på leksaksaffären på Caroli. Skulle bara kolla om de fått in de nya technic-seten och Bingo! Bland Friends-set och annat står den lite dold och ler förföriskt åt mig :D



T. Bricher

Citat från: Ashman skrivet 30 juli 2015 kl. 17:02
Hoppsan, shopping när den är som bäst! Gick hem från en lekplats och snubblade in på leksaksaffären på Caroli. Skulle bara kolla om de fått in de nya technic-seten och Bingo! Bland Friends-set och annat står den lite dold och ler förföriskt åt mig :D

Det är bara att gratulera! Själv ska jag försöka avhålla mig från inköp ett tag tills några lediga höstdagar då man kan ha tid att bygga i lugn och ro... Skaffar jag den nu så bygger jag den på en gång. Men det skall erkännas att lite avundsjuk är jag. Inte så lite heller kanske...  ;)

Silence101

#5392
Jag blev med idag. Han heter Morris Minor Mini Cooper. Vi  hittade legobutiken i Prag. :-D
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Peter S

Citat från: Ashman skrivet 30 juli 2015 kl. 17:02
Hoppsan, shopping när den är som bäst! Gick hem från en lekplats och snubblade in på leksaksaffären på Caroli. Skulle bara kolla om de fått in de nya technic-seten och Bingo! Bland Friends-set och annat står den lite dold och ler förföriskt åt mig :D



Oj, ja, nu blev t.o.m. jag sugen. Pneumatik! Och basic färger! Första gången på länge man inte behöver solglasögon när man bygger technic!

Ashman

Citat från: T. Bricher skrivet 30 juli 2015 kl. 21:58
Det är bara att gratulera! Själv ska jag försöka avhålla mig från inköp ett tag tills några lediga höstdagar då man kan ha tid att bygga i lugn och ro... Skaffar jag den nu så bygger jag den på en gång. Men det skall erkännas att lite avundsjuk är jag. Inte så lite heller kanske...  ;)

Jag har varit supertaggad på det här setet sen jag såg det i Köpenhamn på Lego World, så jag blev jätteglad när jag såg det och till skapligt pris också (1759kr). Är sugen på att sätta igång på direkten, men kommer också få problem att skaka fram byggtid nu mitt i semestern.

Ashman

Citat från: Peter S skrivet 30 juli 2015 kl. 23:45
Oj, ja, nu blev t.o.m. jag sugen. Pneumatik! Och basic färger! Första gången på länge man inte behöver solglasögon när man bygger technic!
Haha, ja lite mer diskreta färger än i många andra technic set kanske  ;D Ska bli skoj att få stta tänderna i!

Anders67

Ett snabbt stopp i toys-r-us i väla center utanför helsingborg, fick med mig 10st SW 2013 adventskalendrar för totalt 200kr. Tycker det var ett bra pris!

mordatre

Citat från: Anders67 skrivet 31 juli 2015 kl. 17:21
Ett snabbt stopp i toys-r-us i väla center utanför helsingborg, fick med mig 10st SW 2013 adventskalendrar för totalt 200kr. Tycker det var ett bra pris!

Det låter som ok pris. Inte värt att pruta där.  😄
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

boba johan

Budade hem en slave one idag på Tradera.

Dixipop

Citat från: boba johan skrivet 31 juli 2015 kl. 23:17
Budade hem en slave one idag på Tradera.

Minus en gubbe. Ok pris ändå  :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.