Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Tunguska

#5310
Hoppade förbi Clas Ohlson och plockade på mig två Minifigs (Serie 13). Hade en rabattcheck på 30kr, så jag behövde bara slanta upp 8kr i reda pengar.

Mina LEGO-byggen på flickr.

Magnus den store

Har inte köpt Lego men jag har fått en mf av Lego - gratis. Införskaffade ett set för några månader för att komma över en set-exklusiv mf. Denna har jag sedan lyckats tappa bort alternativt fått stulen. Hittade den bara på BL för 20-30 euro. Jag skrev ett besviket mail till Legos kundtjänst som letade i sina lådor och ordnade en figur åt mig.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

swedish_kitsune

Fick hem detta för en stund sen.
Ett nytt renoverings projekt, skall tvättas och kompletteras
och en blacktron




Godtfred

Besökte LEGO butiken vid Rockefeller center i helgen. Fick plats med 1400 bitar i stora muggen. Tittade in i en annan butik också, men utbudet där var nästan identiskt.

swedish_kitsune

Citat från: Godtfred skrivet 10 juni 2015 kl. 16:23
Besökte LEGO butiken vid Rockefeller center i helgen. Fick plats med 1400 bitar i stora muggen. Tittade in i en annan butik också, men utbudet där var nästan identiskt.

Vad kostar det att handla i sådana volymer? ett cirka pris per bit?

Peter S

18 dollar + moms där också? 154 kronor för 1400 bitar ger 11 öre per bit i genomsnitt.

swedish_kitsune

Snacka om att jag betalar överpris då när jag handlar på bricklink :P Fan att vi inte har en sån lego butik i sverige

Anders67

Citat från: swedish_kitsune skrivet 10 juni 2015 kl. 22:50
Snacka om att jag betalar överpris då när jag handlar på bricklink :P Fan att vi inte har en sån lego butik i sverige
åk till köpenhan och besök legobutiken där de ha också 1x1 lbg tiles, man får i många sådana i en "burk", minst lika många som i usa.

andli

Citat från: swedish_kitsune skrivet 10 juni 2015 kl. 22:50
Snacka om att jag betalar överpris då när jag handlar på bricklink :P Fan att vi inte har en sån lego butik i sverige
Det har vi snart ☺
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Peter S

Citat från: Martin2988 skrivet 06 juni 2015 kl. 00:33
Fick hem ett par till Bionicle 2015 set, har också klickat hem ett 60-tal Krana masker från Bricklink till min samling... :)
Oj, hade ingen aaaning! Å andra sidan inte min påse te heller... Men hur skiljer du på de olika nyanserna av purple? De verkar bara vara listade som en färg.

Nosferatu

Tittade in på Åhléns i Gränby Centrum. Några Legoset på rea. Köpte tre st på 70% rabatt. Bra delar till en modifieringsidé av jag har.
Illustratör som är väldigt förtjust i minifigs.

humlan

Var inne i schtan, så jag passade på att kolla in utförsäljningen på Game. Kom ut med Oblivion 5-year edition för krysslådan och 2 stycken .
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

mossarp

#5322
Var på Legoland i Winter Haven, Florida och tänkte köpa lite bitar men de sålde pick-a-brick på vikt så det gav jag upp.
Köpte istället ett gäng nyckelringar för ca 11:-/st och några - Exclusive birthday cake för strax över hundringen.
De hade en hel del andra mindre specialset men de föll mig inte i smaken...

Får bli lite löslego på Legostore i Downtown Disney istället. Där kostade det 160:- för en stor mugg med tax och allt.

Tunguska

Knallade in på Åhléns och upptäckte att de körde 50% på lite blandade set, varpå jag lämnade butiken med en påse innehållande Race Car - , Demolition Starter Set - och Porsche 918 Spyder - .

Allt för totalt 174kr.
Mina LEGO-byggen på flickr.

ByggareDan

Köpte 5st s13 CMF, klämde ut en korvgubbe och tog 4slumpade, blev två av kungen annars olika.

/ByggareDan

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.