Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

stej123

Köpte just 14 kor på Bricklink, inte billigt men jag kunde inte hålla mig...

ByggareDan

Citat från: stej123 skrivet 03 april 2015 kl. 16:20
Köpte just 14 kor på Bricklink, inte billigt men jag kunde inte hålla mig...

Om du bygger 2 hus med 3 invånare och en grusväg som går förbi där du låter en av dom boende valla alla 14korna så har du byggt Bureå, Lövånger eller valfri "byhåla" utanför Skellefteå  ;)


Var tvungen att kolla upp Lövånger på Wikipedia och lärde mig att det tydligen är en tätort då man med sina modiga 761 inv. (2010) nästan kommer upp i antalet lgh (runt 830st) som finns i min bostadsrättförening  :D

/ByggareDan




stej123

Citat från: ByggareDan skrivet 03 april 2015 kl. 16:46
Citat från: stej123 skrivet 03 april 2015 kl. 16:20
Köpte just 14 kor på Bricklink, inte billigt men jag kunde inte hålla mig...

Om du bygger 2 hus med 3 invånare och en grusväg som går förbi där du låter en av dom boende valla alla 14korna så har du byggt Bureå, Lövånger eller valfri "byhåla" utanför Skellefteå  ;)


Var tvungen att kolla upp Lövånger på Wikipedia och lärde mig att det tydligen är en tätort då man med sina modiga 761 inv. (2010) nästan kommer upp i antalet lgh (runt 830st) som finns i min bostadsrättförening  :D

/ByggareDan

Lövånger är ju närmast en metropol i jämförelse med många andra byar här. I Kräkångersnoret (liten by mellan Bure och Lövånger) skulle nog mina 14 kor passa bättre.

shutter

CitatYour order may contain up to 100 different pieces.
För ett tag sedan, när man fick ringa och betala manuellt, fick jag svaret att maxantalet olika delar var 15. Bra att dom har ändrat det. Jag har dock varit med om flera gånger sista två veckorna att min B&P-order eliminerats när jag skulle betala.
Förargligt när jag lagt tid på att plocka ihop en order :'(

Lews

Citat från: o0ger skrivet 03 april 2015 kl. 15:20
Hoppas du hinner!

Det är inget avancerat bygge så det skulle inte någon större förlust om bitarna inte hann fram i tid. Blir det så får det bli en "bignette" på temat men utan tävlan istället.  ;)

Citat från: shutter skrivet 03 april 2015 kl. 20:09
För ett tag sedan, när man fick ringa och betala manuellt, fick jag svaret att maxantalet olika delar var 15. Bra att dom har ändrat det. Jag har dock varit med om flera gånger sista två veckorna att min B&P-order eliminerats när jag skulle betala.
Förargligt när jag lagt tid på att plocka ihop en order :'(

Blev samma för mig när jag skulle beställa. B&P-sidan tyckte att jag tog för lång tid på mig att dubbelkolla att bitarna fanns med i alla tre korgarna (BL, PaB, B&P) och inaktiverades när jag tröck på köp.

mordatre

#5150
Någon som vill ha Boba Fetts torso med armtryck? (från UCs slave 1)   Plockar lite från B&P nu så säg till snabbt. kostar dock 45:- men jämfört med BL är det billigt.

Edit: kanske inte blev något ändå. Någon annan som ska beställa från B&P?
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

swedish_kitsune

Fick hem denna nyss :)
Snart är hela Iceplanet serien klar

Dixipop

Citat från: mordatre skrivet 04 april 2015 kl. 12:09
Någon som vill ha Boba Fetts torso med armtryck? (från UCs slave 1)   Plockar lite från B&P nu så säg till snabbt. kostar dock 45:- men jämfört med BL är det billigt.

Edit: kanske inte blev något ändå. Någon annan som ska beställa från B&P?

Denna torso och alla andra licensierade produkter går väl inte att köpa på vare sig B&P eller PaB?

Magnus den store

Citat från: Dixipop skrivet 05 april 2015 kl. 21:16
Denna torso och alla andra licensierade produkter går väl inte att köpa på vare sig B&P eller PaB?
Enligt Lego ska det inte vara möjligt att köpa licensierade mf via B&P, men det verkar finnas en del torsos, huvuden etc i utbudet.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

skitkid

Blev en på Tradera, mest för strutsarna.
/skitkid

Brickchaser

Har blivit ett par BL-ordrar.
Känns som det har blivit färre set men mer bitar från BL senaste tiden.

BeardedNerd

Inget komplett set men jag köpte lite grejer via Bricks & Pieces och i samma veva köpte jag på mig den oranga Ninjago-tjejen, så slipper jag våndas över att köpa det hemska skeppet separat.

Lustigt nog kom Bricks & Pieces-grejerna i ett litet kuvert i brevlådan men PAB-grejerna från samma ställe lämnades på Coop till imorgon.

darthmortar

Blev en och i dag. 2 påskägg följde med. Fingrade på några legospel men avstod.
Sex små legobitar kan kombineras på 915 miljoner olika sätt. Själv kan jag kombineras på 12 olika sätt.

swedish_kitsune

denna kom alldeles nyss, tur att man var ledig idag :)



o0ger

Idag köpte jag:

3 st
1 st
och
1 st

för totalt 957,5 kr på Barnens Land i Västerås.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.