Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

mossarp

CitatVisst finns där marginal. Kostar 149:- annars men jag brukar köpa dessa på ICA Maxi ibland nedsatt till 99:- Kan inte tänka mig att dom sänker till ett pris dom inte gör någon vinst på?
Jo det är klart det finns marginal normalt sett.
149:- är ju överpris.
Jag har försökt få ner priset från 99:- och det var det ingen som var intresserad av så det kan kanske vara sämre marginal på plattorna.
De har säkert olika marginal beroende vad det är för produkt.
Vet att flera ställen haft högre pris på Elsas Isslott för att det var Frost "...det säljer ändå."

Å när jag snackade med Smålänningen i Bredaryd sa de att nu när de rear 50% så går de back på seten.

För att inte sväva iväg från tråden kan jag tillägga att jag köpte några för 60:- och 10 st Simpsons påsar för 10:- på Nille i Gislaved.
I Gislaved var inte på rea så det verkar som det är olika från butik till butik...

ProPain

#5086
Det blev en för 109kr och en för 129(?) på Gekås idag. Lastaren mest för att jag var nyfiken på vad man kan göra för kul med larvbanden och jag inte har något Technic lego i bygghögen. Bilen för att Porschen var ett kul bygge och för de snygga gula slopes och den häftiga vindrutan.

Manne

Efter en weekend på Gekås så har man blivit ett par plastbitar rikare..

389 kr
249 kr
109 kr

Samt lite smått till kidsen

Med vänlig hälsning, Manne

Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

BeardedNerd

Citat från: jennie skrivet 06 mars 2015 kl. 20:33
Fyndade en stor låda lego på loppis idag. Jag har egentligen slutat med sånt, eftersom man ofta blir beviken över dåligt skick osv, men jag fick ett bra pris och kände igen lite gubbar så jag tänkte det var värt att plocka ut godbitarna och sälja resten ganska omgående. Bitarna var i bra skick så jag slog till. Nu på eftermiddagen när jag börjar plocka i det inser jag att det ligger delar ifrån Market Street där i påsarna. Ju mer jag letar desto fler bitar kommer fram... så jag antar att jag inte kommer kunna sova i natt innan jag gått i genom och sett hur komplett det är. Jag har nu lokaliserat de skapligt dyra dörrarna 73435c01 bl.a. så jag tror det blev ett bra fynd! Den där dörren snittar ett beg.pris på 280:-!  :o

Grattis! Kanske osannolikt att det verkligen är Market Street som finns i samlingen om det inte är enorma mängder medium blue, men dörrarna fanns ju i flertalet set runt 2006-2007 däromkring. Hur som helst är det en bra början för att bygga ihop det, det är ju annars ganska billiga bitar förutom de vita slangarna och fönstren (som går att byta ut mot nyare).

mossarp

Det blev inköp av (nästan) alla Elves i dag på Gekås.
70:-
179:-
249:-
399:-
129:-
+ Lego Brickmasters Chima bok 5002773, 50:-

jennie

Citat från: BeardedNerd skrivet 08 mars 2015 kl. 16:17
Citat från: jennie skrivet 06 mars 2015 kl. 20:33
Fyndade en stor låda lego på loppis idag. Jag har egentligen slutat med sånt, eftersom man ofta blir beviken över dåligt skick osv, men jag fick ett bra pris och kände igen lite gubbar så jag tänkte det var värt att plocka ut godbitarna och sälja resten ganska omgående. Bitarna var i bra skick så jag slog till. Nu på eftermiddagen när jag börjar plocka i det inser jag att det ligger delar ifrån Market Street där i påsarna. Ju mer jag letar desto fler bitar kommer fram... så jag antar att jag inte kommer kunna sova i natt innan jag gått i genom och sett hur komplett det är. Jag har nu lokaliserat de skapligt dyra dörrarna 73435c01 bl.a. så jag tror det blev ett bra fynd! Den där dörren snittar ett beg.pris på 280:-!  :o

Grattis! Kanske osannolikt att det verkligen är Market Street som finns i samlingen om det inte är enorma mängder medium blue, men dörrarna fanns ju i flertalet set runt 2006-2007 däromkring. Hur som helst är det en bra början för att bygga ihop det, det är ju annars ganska billiga bitar förutom de vita slangarna och fönstren (som går att byta ut mot nyare).

Osannolikt nog så fanns i princip hela market Street i lådan. Fattas ett fåtal medium blue och dark blue, samt 2 av de vita slangarna, men utöver detta endast ca 50 standardbitar som jag redan kan komplettera upp den med.  Det var en otrolig lyckträff! Låg även en i lådan så man kan konstatera att jag gick plus för en gångs skull

ByggareDan

Råkade köpa på mig alldeles för många brick 2x4 (1100 st) men dom går nog åt, det stora problemet är ju förvaringen lär ju bli en jättelåda åt dom, men men det är väl smällen man får ta  :)

/ByggareDan


Kwagge

Citat från: ByggareDan skrivet 12 mars 2015 kl. 22:20
Råkade köpa på mig alldeles för många brick 2x4 (1100 st) men dom går nog åt, det stora problemet är ju förvaringen lär ju bli en jättelåda åt dom, men men det är väl smällen man får ta  :)

/ByggareDan

Kan du ju bygga mycket räls enligt standarden om det är DBG...

swestar

Citat från: jennie skrivet 10 mars 2015 kl. 20:00
...Osannolikt nog så fanns i princip hela market Street i lådan...
Stort Grattis!  :D
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

BeardedNerd

Halva reapriset på Lekplaneten innebar att det mesta var urplockat, men Duel on Geonosis, Battle of Smallville och två Council of Elrond för totalt 598 kr är ju helt okej.

ByggareDan

Citat från: Kwagge skrivet 12 mars 2015 kl. 22:21
Citat från: ByggareDan skrivet 12 mars 2015 kl. 22:20
Råkade köpa på mig alldeles för många brick 2x4 (1100 st) men dom går nog åt, det stora problemet är ju förvaringen lär ju bli en jättelåda åt dom, men men det är väl smällen man får ta  :)

/ByggareDan

Kan du ju bygga mycket räls enligt standarden om det är DBG...

Nu lär det inte bli någon räls då jag sålde mitt 9v. på Uppsalaeventet just för att undvika tåg som blir dyrt och stort.

Jag var tvungen att se hur mycket plats 1100st brick 2x4 tar i anspråk, så det var bara att fylla en av mina 3literslåder från Smartstore med bitar och den rymde 340-350bitar så en 10liters låda kommer att bli ordentligt fylld med bitar.


/ByggareDan

SvanteOlof

#5096
Hittade i sluten, men överdrivet skadad, förpackning för endast 5:- på Bobbys loppis. (Köpte också gremlins 2 på dvd och en bok om tomtar). Nu funderar jag på att låta den vara förseglad eller om jag ska bygga den. Det får bli det förstnämnda så länge.
ordvits: studsmatta = 4186

swedish_kitsune

Här är vad jag köpt på mig under några dagar nu.
Var ursprunligen 3 st begagnade set som jag kom över på tradera och blocket och som jag moddade om lite.




andreaseldh

Idag köpte jag två st Musse Pigg & C:o med Lone Ranger's pump car på Hemköp i Vällingby och det fanns fler kvar när jag gick till kassan.

TrickBrick

Kom nyss hem från en resa till USA fick med mig några små askar LEGO hem iaf.







Mest nöjd med den sistnämnda  ;D

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.