Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Eigenbrötler

Jag beställde i och med det har jag nu köpt alla arctic sets. nu undrar man ju om de kommer expandera eller avveckla den serien.
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

ByggareDan

Citat från: Eigenbrötler skrivet 05 januari 2015 kl. 14:16
Jag beställde i och med det har jag nu köpt alla arctic sets. nu undrar man ju om de kommer expandera eller avveckla den serien.

Arcticseten känns lite som kustbevakningsseten som har varit, ett tillfälligt tema som kanske kommer tillbaka. Hoppas att det blir lite fler "udda" serier framöver och inte bara brandkår, tjuv och polis.
Årets nya "udda" serie är ju byggkillarna (och tjejerna) innan var det ju gruvan och så vidare, så Articseten känns som dom gjort sitt denna gång iallafall som jag känner det, (bara mina spekulationer) .

/ByggareDan

Risgrynsgrot

Ett annat udda tema kommer ju i Sommar, ska tydligen vara ett nytt undervattenstema med dykare och liknande, hoppas på något Aquazone liknande.  ;)

Idag så la jag några bricklink-ordrer, ska göra lite purist superhjältar..

Eigenbrötler

Citat från: ByggareDan skrivet 05 januari 2015 kl. 15:00
Citat från: Eigenbrötler skrivet 05 januari 2015 kl. 14:16
Jag beställde i och med det har jag nu köpt alla arctic sets. nu undrar man ju om de kommer expandera eller avveckla den serien.

Arcticseten känns lite som kustbevakningsseten som har varit, ett tillfälligt tema som kanske kommer tillbaka. Hoppas att det blir lite fler "udda" serier framöver och inte bara brandkår, tjuv och polis.
Årets nya "udda" serie är ju byggkillarna (och tjejerna) innan var det ju gruvan och så vidare, så Articseten känns som dom gjort sitt denna gång iallafall som jag känner det, (bara mina spekulationer) .

/ByggareDan


suck, du har nog rätt...  :-\ men byggtemat är ju lite sött men jag har inga planer på en legostad... känns som att det temat vore perfekt att använda på tomma ytor i sin stad. för att visa att något är på gång.

och sen om några år när man väl  vill bygga stad så är dessa set sjukt  överprisade på diverse butiker...

man ska egentligen köpa alla set hela tiden!  ;D
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Surf Green


Manne

Inte köpt idag, men fick hem det idag..

nya modulhuset samt bonus produkten .. Fanns även två 8871 kablar.. Sen kom även ett BL paket med 350 bitar för mer bygge.

Med vänlig hälsning, Manne
Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

Uppsala2014

Detective's Office samt bonus produkten anlände till dörren idag, ska bli spännande att bygga dem  :)

BeardedNerd

Jäkla sörlänningar! Själv väntar jag fortfarande på precis samma grejer... men paketet är i Sverige i alla fall så imorgon kanske?

Ashman

Citat från: BeardedNerd skrivet 07 januari 2015 kl. 21:46
Jäkla sörlänningar! Själv väntar jag fortfarande på precis samma grejer... men paketet är i Sverige i alla fall så imorgon kanske?
I Skåne var detektivbyrån förra årets modulhus  ;D  ;D

Kwagge

Citat från: Ashman skrivet 07 januari 2015 kl. 22:07
Citat från: BeardedNerd skrivet 07 januari 2015 kl. 21:46
Jäkla sörlänningar! Själv väntar jag fortfarande på precis samma grejer... men paketet är i Sverige i alla fall så imorgon kanske?
I Skåne var detektivbyrån förra årets modulhus  ;D  ;D

+1

SvanteOlof

för 590:- på barnens hus i umeå. Fanns ett bra utbud av halvaprisrtlego där. Battle of hothspelet, jabas sailbark, friends köpcenter eller ponnyläger eller vad det nu var och stora chimafågeln som är röd.
ordvits: studsmatta = 4186

swedish_kitsune

Hej. Är helt ny här.

Jag köpte en mängd lego åt en kamrats dotter, tyvärr hade jag nämligen gett bort allt mitt gamla från förr.
21 kg lösvikt blev det.
Rapporter beskriver en orgie i byggande från morgon till kväll av både förälder och barn.
http://imgur.com/gallery/KtSbXvs

Satt och byggde lite själv kvällen innan hon fick det, och kom tillbaka till pojkstadiet, så nu blir det nog att införskaffa ett tåg modell 90 tal åt en själv, gillar inte dom nya med batteridrift.

Tim Pettersson

Idag blev de stor handling för mig! En Yoda nyckelring med led, en transclear byggplatta 16x16 och nu till de roliga :D , och en mycket för att vara mig brukar annars bara bli ett set per halvår annars :)
Let the Wookiee win.

MartinAberg

Fick min första PaB-order idag.
Om man bortser från de 7 dagar det tog för posten att få fram min avi så gick det väldigt fort.
Saknades dock en del bitar så ska kontakta LEGO imorgon...

Uppsala2014

Blev en beställning på ett godståg från Lekmer för 999:- idag, känns som ett bra köp!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.