Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Kwagge

Citat från: Anders67 skrivet 02 januari 2015 kl. 15:43
En gåva från skyn, nää men en BL leverans av DHL vid dörren, direkt från Italien - BrickDreams levererar även under ledigheten.

En bra butik! Alltid snabba leveranser. Tar den till jobb för att slippa DHL strulet när man inte är hemma.

mssm

Citat från: Skafte skrivet 02 januari 2015 kl. 15:37
Förlåt OT, men kan någon Uppsalabo rapportera om det finns någon Ninjagodrake och/eller samuraj någonstans? En smyg-AFOL från Uppsala var förbi och såg draken och blev sugen. Han åker hem med båten nu...

Mer eller mindre soprent förra veckan när jag var in, Boländerna.

Skafte

Citat från: mssm skrivet 02 januari 2015 kl. 21:23
Citat från: Skafte skrivet 02 januari 2015 kl. 15:37
Förlåt OT, men kan någon Uppsalabo rapportera om det finns någon Ninjagodrake och/eller samuraj någonstans? En smyg-AFOL från Uppsala var förbi och såg draken och blev sugen. Han åker hem med båten nu...

Mer eller mindre soprent förra veckan när jag var in, Boländerna.

Tack! Någon som varit på den i Stenhagen?  :)

humlan

Tog en svängom till Pite i snövädret, passade på att titta in på Rusta och kom ut med en .

(Och hämtade min Lugbulk (äntligen) hos Storm_666)
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

Perhed

Citat från: Skafte skrivet 02 januari 2015 kl. 21:50
Citat från: mssm skrivet 02 januari 2015 kl. 21:23
Citat från: Skafte skrivet 02 januari 2015 kl. 15:37
Förlåt OT, men kan någon Uppsalabo rapportera om det finns någon Ninjagodrake och/eller samuraj någonstans? En smyg-AFOL från Uppsala var förbi och såg draken och blev sugen. Han åker hem med båten nu...

Mer eller mindre soprent förra veckan när jag var in, Boländerna.

Tack! Någon som varit på den i Stenhagen?  :)

Jag var inne i butiken på stenhagen idag. Jag köpte 2st drakar och utnyttjade min 100kr rabatt. Det fanns 2st kvar efter mig. Detta var 16:00 idag.
Min bricklinkbutik Brickatorium http://www.bricklink.com/store/home.page?p=perhed

Skafte

Tack! Hoppas min kompis hinner dit innan någon annan då!

jennie

Ninjagodrakar finns det gott om i Gävle, butiken på norr.

Smeden

Halloj! Hämtade nyligen ut ett paket fullt med favvo-LEGO, dvs borg och riddare från 80-talet. Jag har lärt mig att det kan vara en god ide att inte ha för höga förhoppningar när man köper begagnat, eftersom 1000 bilder säger mindre än en personlig inspektion (eller hur var det talesättet löd nu igen?  ;) ). Till min stora glädje var samtliga sällsynta bitar inkluderade och i näst intill nyskick på samtliga. För att dra några exempel: De tre flaggorna till , , , var tip-top allihop och suveränt skick på svarta fjädern som jag saknade till min , bruna stegen från och svarta svärdet från Armor shop, som inte ens var med (inte syntes) på bilden från försäljaren!! För övrigt kan samma sägas om instruktionerna och lådan till , så nära nyskick man kan komma efter 30 år. De allra flesta av instruktionerna verkade inte en ha varit bläddrade i...  :o Så otroligt glad och nöjd. Var väl julen '87 det senast var såhär roligt att öppna ett paket med LEGO ;D

Tack för att jag fick dela min glädje med Er här på forumet. God fortsättning!
PS: Hojta gärna till om även du har en förkärlek för just detta "theme", alltid roligt att veta att/om det finns likasinnade :)

Barbaroux

Mycket nostalgi i den bilden med gamla riddare. Helt klart favorittemat av alla som kommit ut. Trevliga set som man gärna kan äga mer än ett av. Speciellt Guarded inn, , är en av mina personliga favoriter. Grattis till ditt köp.  :D

BeardedNerd

Citat från: Anders67 skrivet 02 januari 2015 kl. 15:43
En gåva från skyn, nää men en BL leverans av DHL vid dörren, direkt från Italien - BrickDreams levererar även under ledigheten.

Själv har jag väntat i tolv dagar på att DHL ska få tummen ur och göra ett nytt försök att leverera mitt BrickDreams-paket som de först försökte få ut när jag var borta över jul. De lovade att det skulle komma i fredags men inget hände. Får se nu på måndag. Hur som helst är det irriterande att man måste vara hemma och att de inte kan tänka sig att lämna det på DHL-ombudet (!!!) på Coop.

Smeden

Tack Barbaroux! Det var just Guarded Inn som gjorde att jag var i köptagen till att börja med. Har trånat efter den i ca 7 år nu om man bara räknar "modern" tid. Även Siege Tower och blev nytillskott till min samling. Även om jag haft en MOC:ad variant av den senare som fått vikariera.  ::) Som kuriosa kan jag nämna att ryttaren på din profilbild också var inkluderad i paketet. Dock utan visir men har extra sådana sedan tidigare, bland annat då jag äger ett ofärdigt . Nästa projekt får väl bli att hålla utkik efter den bortsprungne prinsen som jag saknar därifrån , men det får vänta. Har tillräckligt "på mitt bord" just nu. :)

mssm

Citat från: BeardedNerd skrivet 04 januari 2015 kl. 11:29
Citat från: Anders67 skrivet 02 januari 2015 kl. 15:43
En gåva från skyn, nää men en BL leverans av DHL vid dörren, direkt från Italien - BrickDreams levererar även under ledigheten.

Själv har jag väntat i tolv dagar på att DHL ska få tummen ur och göra ett nytt försök att leverera mitt BrickDreams-paket som de först försökte få ut när jag var borta över jul. De lovade att det skulle komma i fredags men inget hände. Får se nu på måndag. Hur som helst är det irriterande att man måste vara hemma och att de inte kan tänka sig att lämna det på DHL-ombudet (!!!) på Coop.


Kan du inte be om att få hämta det på terminalen istället? Det funkar bra här i alla fall..

sjerdna

Även jag har beställt årets modulhus, , tillsammans med lite PaB bitar.
Idag har jag också sålt några av gubbarna från förrförra årets City adventskalender, .

Måste också säga att förra årets Lego-köp var ett dekalark från Malaysia för ett fyrsiffrigt belopp. Tur (eller p.g.a.) man hade kammat hem en lite travvinst innan som täckte den utgiften.

#Andreas

andreaseldh

Citat från: sjerdna skrivet 04 januari 2015 kl. 23:40
Måste också säga att förra årets Lego-köp var ett dekalark från Malaysia för ett fyrsiffrigt belopp.

Nu blev jag riktigt nyfiken! Hur exklusivt och hur ser det ut?

sjerdna

Citat från: andreaseldh skrivet 05 januari 2015 kl. 00:55
Citat från: sjerdna skrivet 04 januari 2015 kl. 23:40
Måste också säga att förra årets Lego-köp var ett dekalark från Malaysia för ett fyrsiffrigt belopp.

Nu blev jag riktigt nyfiken! Hur exklusivt och hur ser det ut?

Originaldekal till Villy Thomsen Truck, 4000008stk01. Så dyr så jag har inte klistrat på dem än... ::) Men det blir nog till tågträffen i E-tuna.

#Andreas

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.