Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Jonsson

#4875
Citat från: Record skrivet 18 december 2014 kl. 21:19
Inte ett dugg, men var dock på jakt.

Var in i dessa butiker på jakt efter basebricks typ 325,650 pack ni vet,

Childrens House, Ica maxi, Br leksaker, ÖB, Coop stormarknad,Åhlens, Lekia,  alla har hyfsade utbud, men inte tillstymmelse till basebricks, kan någon bekräfta detta, det är ju fruktansvärt om det är så illa, basplattor men inte en enda bit att köpa för att bygga basik byggen , finns endast Duplo i base pack, hur tänker dom?
Hur skall man kunna få ett bra steg in i LEGO från Duplo, när man måste köpa "svåra" modeller direkt, eller är jag gammalmodig?


De må ha utgått men 325:an fanns det en hel drös av på ICA Maxi här i Härnösand för någon dag sedan i alla fall.

Om det finns kvar, vill du att jag ska handla och skicka en laddning? :)

Record

Citat från: Jonsson skrivet 20 december 2014 kl. 08:16
Citat från: Record skrivet 18 december 2014 kl. 21:19
Inte ett dugg, men var dock på jakt.

Var in i dessa butiker på jakt efter basebricks typ 325,650 pack ni vet,

Childrens House, Ica maxi, Br leksaker, ÖB, Coop stormarknad,Åhlens, Lekia,  alla har hyfsade utbud, men inte tillstymmelse till basebricks, kan någon bekräfta detta, det är ju fruktansvärt om det är så illa, basplattor men inte en enda bit att köpa för att bygga basik byggen , finns endast Duplo i base pack, hur tänker dom?
Hur skall man kunna få ett bra steg in i LEGO från Duplo, när man måste köpa "svåra" modeller direkt, eller är jag gammalmodig?


De må ha utgått men 325:an fanns det en hel drös av på ICA Maxi här i Härnösand för någon dag sedan i alla fall.

Om det finns kvar, vill du att jag ska handla och skicka en laddning? :)

Okej, det är väl mest 650 man vill åt, men 325an är okej, är priset 99 på den? så köp los det du orkar bära.
Friskt satsat, hälften vunnet..

Jonsson

Yes indeed 99:-

Köper det jag hittar!

Record

Citat från: Jonsson skrivet 20 december 2014 kl. 12:00
Yes indeed 99:-

Köper det jag hittar!

Bra, men inte en SJ pall , men typ 10 st om det finns.
Friskt satsat, hälften vunnet..

Jonsson

Citat från: Record skrivet 20 december 2014 kl. 12:08
Citat från: Jonsson skrivet 20 december 2014 kl. 12:00
Yes indeed 99:-

Köper det jag hittar!

Bra, men inte en SJ pall , men typ 10 st om det finns.


Men shit, jag som står här med 37 kartonger nu...:P

Peter

#4880
Sorry, postade i fel tråd.

Record

Citat från: Jonsson skrivet 20 december 2014 kl. 13:01
Citat från: Record skrivet 20 december 2014 kl. 12:08
Citat från: Jonsson skrivet 20 december 2014 kl. 12:00
Yes indeed 99:-

Köper det jag hittar!

Bra, men inte en SJ pall , men typ 10 st om det finns.


Men shit, jag som står här med 37 kartonger nu...:P


:) Jag var ju ganska kaxig i första inlägget, så det vore väl rätt åt mig.. tänkte inte på att du är ju ganska muskulös vid närmare eftertanke :D
Friskt satsat, hälften vunnet..

MartinAberg


erik1107

Blev ett par småset till sonen på BR med 30%-rabatten. Skönt att slippa trängas i butik :)

Skafte

Två st Epic Dragon Battle på Rusta. 249kr för ett så stort set är rätt bra. Har inte börjat fundera på hur bra bitar det är, men sonen kommer bli glad för ett av dem i alla fall... De hade inte kvar någon Samurai Mech, som på annat håll tipsats om finns för 99kr. Byggde en sådan (köpt för 199) i morse och det var mycket bra där, framför allt om man gillar rött. Alien-setet fanns, men var inte sänkt på hyllan och jag var inte särskilt intresserad av det. Än.  ::)

Anders67

Citat från: Skafte skrivet 25 december 2014 kl. 12:08
Två st Epic Dragon Battle på Rusta. 249kr för ett så stort set är rätt bra. Har inte börjat fundera på hur bra bitar det är, men sonen kommer bli glad för ett av dem i alla fall... De hade inte kvar någon Samurai Mech, som på annat håll tipsats om finns för 99kr. Byggde en sådan (köpt för 199) i morse och det var mycket bra där, framför allt om man gillar rött. Alien-setet fanns, men var inte sänkt på hyllan och jag var inte särskilt intresserad av det. Än.  ::)
Även jag var på rusta och köpte två dragon set, inte det bästa part settet, men det var ju på rea. Vet inye om jag ska bygga det eller om det hammnar i sorteringslådan!

MartinAberg

Citat från: Anders67 skrivet 25 december 2014 kl. 12:47
Citat från: Skafte skrivet 25 december 2014 kl. 12:08
Två st Epic Dragon Battle på Rusta. 249kr för ett så stort set är rätt bra. Har inte börjat fundera på hur bra bitar det är, men sonen kommer bli glad för ett av dem i alla fall... De hade inte kvar någon Samurai Mech, som på annat håll tipsats om finns för 99kr. Byggde en sådan (köpt för 199) i morse och det var mycket bra där, framför allt om man gillar rött. Alien-setet fanns, men var inte sänkt på hyllan och jag var inte särskilt intresserad av det. Än.  ::)
Även jag var på rusta och köpte två dragon set, inte det bästa part settet, men det var ju på rea. Vet inye om jag ska bygga det eller om det hammnar i sorteringslådan!
Samma här.
Båda kommer dock byggas med sambons sladdisbror.

dalle

Passerade Rusta idag och fick med mig två  set för 99 kronor. och .

Toastmastern

Har med lite julklappspengar ifrån jobbet kompletterat en del gamla set från mina barndomsdagar :) Bland annat Deep Freeze Defender 6973. Efter ihopbyggnad ligger den nu i en fin påse med namn och nummer på och är indexerad i samlingen :D Under veckan anländer nog den gamla polisstationen också 6938.

Och imorgon tänkte jag åka hem till mor min och se om jag kan bygga ihop det gamla piratskeppet 6286 :)

Skööönt med långledigt ifrån jobbet ;)

Alex

Var iväg en sväng på stan i Västerås idag. På Åhlens rea hörna hittade jag för 244 kr. Långt inne på en hylla på Clas Ohlson hittade jag , kostade 149 kr nu så det var ett rätt bra pris.

Sen var det dags att handla lite mat, och så klart fanns det en gavel med lego där som ungarna hittade på. De tyckte att vi behövde motorcyklar så den åkte ner i kassen den med.

Jag har kollat runt rätt mycket, men det har varit dåligt om mellandags reor på lego. Nuförtiden verkar alla reor vara före jul.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.