Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

andreaseldh

Kunde inte hålla mig borta från BR...

Gruvan och 24 sparmärken för 599 kr.

Ashman

Köpte en på TrU i Växjö.  De hade ganska gott om dem när jag var där i förmiddags. Den var tänkt som julklapp till min ena son som är fyra och ett halvt, tyckte dock att den kanske såg för avancerad ut för honom och funderar på att hålla lite på den tills han är äldre.

Studley Heinsbergen

Det har ju gått en del tid sen lugbulken, så det fick bli en PaB med en massa dark green och dark blue, samt en ganska matig BL-beställning. Nu blir det köpstopp fram till j... det är black friday snart, va?

Ashman

Ropade in en Imperial AT-ST på ebay. Har varit sugen på en länge men inte fått till det prismässigt. Vågar inte ropa jippie än eftersom man aldrig vet vad man får när man köper begagnat, men den såg ok ut på bilderna.

andli

Citat från: Surf Green skrivet 14 november 2014 kl. 08:40
TRU i Hbg har Kustbevakningen för 399:- ! Attans att man redan har den, kanske får bli en till! :)

Är Gruvan värd att köpa tycker ni?

Jag köpte en igår på BR, efter gått och spanat på den ett tag, det är rätt många stora panelbitar i den...

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

andreaseldh

Köpte bitar på Pick a Brick till st 10 julgranskulor (men mina blir röda) och 8 st 3003 för att komma precis över 600 kr och fraktfritt. Tänkte försöka göra en SWEBRICK-pin av 3003.



Dessutom blev det en julklapp!

jennie

Fick detta fina set på TechDays idag. Skoj att företag gör "egna" legoset i reklamsyfte.

Fick även se en mindstorms/brickpi/raspberry pi -lösning som var mycket intressant. *Sugen på att köpa/bygga en själv*

andli

Citat från: andli skrivet 18 november 2014 kl. 12:52
Citat från: Surf Green skrivet 14 november 2014 kl. 08:40
TRU i Hbg har Kustbevakningen för 399:- ! Attans att man redan har den, kanske får bli en till! :)

Är Gruvan värd att köpa tycker ni?

Jag köpte en igår på BR, efter gått och spanat på den ett tag, det är rätt många stora panelbitar i den...
Och idag noterade jag att BR dragit 899 kr och inte det nedsatta priset 599/499. Blir ett återbesök, jag vet tom var kvittot är!
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

andli

Citat från: andli skrivet 20 november 2014 kl. 11:44
Citat från: andli skrivet 18 november 2014 kl. 12:52
Citat från: Surf Green skrivet 14 november 2014 kl. 08:40
TRU i Hbg har Kustbevakningen för 399:- ! Attans att man redan har den, kanske får bli en till! :)

Är Gruvan värd att köpa tycker ni?

Jag köpte en igår på BR, efter gått och spanat på den ett tag, det är rätt många stora panelbitar i den...
Och idag noterade jag att BR dragit 899 kr och inte det nedsatta priset 599/499. Blir ett återbesök, jag vet tom var kvittot är!
Det var ju ett medlemserbjudande! Men BR fixa ett medlemskap och betalde tillbaka 300kr och tyckte de gjort fel som inte påpeka det vid köpet. Snygg kundvård☺
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Technic

Så jäkla glad nu! Köpte precis 42030 Fjärrstyrd VOLVO L350F hjullastare för 1499:- hos klossbutiken.se.
Riktigt bra pris enligt mig! ICA hemma sålde den för detta priset för några veckor sedan, men missade den då.
Trodde aldrig den skulle säljas för det priset igen. :)

Tjoohoo! Riktigt glad nu! :) Kommer bli en fin julafton/jul i år!

littlespleen

Köpte på Blocket idag  ;D
Gör sig nog fint vid sidan om Tumblern hoppas jag.

Martin

Köpte lite tidiga julklappar åt mig själv :D


Sesse

Idag handlade jag , dock inte till mig utan som födelsedagspresent/julklapp(har inte bestämt vad den ska gå som än) till min kattgalna flickvän  :)

Lovlan

Det blev en Palace Cinema med 25% rabatt från BR. Det får bli en 25-års present till mig själv :) Hoppas posten är snabb, blir mitt första modulhus!

BeardedNerd

Citat från: Lovlan skrivet 21 november 2014 kl. 22:57
Det blev en Palace Cinema med 25% rabatt från BR. Det får bli en 25-års present till mig själv :) Hoppas posten är snabb, blir mitt första modulhus!

Fasen också! Jag brukar missa allt spännande på såna där rabatter men nu hade de Palace Cinema kvar i lager... och trots att mina pengar egentligen är slut för månaden och att jag har köpt Lonely Mountain och Ninjago City väldigt nyligen så kan jag inte tacka nej till ett nytt modulhus för under tusenlappen...

Det stora kruxet är att jag bara precis har plats för Detective's Office bland mina modulhus och tänkte kunna vänta med att strukturera om tills nästa år. Nu blir det ett mer akut problem :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.