Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Risgrynsgrot


mssm

Gjorde lite Blocket-fynd:

i originalkartong i toppskick. Ytterkartong lite sliten, setet är nog aldrig lekt med. Bara monterad och nedplockad. Broschyr och affisch är som nya, lika så manualen. Alla utom två klistermärken sitter kvar på arket. Till och med originalpåsarna ligger kvar i. Upptäckte dock att gubbarna saknas, men tillbehören finns. Men för 150 kronor... svårt att låta bli!

mssm

Citat från: mssm skrivet 11 november 2014 kl. 09:26
Gjorde lite Blocket-fynd:

i originalkartong i toppskick. Ytterkartong lite sliten, setet är nog aldrig lekt med. Bara monterad och nedplockad. Broschyr och affisch är som nya, lika så manualen. Alla utom två klistermärken sitter kvar på arket. Till och med originalpåsarna ligger kvar i. Upptäckte dock att gubbarna saknas, men tillbehören finns. Men för 150 kronor... svårt att låta bli!

Edit: Köpte även av samma säljare i kartong. I denna kartongen låg de saknade gubbarna inklusive en extra Spiderman!

Totalpris? 350 kronor. Nöjd? Ja.

andreaseldh

I Uppsala köpte jag:

CMF serie 12
Lifeguard
Swashbuckler
Wizard
Jester
Pizza Delivery Guy

Andra minifigurer
Mountain Climber
Lady Robot
Constable
Cave Woman
Zookeeper
Pyjamas Emmet
Lone Ranger tlr001
Buzz Lightyear toy004

Polybag
Race Car

och två st Uppsala slott!

Cyklisten

Äntligen! Fattade inte varför inga skrev att de köpt ett Uppsala-slott...   ;)


/Cyklisten
Hejsan svejsan allihopa!! :)

Studley Heinsbergen

Citat från: mssm skrivet 11 november 2014 kl. 09:41
Citat från: mssm skrivet 11 november 2014 kl. 09:26
Gjorde lite Blocket-fynd:

i originalkartong i toppskick. Ytterkartong lite sliten, setet är nog aldrig lekt med. Bara monterad och nedplockad. Broschyr och affisch är som nya, lika så manualen. Alla utom två klistermärken sitter kvar på arket. Till och med originalpåsarna ligger kvar i. Upptäckte dock att gubbarna saknas, men tillbehören finns. Men för 150 kronor... svårt att låta bli!

Edit: Köpte även av samma säljare i kartong. I denna kartongen låg de saknade gubbarna inklusive en extra Spiderman!

Totalpris? 350 kronor. Nöjd? Ja.

Åhå, 4996 var mitt första post-dark age-set. Riktigt fint.

pazappa

Köpte Det stora varuhuset på Webbhallen. Sista exet i Stockholmsbutikerna (förutom postorder/Fruängen). De börjar sina nu överallt så köp innan de tar slut om ni är sugna.

andreaseldh

Fick några minuter över som jag givetvis spenderade på BR där de hade 3 CMF för 50 kr, så det blev följande slumpvalda:

Serie 12
Lifeguard
Battle Goddess
Prospector

Simpsons
Itchy
Nelson Muntz
Ralph Wiggum

När jag gick ut såg jag att de hade gruvan till kraftigt nedsatt pris för medlemmar, så det blir nog ett återbesök imorgon...

Pekblom

Citat från: andreaseldh skrivet 13 november 2014 kl. 21:02
När jag gick ut såg jag att de hade gruvan till kraftigt nedsatt pris för medlemmar, så det blir nog ett återbesök imorgon...
599kr. ?

andreaseldh


Surf Green

TRU i Hbg har Kustbevakningen för 399:- ! Attans att man redan har den, kanske får bli en till! :)

Är Gruvan värd att köpa tycker ni?

Peter S

Var på Legoshopen i kastrups transitterminal. De hade 20% på allt Star Wars. Slog till på Jabbas Palace. I kassan såg jag att det satt en lapp på kartongen att det var 30% på just den satsen. Såg att kassörskan såg den samtidigt och vågade inte fråga vilken procentsats hon skulle gå på. 20 var ju mitt utgångsbud så allt annat var bättre än det. När jag betalt stod det på kvittot att jag fick den med 44% rabatt... Nu vågar jag inte tipsa om det här eftersom jag varken vet hur hon räknade eller om man kan få det igen. Det uppväger till en del omaket att köpa med sig settet på utresan... Köpte också 3 gröna mixelpåsar som jag tänkte ha på rummet om hemlängtan blir för stor. :-)

boba johan

Kan man bara handla på utresan? Några andra fynd?

Peter S

Jag åker en annan väg hem... Man måste ju passa på! Såg inga fler fynd...

Ashman

Citat från: boba johan skrivet 15 november 2014 kl. 16:08
Kan man bara handla på utresan? Några andra fynd?
Man brukar kunna gå in i till butikerna på hemvägen, möjligen att man inte kan det om man reser från vissa länder dock pga olika zoner.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.