Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Risgrynsgrot

Citat från: BeardedNerd skrivet 15 oktober 2014 kl. 17:40
Äntligen går det att beställa de nya Hobbit-seten på S@H! The Lonely Mountain var dyrare än väntat, men det får gå. Extra VIP-poäng gör det lite bättre i alla fall. Skaffade också förstås det minsta setet som verkar väldigt trevligt.
Det skulle jag inte göra av ren princip, 850~ bitar för 1500 kr, för att inte tala om 300 kr mer än de tyska/engelska priserna. Hutlöst!  ;D

Sockerbit

Citat från: Risgrynsgrot skrivet 15 oktober 2014 kl. 18:13
Citat från: BeardedNerd skrivet 15 oktober 2014 kl. 17:40
Äntligen går det att beställa de nya Hobbit-seten på S@H! The Lonely Mountain var dyrare än väntat, men det får gå. Extra VIP-poäng gör det lite bättre i alla fall. Skaffade också förstås det minsta setet som verkar väldigt trevligt.
Det skulle jag inte göra av ren princip, 850~ bitar för 1500 kr, för att inte tala om 300 kr mer än de tyska/engelska priserna. Hutlöst!  ;D

Ojdå, det var galet dyrt för en Playmobil-drake, får hoppas den dyker upp billigare någon annanstans

Lovlan

Citat från: Sockerbit skrivet 15 oktober 2014 kl. 20:16
Citat från: Risgrynsgrot skrivet 15 oktober 2014 kl. 18:13
Citat från: BeardedNerd skrivet 15 oktober 2014 kl. 17:40
Äntligen går det att beställa de nya Hobbit-seten på S@H! The Lonely Mountain var dyrare än väntat, men det får gå. Extra VIP-poäng gör det lite bättre i alla fall. Skaffade också förstås det minsta setet som verkar väldigt trevligt.
Det skulle jag inte göra av ren princip, 850~ bitar för 1500 kr, för att inte tala om 300 kr mer än de tyska/engelska priserna. Hutlöst!  ;D

Ojdå, det var galet dyrt för en Playmobil-drake, får hoppas den dyker upp billigare någon annanstans

Skavileka.se tar 1150:-, det är ju hyffsat pris iaf..

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

andreaseldh

Köpte bitar för 1971,14 kr på Pick a Brick. Om den hinner bli klar tar jag med den oanmäld till Uppsala...

Bizzy78

Idag har jag lagt lite BL ordrar för att kunna bli klar med min "Höghus 2014" bottendel.

BrightMinds

Budade hem , och på Tradera, helt okej pris för att bygga ut samlingen.

Brickchaser

Ghostbusters Ecto-1 och lite PaB så det blev gratisfrakt och på köpet.

Memmla

Köpte en för att jag ville ha en blå eldflamma  ;)

darthmortar

Citat från: andreaseldh skrivet 16 oktober 2014 kl. 01:29
Köpte bitar för 1971,14 kr på Pick a Brick. Om den hinner bli klar tar jag med den oanmäld till Uppsala...

Har du den som LDD?
Sex små legobitar kan kombineras på 915 miljoner olika sätt. Själv kan jag kombineras på 12 olika sätt.

Jonsson

Fem ordrar på bricklink under dagen. Hoppas på att få klart ett nytt bygge till Uppsala. :)

swestar

Citat från: Jonsson skrivet 17 oktober 2014 kl. 21:58
Fem ordrar på bricklink under dagen. Hoppas på att få klart ett nytt bygge till Uppsala. :)
Vill se WIP bilder  ;)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

andreaseldh

SE OVAN

Citat från: darthmortar skrivet 17 oktober 2014 kl. 21:50
Har du den som LDD?

Javisst! Jag gjorde den ursprungligen med enbart bitar som fanns på Pick a Brick, men när jag skulle beställa fanns inte längre 1x10 kloss i rött. Den kan hängas på väggen med 4 krokar som vilar på dessa bitar. Jag ville inte ersätta dem med 1x8, så istället valde jag 1x12. Jag beställde c:a 10 % extra av varje sorts bit, så om ni vill köra med mindre marginaler blir förstås priset något lägre. Eller bygger med de bitar ni redan har, många bitar på baksidan kan man byta färg på utan att det syns. Tänk på följande:

6112 Brick 1 x 12 finns inte på Pick a Brick men väl på Bricks and Pieces, 5 st. behövs.
32000 Technic, Brick 1 x 2 with Holes och 44728 Bracket 1 x 2 - 2 x 2 finns på Pick a Brick, men inte i samma färg som LDD-filen. Spelar dock ingen roll eftersom de inte syns...

Slutligen tror jag ni kan gissa var 32524 Technic, Liftarm 1 x 7 Thick ska monteras, jag var tvungen att flytta dem för att få LDD att göra en någorlunda vettig bygginstruktion.

torso

Skulle köpa en grön rymdgubbe på lego.com. Slutade med att jag köpte larvband på amazon.fr istället. :o

andreaseldh

Jag gjorde en liknande sak en gång. Jag skulle köpa en vit Fender-elbas med fyra strängar, men kom hem med en röd Hagström med 8 istället. Den hade fränare sound och var, turligt nog, billigare. Men jag törs inte tänka på hur många gånger jag gått in på BR utan att planerat köpa något Lego alls, men kommit hem med 2 eller 3 askar. Det jag sparade på elbasen har jag nog förlorat mångdubbelt på impulsköpt Lego.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.