Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Risgrynsgrot

Fick lönen nyligen, så köpte en i den lokala leksasaffären, velat ha den länge!  ;D

SvanteOlof

Idag köpte jag 3i1 lastbil med traktor på flak. Jag köpte den bland annat för att min son gillar att se på när jag bygger bilar och traktorer. Han är på tok för ung för att bygga själv. Jag blev positivt överaskad när jag upptäkte vilka bra bitar det fanns i lådan. Tre stycken 2412b metallblänkande tvåpluppsgaller fick min hjärna att spy en strid ström av MOC-idéer. Själva bygget var ok men värdet låg uteslutande mängden bra bitar. Haha ja och det fanns en vanlig röd 2x4. Det är ovanligt få vanliga bitar i kartongerna nu för tiden. Jag hittade på vinden här om dagen och noterade att det fanns flertalet normala 2x2 och 2x4 legobitar med i modellen.
ordvits: studsmatta = 4186

swestar

Pick A Brick order blev det idag. Blev billigare än bricklink.  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

ByggareDan

Citat från: swestar skrivet 29 augusti 2014 kl. 00:40
Pick A Brick order blev det idag. Blev billigare än bricklink.  :)

Även om det blev billigare än Bricklink, så blev det inte billigt  ;) Så är det iallafall för mig.

/ByggareDan

swestar

Citat från: ByggareDan skrivet 29 augusti 2014 kl. 09:33
Citat från: swestar skrivet 29 augusti 2014 kl. 00:40
Pick A Brick order blev det idag. Blev billigare än bricklink.  :)

Även om det blev billigare än Bricklink, så blev det inte billigt  ;) Så är det iallafall för mig.

/ByggareDan
Så sant, så sant.  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

andreaseldh

Idag köpte jag mitt andra minitåg . Egentligen är det bara loket med skorsten som jag tycker är snyggt, men nu kanske jag kan modda/mocca en snygg vagn till.

Köpte även snöskotern och här säger jag bara TRYCKTA BITAR!!!!!!!!! Ja, utöver minifiguren är det ju bara en tryckt bit 15068pb004, men nu för tiden får man glädja sig åt det lilla. Betyget blir 5 klarröda klossar 3001 (av 5 möjliga).

sateku

Egentligen var det igår natt om jag ska vara petig, men jag gick all-in på Lego Mixels och beställde alla serier på ett bräde. Dessutom slank det visst med en Halloween Bat (40090), de tre nya Lego Friends-påsarna(41047, 41048, 41049), Lego Friends-kalendern (850581) och det vanliga pennstället (850426) också.

Allt enligt devisen "Det är bara småpåsar, så det räknas knappt". 

Peter S

Citat från: andreaseldh skrivet 03 september 2014 kl. 22:40
Idag köpte jag mitt andra minitåg . Egentligen är det bara loket med skorsten som jag tycker är snyggt, men nu kanske jag kan modda/mocca en snygg vagn till.

Köpte även snöskotern och här säger jag bara TRYCKTA BITAR!!!!!!!!! Ja, utöver minifiguren är det ju bara en tryckt bit 15068pb004, men nu för tiden får man glädja sig åt det lilla. Betyget blir 5 klarröda klossar 3001 (av 5 möjliga).

Å andra sidan: Köper man ett set bara för bitarna kan det vara trevligt när bitarna är neutrala och utan dekor. Jag har sett flera lejonansikten från Legend Beast till salu än vad jag kan komma på användningsområden för...
Jag är kluven till företeelsen. Men onödiga klistermärken i form av luftintag, skrapmärken och lerstänk borde förbjudas...

SvanteOlof

Köpte på ica för att ha på jobbet. Neutrala och vanliga bitar i överflöd för 65 kr.  Funderar på att bygga en tmnt.
ordvits: studsmatta = 4186

tellblom

Citat från: Peter S skrivet 05 september 2014 kl. 15:55
Citat från: andreaseldh skrivet 03 september 2014 kl. 22:40
Idag köpte jag mitt andra minitåg . Egentligen är det bara loket med skorsten som jag tycker är snyggt, men nu kanske jag kan modda/mocca en snygg vagn till.

Köpte även snöskotern och här säger jag bara TRYCKTA BITAR!!!!!!!!! Ja, utöver minifiguren är det ju bara en tryckt bit 15068pb004, men nu för tiden får man glädja sig åt det lilla. Betyget blir 5 klarröda klossar 3001 (av 5 möjliga).

Å andra sidan: Köper man ett set bara för bitarna kan det vara trevligt när bitarna är neutrala och utan dekor. Jag har sett flera lejonansikten från Legend Beast till salu än vad jag kan komma på användningsområden för...
Jag är kluven till företeelsen. Men onödiga klistermärken i form av luftintag, skrapmärken och lerstänk borde förbjudas...

Även jag köpte och blev glad åt de tryckt biten :)  Jag har länge lobbat för att man i alla fall skall kunna köpa tryckta bitar som extra kit.

Stigge72

Jag hämtade ut ett paket på min lokala ICA-butik, så nu kan jag bygga ett... rymdskepp, rymdskepp,  RYMDSKEPP! (Och har kommit en bit på vägen också. ;))

TrickBrick

Kunde äntligen efter lite trubbel hämta ut mitt paket idag.
Lådan innehöll:





Jag e nöjd   ;D

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

AndersI

Var på Torshälla marknad och hittade en låda blandat Lego för 300 kr. Den visade sig väga 4.76 kg. så det blev ganska bra kilopris...

Ser bitar från en Finlandsfärja (Rosella) som jag väl ska försöka få ihop. Väldigt mycket små hjul också.

SvanteOlof

ordvits: studsmatta = 4186

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.