Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Hassel

Köpte 16 st 16 x 16 ljusgråa plattor på Bricklink för att ha till nya moderna basplattor.  ;)

mechamike

Det här köpte jag inte idag utan i helgen som var.. passade på att göra ett rejält inköp.

Den här har jag varit sugen på länge..
Den här slank med när jag fick hålla i asken..

Fick bli en till slut.. måste ha en bredvid Gostbusterbilen
Det var rea på den och jag har inga andra set i den serien..
  Rea på den här och så hade vi träffat set designern dagen innan som visat sina prototyper..

Rea set och jag gillar figsen!
Rea även på detta set.. och mina cowboys från Lego Movie seten måste få ett hem..

Det här var pärlorna som jag köpte.. ska bli så himla kul att sätta tänderna i dessa!:





?

Sirre

Citat från: mechamike skrivet 14 maj 2014 kl. 13:28
Det här var pärlorna som jag köpte.. ska bli så himla kul att sätta tänderna i dessa!:





Åh, härliga inköp! De där setten är ju typ omöjliga att få tag på till rimliga priser! Smått avundsjuk. :D

andreas E

Var på shopen i Köpenhamn igår. Det blev en och en blandad burk bra att ha bitar.
Kan även rekomendera ett hyfsat hotell som heter Wakeup Copenhagen som ligger på gångavstånd från Huvudbangården. Rimliga priser på rummen.

Ozp

Citat från: andreas E skrivet 14 maj 2014 kl. 18:06
Var på shopen i Köpenhamn igår. Det blev en och en blandad burk bra att ha bitar.
Kan även rekomendera ett hyfsat hotell som heter Wakeup Copenhagen som ligger på gångavstånd från Huvudbangården. Rimliga priser på rummen.

Fanns där några bra bitar? Sist vi var där fanns det mest 2x bricks

Anders67

Jag var i shoppen i chp idag, inga roliga bitar i pab, men det blev lite gråna bambu bitar, 1x1 transplates och 1x2 redish brown palisad bricks!

Longson

Köpte dessa idag för nice price!

LEGO The Movie - Motorcykeljakt 70808
LEGO Super Heroes Batman: Jokerns ångvält 76013
Ny LEGO The Movie - Rescue Reinforcements 70813 
LEGO The Movie - Lord Business mörka håla 70809   

Magnusengstrom

Citat från: Anders67 skrivet 14 maj 2014 kl. 22:30
Jag var i shoppen i chp idag, inga roliga bitar i pab, men det blev lite gråna bambu bitar, 1x1 transplates och 1x2 redish brown palisad bricks!

Såg du ifall dom hade fått in Bennys spaceship?

Majkel

Citat från: Anders67 skrivet 14 maj 2014 kl. 22:30
Jag var i shoppen i chp idag, inga roliga bitar i pab, men det blev lite gråna bambu bitar, 1x1 transplates och 1x2 redish brown palisad bricks!

Inga roliga? De grå bambubitarna står högt på min wanted list, den är ju helfestlig utmed banvallen, dieselloken har gjort allt i sin väg grått... Om någon mer ska förbi köpenhamn och pab så packa gärna en mugg åt mig, med fokus på grå bambubitar! :)

Anders67

Citat från: Majkel skrivet 18 maj 2014 kl. 23:04
Citat från: Anders67 skrivet 14 maj 2014 kl. 22:30
Jag var i shoppen i chp idag, inga roliga bitar i pab, men det blev lite gråna bambu bitar, 1x1 transplates och 1x2 redish brown palisad bricks!

Inga roliga? De grå bambubitarna står högt på min wanted list, den är ju helfestlig utmed banvallen, dieselloken har gjort allt i sin väg grått... Om någon mer ska förbi köpenhamn och pab så packa gärna en mugg åt mig, med fokus på grå bambubitar! :)

Mobilfelstavning  :o - vanliga gröna bambu bitar!

Hittar jag gråa så ska jag plocka en mugg till dig!

mechamike

Citat från: Anders67 skrivet 18 maj 2014 kl. 23:30
Hittar jag gråa så ska jag plocka en mugg till dig!

Jag vara nästan på väg att hoppa in i bilen o dra ner till PAB och handla när jag läste att de hade grå löv där.. Men nu får det väl bli Bricklink (och du Anders köp en mugg till mig med om du hittar några grå ;) :-*)
?

BeardedNerd

Jag var på Ica Maxi och köpte två 48x48-plattor, tre Legolas och en Chima Legend Beast med 25% rabatt.

andli

Liten PAB turne i USA...

Började med en liten burk från Legobutiken på King of Prussia Mall PA (ganska liten vägg med största delen "standardbitar" i standardfärg)
Fortsatte sen med stor burk från butiken på Rockafeller center i NYC (Säkert dubbla mängden byttor). Mycket samma, men mest nöjd blev jag över att de hade "Slope 30 1 x 1 x 2/3" i trans clear.
Och slog till på en , billigare än i sverige i alla fall..  :)

Jag e glad att det inte finns någon PAB i stockholm, jag hade jo varit där och shoppat varje vecka.. Jag måste nog inse att jag är mer sammlare av lösa bitar och planerare än MOC:are :D
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Majkel

Citat från: Anders67 skrivet 18 maj 2014 kl. 23:30
Citat från: Majkel skrivet 18 maj 2014 kl. 23:04
Citat från: Anders67 skrivet 14 maj 2014 kl. 22:30
Jag var i shoppen i chp idag, inga roliga bitar i pab, men det blev lite gråna bambu bitar, 1x1 transplates och 1x2 redish brown palisad bricks!

Inga roliga? De grå bambubitarna står högt på min wanted list, den är ju helfestlig utmed banvallen, dieselloken har gjort allt i sin väg grått... Om någon mer ska förbi köpenhamn och pab så packa gärna en mugg åt mig, med fokus på grå bambubitar! :)

Mobilfelstavning  :o - vanliga gröna bambu bitar!

Hittar jag gråa så ska jag plocka en mugg till dig!

:)

Attans, det var för bra för att vara sant :(

andreaseldh

Idag besökte jag Model Team i Bandhagen och köpte 4 figurer, varav en med eget rymdskepp. Tanken från början var att kombinera (från vänster till höger) huvud, överkropp och byxor till ett självporträtt att placera i Åhlénsbygget imorgon. Den vita rymdgubben skulle i så fall få ta över rymdskeppet. Men nu börjar jag få kalla fötter och chansar i stället på att den vänstra gubbens ansikte är ett av dem som Lego levererat till bygget, och att det även finns tillräckligt lika kläder. På hemvägen åkte jag pendeltåg typ X10, som jag funderat på att bygga. Det är ju ganska likt eller .

http://www.modelteam.se/

https://www.sparvagssallskapet.se/vagnhallen/typbild/sl_x10_3119.jpg

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.