Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Toastmastern

Beställde ytterliggare "ett par" bitar till min 10179 MF, Det tar sin lilla tid men det är lika roligt varje gång det kommer många paket med Lego hem på posten. Är som Julafton när man var liten :)

Huvudfoting

Citat från: Toastmastern skrivet 04 april 2014 kl. 14:14
Beställde ytterliggare "ett par" bitar till min 10179 MF, Det tar sin lilla tid men det är lika roligt varje gång det kommer många paket med Lego hem på posten. Är som Julafton när man var liten :)

Kul, alltid spännande med sådana egna stora projekt. Värd en egen tråd om du frågar mig.

ByggareDan

Efter att ha suttit hos tandläkaren i ungefär 1.5timme (och närmare 9000kr fattigare)  :-\  så tyckte jag att jag varit duktig som klarade det så jag gick och köpte mig en flakbärgare på webhallen för 449:-

/ByggareDan

BeardedNerd

Citat från: Toastmastern skrivet 04 april 2014 kl. 14:14
Beställde ytterliggare "ett par" bitar till min 10179 MF, Det tar sin lilla tid men det är lika roligt varje gång det kommer många paket med Lego hem på posten. Är som Julafton när man var liten :)

Jo, det är särskilt kul med att beställa flera BL-paket när man vet att det blir något specifikt av dem sen. Synd bara att så mycket pengar slösas bort på frakt...

Själv fick jag min första av sju leveranser, med en handfull dyra bitar.

Lovlan

Idag blev det de tre röda Mixelsen från BR :)

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

erik_b

Beställde mitt första modular-hus idag, blev en parisian restaurant från S@H och fick dubbla VIP-poäng.

Magnusengstrom

Köpte tre pab och växlar till duplo tåg på lego store i Köpenhamn och några chima set på en br i närheten.

mordatre

Blev två sw battlepacks idag igen. Utav de tre olika battlepacksen som kom i vintras har jag nu sammanlagt köpt 15 st.  Springer jag på någon rea blir det nog några till.  :P
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Magnus den store

Citat från: mordatre skrivet 07 april 2014 kl. 19:18
Blev två sw battlepacks idag igen. Utav de tre olika battlepacksen som kom i vintras har jag nu sammanlagt köpt 15 st.  Springer jag på någon rea blir det nog några till.  :P

Den typen av set har blivit en av mina absoluta favoriter. Har bara blivit fyra Death Star Troopers för mig än så länge men det lär bli några till.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Toastmastern

"Råkade" vinna 3 auktioner på Tradera från Res-Q serien. Fick bilen, helikoptern och svävaren för 270kr, kändes som ett väldigt bra pris :)

Illuwatar

De första av ett gäng BL-beställningar kom hem igår. Bland annat lite Modulex slank med i ordern. Dessa mikrobitar ser bra lustiga ut brevid det vanliga Legot... (tanken med dessa är just att illustrera Lego i någon form av moc framöver). Annars så väntar jag på en massa tiles i (slumpmässig) Dark Red och valvbågar i ljusgrått, så jag kan fortsätta på saluhallen.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

malmen

Inget köp idag, men fick hem lite saker som legat i Denver och väntat. En komplett serie CMF från The Movie samt 4 fullproppade lådor* som plockades på Pick-a-brick wall. :D

*När man handlade över en viss summa i LEGO Store fick man en liten låda att fylla från väggen mellan 27/12-31/1.

o0ger

Citat från: Illuwatar skrivet 08 april 2014 kl. 07:43
De första av ett gäng BL-beställningar kom hem igår. Bland annat lite Modulex slank med i ordern. Dessa mikrobitar ser bra lustiga ut brevid det vanliga Legot... (tanken med dessa är just att illustrera Lego i någon form av moc framöver). Annars så väntar jag på en massa tiles i (slumpmässig) Dark Red och valvbågar i ljusgrått, så jag kan fortsätta på saluhallen.

Kul att du har köpt lite Modulex! Ska bli intressant att se vad du hittar på med det. Den här bilden kan vara bra för dig att ha:

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Roger Brickjet

Citat från: o0ger skrivet 08 april 2014 kl. 20:45
Citat från: Illuwatar skrivet 08 april 2014 kl. 07:43
De första av ett gäng BL-beställningar kom hem igår. Bland annat lite Modulex slank med i ordern. Dessa mikrobitar ser bra lustiga ut brevid det vanliga Legot... (tanken med dessa är just att illustrera Lego i någon form av moc framöver). Annars så väntar jag på en massa tiles i (slumpmässig) Dark Red och valvbågar i ljusgrått, så jag kan fortsätta på saluhallen.

Kul att du har köpt lite Modulex! Ska bli intressant att se vad du hittar på med det. Den här bilden kan vara bra för dig att ha:



Spännande kopplingar! Måtten stämmer väl rakt av i teorin men tycker det brukar kärva en del och sen är de väl inte superkalle-approved ;)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.