Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Dark_Link

Blev 4 st efter en snabbvisit i lokala leksaksaffären.

Sjöjungfru, Shakespeare och 2x Lincoln.

Risgrynsgrot

blev 2 st i leksaksaffären.. Stod ensam i butiken och klämde samtidigt som jag snackade med kassörskan om The Lego Movie.  ;D

Blev en Lincoln och en Wildstyle i klänning..

AndersI

Citat från: malmen skrivet 12 januari 2014 kl. 16:25
Citat från: oscarswe skrivet 12 januari 2014 kl. 16:19
71004-1 hittar ni dom billiga ?
www.leksaksjätten.se, www.skavileka.se, www.brixit.se och www.klossbutiken.se har dem för 19kr/st.

Klossbutiken delade ut en rabattkod (fri frakt) när jag gick in där i går för att köpa några figurer, så de blev extra billiga.

Bolle

Citat från: JohanW skrivet 06 augusti 2012 kl. 12:01
Citat från: Kwagge skrivet 03 augusti 2012 kl. 22:37
Bla ett Town Plan för 800kr på blocket, 95% komplett. saknar bensin pumparna.

Tyvärr var CC, Market och GG bokad av en annan köpare.. :'( Hoppas det var någon här!

Såg den också på Blocket (tyvärr försent). Snacka om fynd för den som tog 10182, 10185, 10190 för 3300:-

Det var jag!  ;D :P

Eigenbrötler

och halva priset på det första och ca 30% rabatt på det andra, båda från BR

Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Illuwatar

Ett gäng BL-beställningar, framförallt för moduverse. Men även lite annat - till exempel en del av 2014 nya bitar. Dessa mini-kulleder kan bli användbara till mer än bara söta djur och kompakta mechs. Friktionen i dem är högre än jag trodde...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

ByggareDan

Igår handlade jag dom 9 sista serie11 gubbarna Webhallen i Uppsala hade hemma, fick 9 olika vilket nästan lär ses som ett rekord  ;D
Sen blev det en sorteringslåda (svartorange) på Clas Ohlson så mina Legorelaterade inköp igår blev 135+79=214kr sen var jag på Ica och handlade lite mat gick på 85kr, så igår så blev min Legobudget alltså 2,5ggr min matbudget  :o  dvs 400kr mat ger Lego för 1000kr. ;D  (vilket kanske inte är rimligt att ha som budget, eller?? )


/ByggareDan

Eigenbrötler

Citat från: ByggareDan skrivet 20 januari 2014 kl. 07:56
Igår handlade jag dom 9 sista serie11 gubbarna Webhallen i Uppsala hade hemma, fick 9 olika vilket nästan lär ses som ett rekord  ;D
Sen blev det en sorteringslåda (svartorange) på Clas Ohlson så mina Legorelaterade inköp igår blev 135+79=214kr sen var jag på Ica och handlade lite mat gick på 85kr, så igår så blev min Legobudget alltså 2,5ggr min matbudget  :o  dvs 400kr mat ger Lego för 1000kr. ;D  (vilket kanske inte är rimligt att ha som budget, eller?? )


/ByggareDan


de har fler än 50 i lager nu igen,  ;D
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

humlan

Köpte en basplatta för experiment med CC-hus () och det råkade slinka ned en bitsamling () från ICA Maxi när vi handlade mat...
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

Silence101

Då har jag blivit med "tåg".
Det blev en styck Monorail Transport Base
Inte helt komplett men för 200:- svenska riksdaler så är det ett klipp.
Instruktion och kartong ingick :)
Nu ska här inventeras och kanske "Bricklinka" lite.
Rälsen ser ut att vara komplett. Saknar lite delar till tåget. Elektroniken ser komplett ut.
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

ByggareDan

Citat från: Silence101 skrivet 22 januari 2014 kl. 10:40
Då har jag blivit med "tåg".
Det blev en styck Monorail Transport Base
Inte helt komplett men för 200:- svenska riksdaler så är det ett klipp.
Instruktion och kartong ingick :)
Nu ska här inventeras och kanske "Bricklinka" lite.
Rälsen ser ut att vara komplett. Saknar lite delar till tåget. Elektroniken ser komplett ut.

Låter ju billigt, men ha då i åtanke att tåg lätt verkar spåra ur (såväl ekonomisk som utrymmesmässigt) om man läser om en del tågbyggen såväl här på Swebrick som på andra sidor.
Har själv några 9v. tåg som kom med beg.köp för några år sen men vågar ju inte ta fram dom då jag är livrädd att bli tågfrälst (och fattigare  :o )

/ByggareDan

Dark_Link

Köpte en till sambon och 3x till mig själv. :P

marpe

10 gröna baseplate 32 x 32, varav 8 går åt till medeltida CB. Ska bli kul att bygga på 8192 studs.  :)

sollemannen

#4183
Idag blev det 3 st 71004-1, 2st Panda Guy och 1 Wild West Wildstyle.
Dessutom blev det 70805, sopbilen från Lego the Movie, som snart ska byggas  :).
(Får inte till länkarna...vet inte vad jag gör för fel)

Skafte

Jag köpte fyra filmgubbar till. Börjar bli lite styv i korken med klämmandet, fick med mig två sjöjungfruar.  ???

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.