Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

oscarswe

Citat från: Record skrivet 02 januari 2014 kl. 19:35
Citat från: Eigenbrötler skrivet 02 januari 2014 kl. 18:14
Citat från: oscarswe skrivet 02 januari 2014 kl. 18:00
när ca för ja ringde rusta förut då fans det inga kvar i hela sverige sa dom lol

ca kl 13 i skövde, när jag gick därifrån fanns ca 10-15 bagerier kvar.

Det var ju skapligt, själv var jag in på rusta både i Borlänge och Ludvika i söndags, det var kliniskt rent på lego i Ludvika, och endast några spel kvar i Borlänge. På barnens hus hade dom kanske 30-50 st SW kalender från 2012 för 99:-, köpte ett par i ren tröst :-[

i vilken stad fanns the kalendrar kvar ?

Record

På barnens hus, nu mera childrens house i Borlänge.
Friskt satsat, hälften vunnet..

humlan

Dagens IKEA-turné gav besök i grannbutik vilket renderade ett inköp av MORIA! ()
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

malmen

Inte jag personligen, men via bud fick jag inhandlat 14st påsar med CMF Serie 12 :) Nu återstår bara att budbäraren ska vakna och öppna påsarna så vi vet vilka som är kvar att klämma fram för att serien ska bli komplett :P

mssm

Sjukt besviken på TRU. Kollat in till erbjudande men tyvärr listar de inte hur länge erbjudandet gällde. Igår natt försvann erbjudandet på nätet och butik. Åkte i all hast till närmaste varuhus där priset fortfarande fanns uppsatt men ingen låda ute trots att den indikerar att den finns i lager än idag. Frågade två personer och fick olika svar. Den sistnämde slog i dator och på henne lät det som om det fanns i lager men inte ute i butik. De vägrade sälja den för 1499 trots att etiketten satt ute i hyllan.. Ja, jag var förvisso sent ute men jag gjorde allt jag kunde för att komma över en ändå. Suck.

Barbaroux

Köpte 2 st för 100 kr på Ica Maxi. Känns som ett ganska bra bitpris. Hade hoppats på att hitta några billiga planetset men det var bara serie 1 och 2 som var på rea.

Eigenbrötler

för 19:- på CDON, verkar inte finnas fler.
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

BeardedNerd

Jag kikade på Lekplaneten och Barnens Land i veckan, det förra hade mestadels samma som förut fast med nya Ninjago och Hobbit (minus Mirkwood Elves som var slut). Barnens Land hade stora gapande luckor i hyllorna så de fyller troligen på i veckan.

Beställde istället en drös grejer från S@H :D


oscarswe

var hittade du dom på cdon för 19 ?

ByggareDan

Köpte 6st serie 11 gubbar på Webhallen (kostar 15kr i Januari månad) alla var olika  :D bl.a mormorn som jag ville ha.
Var in på TrU här i Uppsala, var bra rent på hyllorna där. (kanske bra för ekonomin)


/ByggareDan

Eigenbrötler

Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

andli

#4136
Hjälpte rusta att sälja slut legolagret :)
3863 Snygga hönor, undra vad jag ska med alla 553b i vitt till, puckelpist?
3864Detta set är det enda rusta i Hägersten och Upplands väsby har kvar nu, och det säljs för 69 kronor. Spelet verkar nästan lite roligt :)
3848Köpte det mest för att µF var söta, piratskeppet var också en positiv överraskning!

edit: Hur lurar man part (bs) tagen på set som inte slutar på -1??,  edit2: det är inte ett set det är ett game... Fixade egna länkar...
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

ByggareDan

Citat från: andli skrivet 05 januari 2014 kl. 16:08
Hjälpte rusta att sälja slut legolagret :)

undra vad jag ska med alla 553b i vitt till, puckelpist?


Jag kom och tänka på en herrans massa snögubbar (30+ per köpt spel) som Kalle (i serietidningen Kalle och Hobbe) brukar bygga i sin trädgård.


/ByggareDan

TrickBrick


Risgrynsgrot

Citat från: TrickBrick skrivet 05 januari 2014 kl. 17:38
Beställde precis 4st .
Oj! Var det rea någonstans? Eller ska du Moda dem till en, stor port?  8)

Själv la jag en 5 olika bricklinkbeställningar på lite smågrejer, tänker försöka göra en piratbesättning i flesh (!)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.