Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Pekblom

Citat från: micke skrivet 01 oktober 2010 kl. 21:25
WoW, är inte detta den andra på kort tid?

Nej, nej, nej. Det är den, men vi ordnade den affären nu. Det krävde lite logistik för att få upp den till Stockholm och att det han komma en lön till skadade ju inte.

AndersI

Nu har jag också handlat LEGO, för första gången på riktigt länge om man bortser från fyra stycken samlarfigurer - den bruna kaninen (haren?) som reades på shop.lego.com. Eller noga räknat 15 stycken...
(21 öre biten, frakt inräknad)

de Gothia

warehouse19.se har fått in massa roliga brickforge prylar som jag hade efterfrågat (riktigt bra service där!)

så jag köpte 20 svampar, 6 sköldar och en trollkarlsstav som alla är från brickforge från början...plus 10 svarta hoods till mina bågskyttar.

sen slank visst en billig kingdoms adv.kal med! :) bara 189! :)

mechamike

Citat från: stigge72 skrivet 01 oktober 2010 kl. 22:14
Citat från: mechamike skrivet 01 oktober 2010 kl. 21:45
En mimare en higway patrol och en vampyr .. utan att kolla streckkoder..
Kände du på dem, eller bara tog du tre?

Kände på en, Mimaren.. (3 huvud).. dom andra två valde min dotter ut i lådan..
?

micke

Förutom lite uthämtade delar från BL så blev det Brickmaster böckerna, Castle och Pirates. Så nu inväntar jag bara City och SW böckerna.
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

tellblom

Idag blev det:
4729 Dumbledore's Office
4730 CHAMBER OF SECRETS
Samt en massa lösa delar ifrån Bricklink till ett CC hus jag bygger

/Martin

Erik

Om bara tullen kan hålla sina fingrar borta har jag gjort en riktigt bra affär idag.

7749 Echo Base
8017 Darth Vader's TIE Fighter
8038 Battle of Endor
8092 Luke's Landspeeder

Om dom tar försändelsen har jag gjort en helt OK affär  ;)

Carl T

Citat från: AndersI skrivet 01 oktober 2010 kl. 23:00
Nu har jag också handlat LEGO, för första gången på riktigt länge om man bortser från fyra stycken samlarfigurer - den bruna kaninen (haren?) som reades på shop.lego.com. Eller noga räknat 15 stycken...

Jag förutspår mycket brunt i den närmaste tidens MOCar. Tror att mina 15 kaniner kommer att bli pepparkakshus till jul. Till förra julens legopepparkakshus (som jag inte verkar ha tagit en enda bild av!) använde jag varenda brun bit jag kunde hitta, men ändå blev det ynkligt litet.
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

Pumpe

#443
Köpte två minifigs serie 2 i torsdags.
Skidåkaren och den romerska vakten.
Måste köpa några påsar från serie 1 innan dom är slut. Helst en hel låda men det verkar vara svårt att få ner priset på den.
Köpte även två stycken 8072 Atlantis, helt klart väl spenderade pangar. Öppnade den ena och byggde den utan instruktioner och sen byggde jag den andra i påsen.
Och jag köpte en 6742 creator. Ska köpa nån fler av den innan den slutar säljas.

knalltoss

Fick en 7953 - Narr igår av en kompis. Mycket trevligt.
Har den redan men gillar den mycket så är värd att ha många av. :D
/Rikard

Skrytsson

Citat från: Pumpe skrivet 04 oktober 2010 kl. 18:07
Helst en hel låda men det verkar vara svårt att få ner priset på den.

Hikmet har kvar hela lådor av serie 1.

Westberg

Jag fick hem ett paket från Hiko idag, mestadels julklappar till ungarna.
Ikväll när dom lagt sig så öppnade jag paketet för att se efter vilka minifigures jag hade fått från Serie 2...
I 12 påsar fick jag följande innehåll:
1 Vampyr
1 Sångerska
1 Farao
3 Karatemästare
6! Upptäcksresande

Hur kan man av 12 påsar få 6 st av samma figur?
Är det någon som behöver många upptäcksresande till någon Moc så är det bara att höra av sig.
Har även 3 st astrounater från Serie 1 över om någon är intresserad.

Lyckan

Köpte en 7744 polisstation, 7743 Polislastbil, halva 8630 Agent Guldjakt och någonting jag inte kan identifiera, om någon känner igen den säg gärna till...
Hela paketet för 220kr(saknas ungeför 10 bitar och 4 mini-figs)

Sen 12 mini-figs från tradera.

Westberg

Citat från: Lyckan skrivet 04 oktober 2010 kl. 23:42
Köpte en 7744 polisstation, 7743 Polislastbil, halva 8630 Agent Guldjakt och någonting jag inte kan identifiera, om någon känner igen den säg gärna till...
Hela paketet för 220kr(saknas ungeför 10 bitar och 4 mini-figs)

Sen 12 mini-figs från tradera.

Vars köpte du allt detta för 220 kr?  Hursomhelst så var det ett riktigt kap...

Lyckan

Citat från: Verminator skrivet 05 oktober 2010 kl. 00:10
Citat från: Lyckan skrivet 04 oktober 2010 kl. 23:42
Köpte en 7744 polisstation, 7743 Polislastbil, halva 8630 Agent Guldjakt och någonting jag inte kan identifiera, om någon känner igen den säg gärna till...
Hela paketet för 220kr(saknas ungeför 10 bitar och 4 mini-figs)

Sen 12 mini-figs från tradera.

Vars köpte du allt detta för 220 kr?  Hursomhelst så var det ett riktigt kap...
Oj det glömde jag skriva, på Blocket. Jag hade nog lite tur annonsen hade bara varit uppe 10 minuter när jag såg den...

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.