Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Kwagge

Citat från: mechamike skrivet 08 oktober 2013 kl. 19:11
Ah.du skoja. jag som trodde du va en sån där Moc are som jämt envisas med att öppna askar och använda bitarna.. Det e ju den obrutna asken man ska spara.. den orörda pappen.. den heliga hela tejpen
..innehåll är ju sekundärt. :)

Du skulle kollat in hans förråd med OÖPPNADE kartonger!!!!!

Rena guldgruvan!


KizzE

Blev en Gandalf här från forumet, samt lite Uruk hai från BL!

:::::::

En låda minifigs serie 11 från UK.

Majkel

Jag hade bestämt mig för att bara köpa just de bitar jag behöver och då i bra kvalitet =inga fler blocketköp. Men för två timmar sedan fick jag erbjudande om att köpa några lådor med dammigt lego. I lådorna tittade några intressanta saker fram, trade federation fdd ,en flygplats, delar av vikingaskeppet och delar av shrieking shack . Få minifigs i lådorna och dammigt överallt men ändock en go känsla i kroppen! Och bitarna var fina under dammet så nu ska de tvättas varsamt.

boba johan

Beställde från tyska amazon igår. 95 euro inkl frakt kändes ok.

humlan

25% på Star Wars Lego på ICA Maxi idag gjorde att jag kom hem med och , synd bara att de har så magert utbud  ::) eller tur kanske....

Gillar verkligen konceptet med micromodeller, även om alla kanske inte är lika bra gjorda. Men de ser fina ut i bokhyllan  :P

/H.
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

:::::::

La mina 2 första Bricklink ordrar. Tjeckien och Holland.
Har varit så sugen på att bygga svensk fabrik i Robban stil så det vart en massa Brown och Redish Brown 1x2 och 1x1 och en massa Dark Green fönster 1x2x3.
Har en ide till tak som jag tänker pröva till detta.
Även hundratals gråa 2x4 och 2x2 tiles till trottoarer :)

Kwagge

Citat från: Jerry skrivet 17 oktober 2013 kl. 22:12
Har varit så sugen på att bygga svensk fabrik i Robban stil

Och på den sista tiden har den växt... har någon viskat till mig ;)

Prinsessan Fiona

Citat från: Jerry skrivet 14 oktober 2013 kl. 17:13
En låda minifigs serie 11 från UK.

Får man fråga varifrån du beställde den? Vill inte missa serie 11 men vet inte riktigt var jag ska få tag på en låda.

:::::::

Ebay.co.uk
Finns ett antal säljare där och man får leta runt lite efter bra pris och frakt.

Lundgren

Hittade en för ett bra pris så en sån "bidde" det!



Å så hittade jag en "kylarprydnad" till min 'a ;)

Sisilisko

Idag inhandlades lego city garaget och en PAB-burk med rosa klossar.
Jag lyckades smuggla ut 4207 ur affären. En julklapp till ungarna. När de frågade vad som var i påsen sa jag att paketet var till mig. Iskallt.
Ledsna miner en stund och sedan lovade jag att barnen kunde få hjälpa mig bygga.
Vid PAB väggen var jag ensam med en tjej som skulle bygga en skolbuss. Hennes mamma skällde på henne för att hon inte packade sin burk så effektivt som jag gjorde. "Look at that lady, she is actially PACKING her cup". Vilket fick mig att känna mig lite billig men det gick snabbt över.
Mamman pekade ut för dottern att det fanns grå vinkelbitar. Dottern sa att hon inte skulle behöva dem. Mamman sa: "I don't know half of what you are doing so how should I know what you need"?

Det blev rosa och limegrönt och lila och fönster i min behållare. Jag berättade för tjejen att jag skulle bygga ett hus. Vi hade ett kort ögonblick av samförstånd.




humlan

Mera 25% på Star Wars har gjort att samlingarna numera innehåller en X-Winge ()

Borde inte, men kliar i köptarmen att ta hem en TiE-fighter () som komplement innan rean tar slut.

/H.
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...


KizzE

Idag igen blev det lite figs från LOTR serien! (Uruk hai)


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.