Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

Magnus den store

Citat från: GustavF skrivet 08 april 2024 kl. 07:23Kom inte gula borgen i olika upplagor? Fördelat både på år och kontinent?

Jo, men med olika setnummer.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Jimmy

Citat från: GustavF skrivet 08 april 2024 kl. 07:23Kom inte gula borgen i olika upplagor? Fördelat både på år och kontinent?
Jag tror 375 kom i två versioner uk och Europa sedan som Magnus säger kom det med nytt nr . Så frågan är om det är om det är två släpp eftersom de har samma print nr på instruktionerna men två olika namn på själva printaren . Har inte sett denna instruktion på nätet.  Har sökt som en galning 

GustavF

Citat från: Jimmy skrivet 08 april 2024 kl. 07:52Jag tror 375 kom i två versioner uk och Europa sedan som Magnus säger kom det med nytt nr . Så frågan är om det är om det är två släpp eftersom de har samma print nr på instruktionerna men två olika namn på själva printaren . Har inte sett denna instruktion på nätet.  Har sökt som en galning
Det finns säkert någon med djupgående kunskaper om detta på någon av FB-grupperna som dedikerar sig mot castle. Alternativt på Eurobricks 

BrickMe

Citat från: Jimmy skrivet 08 april 2024 kl. 07:52Har inte sett denna instruktion på nätet.  Har sökt som en galning
Det fanns en websida som hette brickshelf för bra många år sedan.... Jag har en digital kopia.

Jimmy

Citat från: BrickMe skrivet 08 april 2024 kl. 09:25Det fanns en websida som hette brickshelf för bra många år sedan.... Jag har en digital kopia.
Har originalen men frågan är hur vanlig den är som är felgjord och om det är en USA version eller bara tidig utgåva 

Magnus den store

USA-versionen har setnummer 6075-2.
375-2 gäller för Europa, Australien och Kanada.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Jimmy

Citat från: Magnus den store skrivet 08 april 2024 kl. 15:37USA-versionen har setnummer 6075-2.
375-2 gäller för Europa, Australien och Kanada.
Ok då har jag helt enkelt en Borg med en felaktig instruktionsbok 

BrickMe

Så här ser första sidorna ut. Finns en nummerserie längst ner till vänster.

Jimmy

Citat från: BrickMe skrivet 08 april 2024 kl. 20:04Så här ser första sidorna ut. Finns en nummerserie längst ner till vänster.
Yepp båda har samma serie , men på baksidan finns vem som printa och där är olika namn men samma datum.  

BrickMe

Citat från: Jimmy skrivet 08 april 2024 kl. 22:06Yepp båda har samma serie , men på baksidan finns vem som printa och där är olika namn men samma datum. 
Eftersom Danmark inte har så mycket skog så kan det vara del av en förklaring till att instruktionerna trycks i annat land ;).
En kusin till mig har jobbat på Lego med instruktioner (tyvärr inte längre än 25 år på företaget) men jobbar nu med interaktiva prylar där. Så det är nog ingen vits med att fråga om han har någon idé om hur det kommer sig att det det finns olika upplagor.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.