Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Andli's dark red projekt WIP

Startat av andli, 24 april 2016 kl. 23:15

Föregående ämne - Nästa ämne

andli

Det blir lite konstnärlig frihet på div vinklar...

Och jag kanske lite tog mig vatten över plånboken med 1x2 plate, idag hade jag valt 1x2 brick...

Fick bredda bottenplattan till 36 för att få skarven på nåt bra ställe...
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

andli

#16
Jag gav upp att försöka få vettiga skarvar genom hela bygget på höjden, så "ovanvåningen" får bli en egen modul.

Och jag tror hela frontbiten kommer få bli en modul nu med...
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Kwagge

Härligt tak! O vilka fönster partier!

Duplo träd sen i parken   :P

andli

Enligt min LDD modell skulle 1600 2x2 slope räcka...

Det stämde inte, 659 st till dök upp med DHL idag, (tillsammans med 377 1x2 Plate)

Och 120 Slope och 547 plates är påväg :)

Det finns bitar kvar i Europa än så länge i alla fall...
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Odidoma


andli

Citat från: Odidoma skrivet 13 september 2016 kl. 15:58
Kommer det här till Skaerbaek?
Nope, inte i år i alla fall, kanske kan funka som boende nästa år :)
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Vibora

Citat från: andli skrivet 13 september 2016 kl. 16:54
Citat från: Odidoma skrivet 13 september 2016 kl. 15:58
Kommer det här till Skaerbaek?
Nope, inte i år i alla fall, kanske kan funka som boende nästa år :)
Kan man boka plats redan nu?

andli

Grunden är klar av alla delar av huvudbyggnaden, ett mindre annex kvar. Kanske hamnar Vibora där på loftet...

Läge att sätta ihop alla delar och anpassa yttermåttenså att de är jämna 32 pluppar...

Och ta lite bättre bilder

Och fixa till alla smådetaljer

Nu har jag 300 slope för mycket istället!! Vem fasiken är inköpsansvarig här??
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

andli

Första totala ihopmonteringen....

Taket skevar i en lite oväntad vinkel, vilket gör att modulerna inte passar ihop...

Det blev nog till stor del som jag tänkt mig, nästan lite bättre :)

Dock får ju inte duplo björkarna riktigt plats, det är precis så där sterilt och tråkigt i verkligheten med.. får nog liva upp med lite DBG plates här och var
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Kwagge

Citat från: andli skrivet 11 oktober 2016 kl. 23:12
Första totala ihopmonteringen....

Taket skevar i en lite oväntad vinkel, vilket gör att modulerna inte passar ihop...

Det blev nog till stor del som jag tänkt mig, nästan lite bättre :)

Dock får ju inte duplo björkarna riktigt plats, det är precis så där sterilt och tråkigt i verkligheten med.. får nog liva upp med lite DBG plates här och var

Jag är besviken över duplo björkarna!!!

dalle

Känner igen kyrkan.
Om den går bra att flytta så kan du tipsa Kiruna när de ska flytta sin.

andli

Man måste ju ha ett kock torn med....
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Ozp


andli

Nä möjligen dvärgringaren.... 

26 bricks hög och ser ut som en liten fjantig hundkoja bredvid kyrkan... 

Klocktorn måste väl åtminstone vara lika högt som kyrkan... Det hamnar på ritbordet igen... :(
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

andli

För att reflektera över den oro med 1x2 tiles som kom upp tidigare i tråden verkar just det inte vara ett stort problem, däremot är det ganska hopplöst att få ihop snygga skarvar mellan modulerna längs slopsen i taket, de lever verkligen sitt egna liv.

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.