Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Rykten om 2016-set

Startat av BeardedNerd, 01 augusti 2015 kl. 13:15

Föregående ämne - Nästa ämne

Eigenbrötler

Citat från: MartinAberg skrivet 10 augusti 2015 kl. 10:29
Ooooh, ser fram emot lite nya sportbilar till Speed Chamions :)
Undrar dock vad storleken på F150 kommer vara eftersom priset var det tredubbla...

"Ford F-150 Raptor and Model A Hot Rod"
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀


Nybohov Creation Ltd.

The Mixies-radarplattan kommer nog att dyka upp på en och Annan scen. En gul cykel är också välkommen.

Är lite nyfiken på hur användbara tänderna är som gardiner och annat:
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

MartinAberg

Trevligt med bilder, dags att skapa plats för de nya bilarna!

Sockerbit

En heldel treviga set som kommer främst Frost och Star Wars. Varför står Star Wars gubbarna på små plattor?

o0ger

Tycker det var smart att alla figurer står på plattor. Det blir mycket lättare att leka med dem.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Risgrynsgrot

Ang de små plattorna så tror jag bara det är att dom glömt redigera bort plattorna på bilderna.

o0ger

Citat från: Nybohovsbyggarna skrivet 11 oktober 2015 kl. 13:57
The Mixies-radarplattan kommer nog att dyka upp på en och Annan scen. En gul cykel är också välkommen.

Är lite nyfiken på hur användbara tänderna är som gardiner och annat:

Den där tandbiten är ju lite rolig. Ska bli kul att testa den.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Mikael Sol

För första gången på länge är det inga av de hittills läckta setsen jag kan säga att jag vill ha efter att ha sett bilderna. Mitt hopp står till Friends.

Visserligen kommer jag nog att köpa luftballongen från fängelseön separat. Creator dinnern var en besvikelse. Kommer nog köpa ändå iofs ... Uh, hatar att vara negativ när det gäller Lego.

Star Wars-grejerna ser coola ut, men jag har ingen nostalgisk koppling till de där setsen så I don't know. Dessutom tycker jag att Star Wars-Lego gått från dyrt till tokdyrt.

o0ger

Jag tycker Creator-seten var fina. Gillar fängelse-ön och något otippat den nya stegbilen. Roligt med nya bitar också (tand-tilen tex).

Både på den där Creator-båten och i Brick Bank så ser man att de använder tekniken med tile i clip. Så det var inte bara en tillfällighet i Heli-carriern, utan verkar nu vara en helt legal lösning.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Lordflintstone

#40
- var sugen på Carbon Freezing Chamber (75137) innan bilderna men det ser ut som att man måste köpa tre för att få ihop hela kammaren.
Det verkar som att det inte kommer någon mer ståldör till Hothbase. 7666 var ju för liten så jag hoppade den. Skall nog MOC'a den i stället så får man det man vill ha och så sliipper man  BURP.  ;)

P.s blädrar man snabbt förbi nexo käns det som det är megabloks eller liknande med färgvalet.

dalle

Citat från: Mikael Sol skrivet 11 oktober 2015 kl. 22:33
För första gången på länge är det inga av de hittills läckta setsen jag kan säga att jag vill ha efter att ha sett bilderna. Mitt hopp står till Friends.

Visserligen kommer jag nog att köpa luftballongen från fängelseön separat. Creator dinnern var en besvikelse. Kommer nog köpa ändå iofs ... Uh, hatar att vara negativ när det gäller Lego.

Star Wars-grejerna ser coola ut, men jag har ingen nostalgisk koppling till de där setsen så I don't know. Dessutom tycker jag att Star Wars-Lego gått från dyrt till tokdyrt.

Håller faktiskt med. Inget jag blev direkt sugen på att köpa.

Ichigo

Jag är hel pepp på elves serien. Det ska blir kul att få utöka den världen.

Nybohov Creation Ltd.

Kan man använda vagnshjulen på något kreativt sätt?
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

o0ger

Citat från: Nybohovsbyggarna skrivet 12 oktober 2015 kl. 08:59
Kan man använda vagnshjulen på något kreativt sätt?

Absolut. Det är ingen ny bit. Det kan ju tex användas som fönster.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.