Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Lego Dimensions

Startat av hersa, 09 april 2015 kl. 15:40

Föregående ämne - Nästa ämne

Teabox

http://www.amazon.co.uk/s/ref=sr_pg_1?rh=n%3A300703%2Ck%3Awarner+bros.+interactive+entertainment+lego+dimensions&keywords=warner+bros.+interactive+entertainment+lego+dimensions&ie=UTF8&qid=1428605651

15 USD för en gubbe känns rätt saftigt :/ Får hoppas att de inte är limmade iaf.

Citat från: Tektor skrivet 09 april 2015 kl. 17:10
Jag tycker att det hade varit elegantare att koppla spelet till köp av riktiga Lego-satser.

Håller med.

Just nu känns det här som inget för mig.

Myko

Spelet ser skit ut också, som de andra LEGO-spelen. Ja ni hörde mig.

o0ger

Min systerson var helt insnöad på Skylanders för några år sedan. Det var det enda han önskade sig och ville ha.

Men han köpte också för egna pengar. Han lärde sig snabbt värdet av gubbarna och visste vad han behövde tjäna för att köpa nya. Han sparade och frågade även hemma och hos släktingar om han kunde hjälpa till med något för att tjäna pengar. Han klippte gräs och städade hemma. På så sätt lärde han sig värdet av arbete och pengarnas värde.

Efter något år så tröttnade han på Skylanders och då sålde han allting på tradera. Fick ganska bra betalt.

Sen köpte han LEGO Legends of Chima för alla pengarna :)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Risgrynsgrot

Citat från: Myko skrivet 09 april 2015 kl. 21:05
Spelet ser skit ut också, som de andra LEGO-spelen. Ja ni hörde mig.
+1 på den , Telltale games har släppt samma kassa spel i 10 år, sjukt lätta spel med ytlig combat och löjligt enkla "pussel" där enda egentliga skillnaden mellan spel är 100 % visuell.. Och kom inte och säg att barnspel har någon slags ursäkt att vara kassa!

Dock så kanske jag köper något sånt där pack, iallafall om det kommer nya LOTR-figurer..

Nextuz

Citat från: Peter S skrivet 09 april 2015 kl. 19:01
Skiljer sig inte särskilt från andra spel med DLC (downloadable content). De görs också färdigt helt och sen får man köpa "tillbehör" för dyra pengar. Synd att jag inte klarade mig. Det gjorde jag den gången Undercover City släpptes på VII...

Det som skiljer sig markant är att via DLC kan man få tillgång och köpa material som kommer efter spelet...
Med detta så är spelet klart med figurerna i spelet.. det lär bara låsas upp med en figur..

Citat från: Magnus den store skrivet 09 april 2015 kl. 18:40
Citat från: Nextuz skrivet 09 april 2015 kl. 15:57
Köpa dyra figurer för att kunna aktivera dem i ett spel! DÄR redan figurerna finns inprogramerade i spelet.
Får hoppas att Lego kan hålla priserna nere, Disney vill ju ha över 129kr PER figur! totalt vansinne... För spelen kan inte klaras med de medföljande figurerna...

Vansinne är det! Skylanders har ca 300 figurer... gånger 129:-

Låter som ett utmärkt tillfälle att lära barn hantera pengar, grundläggande budgetering, spara, låna av banken (föräldrarna) med ränta etc. Spelet har målgruppen 7-14 år. När barnet räknat ut att det tar minst 2-3 år för att spara ihop pengarna som behövs för att klara ett spel, lär barnet hitta roligare saker att spendera veckopengen på. Kan behövas lite hjälp från föräldrarna men i det långa loppet är det värt det. Ingen vill att ens barn ska vara med i Juniorlyxfällan.

Det har du heeelt rätt i, jag har inte tänkt på det viset :)


Roger Brickjet

Så länge de inte är limmade (och helst inte har "kina-minifig-påse-delar", men det är väl att hoppas på för mycket) kommer jag lätt köpa denna:
https://www.flickr.com/photos/tormentalous/16469096243/

Hela spelet skulle vara ett givet köp om det bara var karaktärernas chip som var låsta, så att man kunde göra egna byggen och stoppa i spelet som han gör i videon...en NFC-skrivare-expansion...man kan ju alltid hoppas :)

swestar

Citat från: Roger Brickjet skrivet 09 april 2015 kl. 22:52
Så länge de inte är limmade (och helst inte har "kina-minifig-påse-delar", men det är väl att hoppas på för mycket) kommer jag lätt köpa denna:
https://www.flickr.com/photos/tormentalous/16469096243/
Då är vi 2.  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Magnus den store

Var kommer priset landa tro? 99 sek? 129 sek? Vilken information i figuren krävs för att låsa upp nya figurer i spelet? Vad är det för teknik?

Den här figuren gillar jag:

LEGO Dimensions Wizard of Oz Fun Pack (71221) by tormentalous, on Flickr
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Nextuz

Citat från: Magnus den store skrivet 09 april 2015 kl. 23:07
Var kommer priset landa tro? 99 sek? 129 sek? Vilken information i figuren krävs för att låsa upp nya figurer i spelet? Vad är det för teknik?

Den här figuren gillar jag:

LEGO Dimensions Wizard of Oz Fun Pack (71221) by tormentalous, on Flickr

Sitter säkerligen ett NFC-chip i plattan som de står på...  Då det är de enda som alla figurer och alla modeller har gemensamt...

o0ger

Ja, det är med största säkerhet NFC i den runda plattan. Det är alltså bara plattan som krävs egentligen. Så varje platta är unik för den figur/karaktär/fordon den representerar.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Magnus den store

Citat från: Nextuz skrivet 09 april 2015 kl. 23:17
Sitter säkerligen ett NFC-chip i plattan som de står på...  Då det är de enda som alla figurer och alla modeller har gemensamt...

Då kanske man kan köpa figuren och sälja vidare plattan, såvida Lego inte använt Instant Krazy Glue.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

o0ger

Det står ju 38 bitar på lådan. Det hade nog inte stått så om det var limmat. Kan inte se någon som helst anledning till varför det skulle vara limmat?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Magnus den store

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Odidoma

Citat från: Magnus den store skrivet 09 april 2015 kl. 23:30
Citat från: Nextuz skrivet 09 april 2015 kl. 23:17
Sitter säkerligen ett NFC-chip i plattan som de står på...  Då det är de enda som alla figurer och alla modeller har gemensamt...

Då kanske man kan köpa figuren och sälja vidare plattan, såvida Lego inte använt Instant Krazy Glue.
kidsen kan köpa en förpackning, vänTa en tid och sen sälja vidare figsen för samma pris som hela förpackning kostade till AFOL:s som inset att figsen har en annan nyans av blått, smart!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.