Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Hjälp mig identifiera min bit (Samlingstråd)

Startat av tellblom, 01 januari 2010 kl. 19:12

Föregående ämne - Nästa ämne

Tobbe Arnesson

Under parollen "Give a man a fish; you have fed him for today.  Teach a man to fish; and you have fed him for a lifetime", om du vet ett set där biten ingår kan du ju kolla inventarielistan:

http://www.bricklink.com/catalogItemInv.asp?S=10193-1
Blogg: Robotkampen


Ras 74

du har ju varit med ett tag nu De Gothia, använder du inte Bricklink något?
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

de Gothia

jo gud jo ;D, men alla finesser har jag då rakt inte koll på.

jag brukar handla av ett fåtal shoper så det jag vet är var de finns och hur man köper. sen att det finns en mängd olika saker att göra på bricklink är fortf en gåta för mig.. men nu har jag lärt mig nåt nytt! :)

Ras 74

Det är verkligen värt att trycka på så många olika knappar som möjligt på BL för att lära sig
de olika options som finns på den sidan. Det är mycket som är användbart där.

När jag började leta olika bitar och set och så vidare använde jag mig av Peeron och Brickset
en hel del. Men sedan har det blivit mer och mer BL, nu är det bara det som gäller.
Om någon lägger en referenslänk till någon av de andra sidorna så försöker jag bara kolla set numret
eller vad det nu handlar om och ta det via BL istället.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

AndersI

Ni har väl lagt till BrickLink som sökmotor i er browser? Så här ser det ut hos mig - jag behöver bara skriva set/bit-numret uppe till höger och klicka:

mechamike

Smart !!  hade inte tänkt så långt..

..  hmm nånstans i en tråd borde vi samla länkar till alla smarta tips postningar..
?

Stigge72

Sökmotor-tipset fanns i en annan tråd... men samlat vore bra.



AndersI

Citat från: mechamike skrivet 16 december 2010 kl. 00:16
nånstans i en tråd borde vi samla länkar till alla smarta tips postningar..

Kanske vi skulle göra som på Eurobricks - någon (med tillräckliga rättigheter) kan ju lägga upp ett index i en sticky i delforumet, så kanske det blir lite lättare att återfinna saker och ting.

Nextuz

Citat från: AndersI skrivet 16 december 2010 kl. 15:50
Citat från: mechamike skrivet 16 december 2010 kl. 00:16
nånstans i en tråd borde vi samla länkar till alla smarta tips postningar..

Kanske vi skulle göra som på Eurobricks - någon (med tillräckliga rättigheter) kan ju lägga upp ett index i en sticky i delforumet, så kanske det blir lite lättare att återfinna saker och ting.

Bara o skapa den så kan vi klistra den sen =) under legohjälp kanske? =)

cesaer


Nextuz

Citat från: cesaer skrivet 27 december 2010 kl. 12:25
se bild:



från vilket set är det?
vet man de så kan man gå in i inventory på bricklink o kolla =)

cesaer

fick den i ett bulk inköp från blocket. dvs en IKEA tvättpåse full.

den e så liten att man inte ens ser LEGOs serienummer...



LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.