Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

Sisilisko

Citat från: Mirre skrivet 04 april 2013 kl. 09:04
I blandköpet ingick även som jag (och 4-åringen) verkligen tyckte om att bygga så jag är glad ändå!!

Grattis! Den är fantastisk. "Gilla, gilla, gilla"!
Dessutom i ett blandköp, hjärtat sväller av lycka för din skull.

Mirre

Citat från: Sisilisko skrivet 04 april 2013 kl. 21:06
Citat från: Mirre skrivet 04 april 2013 kl. 09:04
I blandköpet ingick även som jag (och 4-åringen) verkligen tyckte om att bygga så jag är glad ändå!!

Grattis! Den är fantastisk. "Gilla, gilla, gilla"!
Dessutom i ett blandköp, hjärtat sväller av lycka för din skull.

Jag såg på fotot av legohögen att det fanns delar till just den polisstationen och chansade! Fullträff! Allt i perfekt skick utom att klistermärkena var riktigt dåligt ditsatta och att en hund saknades.

Jag får väl sälja Exo force bitarna jag fick på köpet och skaffa trevligare sett istället!

MicroByggare

Byggde:
http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?S=9450-1
Tillsammans med syrran som jag köpte för 599:- på sagoland i Linköping :D dem hade två kvar fast jag köpte bara den ena :)
Minderårig LEGObyggare! Min Flickr: www.flickr.com/photos/92996446@N08/

shiftaltcmd

Citat från: MicroByggare skrivet 05 april 2013 kl. 11:54
Byggde:
http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?S=9450-1
Tillsammans med syrran som jag köpte för 599:- på sagoland i Linköping :D dem hade två kvar fast jag köpte bara den ena :)

Håller den ihop eller är den bara för att titta på?

MicroByggare

Citat från: shiftaltcmd skrivet 05 april 2013 kl. 16:15
Citat från: MicroByggare skrivet 05 april 2013 kl. 11:54
Byggde:
http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?S=9450-1
Tillsammans med syrran som jag köpte för 599:- på sagoland i Linköping :D dem hade två kvar fast jag köpte bara den ena :)

Håller den ihop eller är den bara för att titta på?

Den håller ganska bra fast om syrran en vacker dag inte är hemma... Så håller den inte längre MOHAHAHAHAAAAA!!
Minderårig LEGObyggare! Min Flickr: www.flickr.com/photos/92996446@N08/

Brickchaser

Byggde klart Palace Cinema .
Lika roligt varje gång att bygga modulhus, lite nya byggtips att lägga på minnet.
Måste ändå säga att jag har lite svårt för klistermärkena.....

Joge

Citat från: MicroByggare skrivet 05 april 2013 kl. 11:54
Byggde:
http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?S=9450-1
Tillsammans med syrran som jag köpte för 599:- på sagoland i Linköping :D dem hade två kvar fast jag köpte bara den ena :)

Låter ju väldigt billigt för en syrra...jag hade köpt båda!   ;D



Sorry Micro...kände mig tvingad till en helt onödig kommentar.  :P



Själv började jag bygga räcerbil förresten.

MicroByggare

Citat från: Joge skrivet 05 april 2013 kl. 20:18
Citat från: MicroByggare skrivet 05 april 2013 kl. 11:54
Byggde:
http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?S=9450-1
Tillsammans med syrran som jag köpte för 599:- på sagoland i Linköping :D dem hade två kvar fast jag köpte bara den ena :)

Låter ju väldigt billigt för en syrra...jag hade köpt båda!   ;D



Sorry Micro...kände mig tvingad till en helt onödig kommentar.  :P



Själv började jag bygga räcerbil förresten.
Jag behövde tänka lite innan jag fattade men nu förstår jag  ;D

Förresten har jag redan två småsystrar och jag vill garanterat inte fler :P
Minderårig LEGObyggare! Min Flickr: www.flickr.com/photos/92996446@N08/

Jaxne

Idag blir det bygga för att se om det passar in i ett framtida projekt jag funderar på.
Går det för snabbt fortsätter jag på bygget av Grand Emporium :)

Gäller att få in vanan att bygga nu när jag varit inaktiv några år så jag kan komma igång med några fina MOCs sen :)

Illuwatar

Blev ett Hobbit-hus idag: . Blev positivt överraskad, fint färgschemna och helt okej design för ett officiellt set. Och fina figurer förstås. Lite synd bara att instruktionerna inte är skyddade (den ena var lite skadad) samt att kartorna och staketbrädorna är dekorerade med dekaler. Hade föredragit tryck i ett set som detta. Det är som gjort för att stå på hyllan istället för att "partas" upp...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Markus

Jag kommer ihåg när jag var 11 och fick mitt första Lego Star Wars set. Byggde precis klart X-Wing Fighter. Tycker fortfarande det är ett fantastiskt set såhär 14 år senare.  :)

MicroByggare

Citat från: Markus skrivet 14 april 2013 kl. 12:04
Jag kommer ihåg när jag var 11 och fick mitt första Lego Star Wars set. Byggde precis klart X-Wing Fighter. Tycker fortfarande det är ett fantastiskt set såhär 14 år senare.  :)
Ha ha den Köpte min pappa när jag föddes, och jag fick den när jag blev 6. Så X-wingens historia har man till viss del följt :P
Minderårig LEGObyggare! Min Flickr: www.flickr.com/photos/92996446@N08/

sjerdna

Eftersom jag varit hemma från jobbet med rinnande snok så började jag bygga på mitt andra modular hus, .

#Andreas

ByggareDan

Byggde tidigt imorse eftersom jag inte kunde sova, men var nog rätt trött ändå, då jag letade efter högerskärm 62361 ( hade en höger och 5 vänsterskärmar  :o ). Letade både grundligt och väl i ca: 20 minuter innan jag kom på den briljanta ide'n att vända en av vänsterskärmarna och se helt magiskt så blev det en högerskärm och så var problemet löst   :-[

/ByggareDan

KizzE

Citat från: ByggareDan skrivet 21 april 2013 kl. 11:17
Byggde tidigt imorse eftersom jag inte kunde sova, men var nog rätt trött ändå, då jag letade efter högerskärm 62361 ( hade en höger och 5 vänsterskärmar  :o ). Letade både grundligt och väl i ca: 20 minuter innan jag kom på den briljanta ide'n att vända en av vänsterskärmarna och se helt magiskt så blev det en högerskärm och så var problemet löst   :-[

/ByggareDan


Haha är inte allt för lätt att vara trötter ;)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.