Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

Gideon

Igår byggde jag, tillsammans med svåger på besök, ihop en Battle for Helms Deep med tre stycken Uruk Hai Army + lite figurer från en annan 9474 och en 9471 (alla fyra rymdes inte på längden på hyllan).
Blev en trevlig liten slagfältsscen som får stå på bokhyllan nån vecka innan den går sorteringsdöden till mötes. Blir dock lite sugen på att bygga berg bakom också som någon hade gjort till Göteborgsutställningen :)

Rickenbacker

Byggde nyligen ihop 4434 Dump Truck - utomordentligt trevligt att bygga lite 'nytt' efter många års uppehåll och kul att se lite nyare tekniker i officiella Lego-set. Dagen efter byggde jag mig även en 6357-1 Stunt 'copter n' Truck, som jag vann på Tradera. Den var mer traditionell i designen, och fyra pluppar känns faktiskt lite för smalt för en lastbil efter att ha sett de nya 6-pluppars!

Pekblom

#287
Citat från: Rickenbacker skrivet 16 januari 2013 kl. 12:01
Byggde nyligen ihop Dump Truck - utomordentligt trevligt att bygga lite 'nytt' efter många års uppehåll och kul att se lite nyare tekniker i officiella Lego-set. Dagen efter byggde jag mig även en -1 Stunt 'copter n' Truck, som jag vann på Tradera. Den var mer traditionell i designen, och fyra pluppar känns faktiskt lite för smalt för en lastbil efter att ha sett de nya 6-pluppars!
Ja du det skilje lite mellan Tipper Truck och . ;)
Välkommen föresten.  :D
Ser att det är ditt första inlägg.

Pekblom

Blev inte nöjd med min 9398 4X4 Crawler som jag just byggt ihop men blev inspirerad.
Först satte jag på lite större hjul och det såg ju lite roligare ut men då gick den om möjligt sämre. Sen började det i små, små steg tillslut skrotade jag den och börjar om men den skall se liknande ut. Bara starkare tyngre och bättre sväng radie...

Joge

Jag började bygga B-modellen av 9397 idag (eller igår kväll snarare). Det skall tydligen bli en snöplog typ :)

Brickchaser

Idag byggde jag (Shelob attacks).
Hade inga förväntningar, men spindeln var ändå ganska trevlig.
Den får nog hänga uppe ett tag innan den blir sorterad.

Hassel

Satte ihop en rovfågel. Riktigt kul bygge! :)
Kom att tänkte på jättefåglarna i sagan om ringen, och såfall är denna i minifig-skala.  ;D
Måste bara komma på ett snyggt sätt att placera Gandalf på den...  Men under tiden får den bo på taket av Bag End (trots att de aldrig var där i böckerna) :P

Rickenbacker

Citat från: Pekblom skrivet 16 januari 2013 kl. 22:25
Citat från: Rickenbacker skrivet 16 januari 2013 kl. 12:01
Byggde nyligen ihop Dump Truck - utomordentligt trevligt att bygga lite 'nytt' efter många års uppehåll och kul att se lite nyare tekniker i officiella Lego-set. Dagen efter byggde jag mig även en -1 Stunt 'copter n' Truck, som jag vann på Tradera. Den var mer traditionell i designen, och fyra pluppar känns faktiskt lite för smalt för en lastbil efter att ha sett de nya 6-pluppars!
Ja du det skilje lite mellan Tipper Truck och . ;)
Välkommen föresten.  :D
Ser att det är ditt första inlägg.

Hah! Ja, tipper truck ska det förstås vara :). Kunde inte motstå färgen.

Byggde i helgen ihop jeepen och träden till 4209 Fire Plane, som jag hittade billigt (319 spänn!). Sparar planet till sist, eftersom det verkar roligast, men jag blev överraskad över hur involverad jeepen var att bygga och hur rejäl den blev. Den ser mycket mindre och fjuttigare ut på bilden! Träden var också kul, men lite pilliga, och det var knepigt att sätta lövbitarna åt 'rätt' håll, om man nu bryr sig om sådant.

Tekei

Idag har jag byggt ihop och hade, fobier till trots, väldigt roligt. Bygget innehöll betydligt fler användbara bitar än jag trodde och det känns skönt att ha fått tag i Sam. Avsaknaden av klistermärken var ett stort plus.

Nu skall jag glo på lite TV-serier innnan det blir dags att ge sig på nästa spindelset... ()

Anders67

Har byggt Old Republic Striker class Starfighter, rätt OK bygge, nosen är snygg och den är som en mix mellan a-wing och en x-wing, det jag saknar mest är ett landningställ. Köpte den mest för bitarna!

Art Vandelay

Ikväll hjälpte jag grabben att bygga ihop . Hade glömt bort hur det var att bygga utan att få exakt antal bitar angivna i varje steg. Gällde att inte släppa koncentrationen  :)

Illuwatar

Mitt första Chima, (gillar numret på denna...). Ville se vad detta handlar om och så just denna innehåller svarta vingar och dylikt som kan vara användbart framöver. Snygg figur i svart, gillar axelskydden med studs baktill samt de svarta ängla-vingarna. Tryckta tiles, bitar i nya färger och nya bitar - en hel del för att vara ett så litet set. Men varför två (!) instruktionshäften? Känns lite väl onödigt. Snart skickar väl Lego med en brick separator också i dessa smålådor. Och vem på utvecklingsavdelningen kom på att sätta en flick-fire-missil i den fågelliknande skapelsens bakdel...?
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Gideon

Byggde ihop ett Attack on Weathertop och ett The Mines of Moria med en besökande gäst ikväll, till mitt stora nöje tog han över stora delar av bygget. Alltid kul att sprida lite AFOL-tendenser omkring sig ;)

Roger Brickjet

Köpte en Anakin's & Sebulba's Podracers på rean hos TRU förra året. Sonen har inte varit så sugen på att bygga den själv och jag är ju inte direkt förtjust i episod I...

Men den orangea podracern var faktiskt riktigt kul att bygga och blev oväntat tung. Enormt hög swoosh-faktor! Nästan så att jag önskar att jag köpt en till mig själv också.

Sen fick setet ta över hedersplatsen i hans bokhylla :)


Pekblom

I kväll blev det en SW Republic Attack Shuttle 8019 från 2009
Grabben har frågat länge efter att få sprätta en sådan låda men jag har menat att vi kan bygga den av bitar vi har. Men i kväll vek jag mig.
Alltid lite blandade känslor att sprätta upp något som kan bli ett samlarobjekt men, som sonen påminde mig om att jag sagt. "LEGO wants to be free, outside the box".

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.