Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

ByggareDan

Sitter och bygger på logcabin bygger just nu huvudmodellen provade att bygga enklaste modellen först.
Är mitt första Creatorhus, (kom idag  :) )
Verkar vara hyfsat prisvärda med trevliga bitar i, blir nog några av dom andra också.

Illuwatar

- en klart intressant upplevelse. Över 700 bitar som ska in i ett skepp inte större än en X-Wing. På sätt och vis förstår jag det höga priset för modellen (jag köpte den dock på rea och rabatt hos Toys R Us) med alla dessa bitar varav många är rätt så speciella. Den färdiga modellen känns skapligt solid och är faktiskt cool att ha som prydnad (även om den inte är från SW-filmerna).
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

bj-brick

Det blev en lastbil ganska lik den i gruvsetet. Nu är moddning inledd för att göra en lastbil med släp till gatukontoret i Åstad. Med snöhyvel, årstiden till ära. 

mordatre

Inte  idag men igår.  Svärfäräldrar och min föräldrar var över på middag och på kvällen plockade jag fram Citykalendern och lät dem använda sin finmotorik när de fick försöka bygga ihop modellerna utan att öppna påsen. Var riktigt roligt och till och med far min fick ihop en av modellerna. Kommer köra detta på julafton också. Mycket skoj för 48:-.   ;)
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Gideon

#214
Bygger undan lite småset för att få mer plats i garderoben. Just nu har jag byggt drakfängelset , Träskmonstret och Mumien .

Edit: Blev att bygga en Battle of Alamut också som blivit liggandes obyggt i flyttstök och annat som tagit tid. Tror att det är sista PoP-bygget för min del, funkar utmärkt att kombinera med lite Laphroaig Quarter Cask är nu empiriskt bevisat :)

Etzel

Citat från: Gideon skrivet 15 december 2012 kl. 14:50
Edit: Blev att bygga en Battle of Alamut också som blivit liggandes obyggt i flyttstök och annat som tagit tid. Tror att det är sista PoP-bygget för min del, funkar utmärkt att kombinera med lite Laphroaig Quarter Cask är nu empiriskt bevisat :)
Battle of Alamut var ju definitivt ett av de bästa setten under 2010. Är lite avundsjuk :P

Jag byggde Squirrel's Tree House, en av de djur-påsar i Friends-temat som kommit nu. Köpte på Leklust i Uppsala.
Skrev en recension på Eurobricks.



Gideon

Blev mycket byggande ikväll, förutom seten jag nämnt tidigare satte jag också ihop ett till Mill Village Raid (förmodligen ett av de bästa "ordinarie" seten jag nånsin sett) och ett nyköpt Vampyre Castle (många trevliga bitar också).

styrbjörn

#217
Har haft lite legopaus i en vecka. Men inte längre:) igår byggde jag an unexpected gathering. Det är faktiskt ett av de bästa seten jag har haft, jag verkligen älskar figurerna, bygget, bitarna osv. Särskilt fönstret, SNOT teknik!! var väldigt imponerad! Bygget bara står och ropar på att byggas ut  :-* enda jag inte gillar är baksidan på dörren. Dessutom likt filmen (som jag har sett 2 gånger, en på premiären och en i fredags ;D

Edit: såg filmen idag igen...

Skafte

Jag har idag byggt Rancor Pit. (Finns inte på BL än.) Fick den och lite annat för min utställning i Leklustbutikens fönster. Hade annars tyckt att 799 som det står på prislappen var ganska saftigt.

Själva hålan är väl OK designad, men det är mest fyra hörnstolpar och en vägg med en väldigt bred gallergrind - ny bit, grattis byggare av stora borgar. Men inte något direkt häpnadsväckande.

Tre minifigs - en Gamorrean som i Jabba's Palace, en ny Luke och Rancorväktaren, alla detaljerade och bra, som vi vant oss vid på sistone.

Själva Rancorn är dock anledningen till att köpa setet. Faktiskt större än jag förväntat mig (och ni vet hur besviken man kan bli på hur litet ett set eller så kan vara när man öppnat påsarna) och väldigt detaljerad. Två rörliga fingrar per hand och även underkäken. Armar och handleder också givetvis, men inte benen. Den kan greppa minifigs med handen och en hel gubbe går plats i munnen! Hours of fun.

Jag satte förstås Palatset ovanpå och det funkar bra. Lite konstigt att det inte stod något i instruktionen om det, men det är väl oetiskt att "tvinga" på folk att köpa mer...

697 kr på Klossbutiken, lite mycket för vad man får. Få se om det blir nedsatt någonstans eller vad Hiko kommer ta när de får in det. Runt 600 så är det värt det!

Återigen - en leksak från en film från tidigt 80-tal. Märkligt när man tänker på det, men tack till LEGO som äntligen! givit oss en Rancor. Och en BRA en, inget brickbuilt härke!

lindyhep

Citat från: Skafte skrivet 16 december 2012 kl. 20:39


697 kr på Klossbutiken, lite mycket för vad man får. Få se om det blir nedsatt någonstans eller vad Hiko kommer ta när de får in det. Runt 600 så är det värt det!



Än så länge går den in för 570 och ingen frakt på Toysrus.se men det tar väl slut när som helst. (Fri frakt tom 16 dec. Vet inte när 25% på Star Wars slutar.)

42Hz

Tja, blev väl klar i söndags, men stoppade i en motor idag.  ::)

Setet var , tyvärr inte så många nya roliga delar men några nyheter för egen del. Gjorde en generaltabbe med den lilla turntablen som stora rotorn sitter i, missade riktningen så den blev väldigt statiskt! Var bara att riva ner delvis och vända på den, sedan snurrade allt som det skulle. =)

Vy från cockpit.  ;)


http://www.technicbricks.com/2012/07/tbs-techreview-16-9396-helicopter.html
//Harri

TrickBrick

Slände lite snabbt ihop en . Ser fram emot att "skjuta ner" den. Hoppas bara min X-winge dödare hinner bli klar innan tävlings tiden går ut.

Gideon

Sitter bredvid och hjälper frun som bygger Winter Village Post Office med att hitta bitar snabbare (set utan numrerade påsar ;))
Märker dock att jag har blivit mer ordbyggare än legobyggare den senaste veckan med alla CB-diskussioner :P

AndersI

Jenny och jag satte ihop de 18 första luckorna i City-kalendern (ja, jag var tvungen att nappa på CDON-erbjudandet).

Johan J

Avslutade LEGO-helgen med tillsammans med systersonen Hannes och byggde:

Gruvan , Polisskåpbil , , , trafikskyltar , Träd och staket och ett helt underbart Pariserhjul som skall byggas om för att passa figurer.
LEGO är skoj.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.