Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

shutter

Citat från: Magnus den store skrivet 08 september 2012 kl. 21:28
Citat från: shutter skrivet 08 september 2012 kl. 21:10
Byggde ihop OS-teamet. En liten avvikelse har dock smygit sig in. Vilken?

Det bör vara bågen som du rättat till. Sen så tog väl inte Storbritannien guld i alla representerade idrotter men det är Lego som får ta på sig den avvikelsen.  ;)

Visst är det pilbågen ;)

prah

Prah

lindyhep

Jomen alltså, jag hann faktiskt in i mitt rum och sätta säkert 20 bitar på plats i PetShop. I den här takten är den väl färdig till årsskiftet ungefär......

Stigge72

Citat från: lindyhep skrivet 11 september 2012 kl. 21:53
Jomen alltså, jag hann faktiskt in i mitt rum och sätta säkert 20 bitar på plats i PetShop. I den här takten är den väl färdig till årsskiftet ungefär......
Den som spar hon har. ;)

Alternativt: Lego -  kul som vara länge. :)

AntonYmer


Illuwatar

Blev lite Sagan om Ringen som fredagsmys... och . Fina byggen med mycket bra bitar. Och fantastiska minifigurer.

Avslutade även min - ett klassiskt bygge och så bra "old-school"-technic kan bli. En utmaning också då man inte har samma steg-för-steg hjälp som dagens set.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

AndersI

Citat från: Illuwatar skrivet 14 september 2012 kl. 23:31
Blev lite Sagan om Ringen som fredagsmys... och .

Med ditt nickname får du väl ta och bygga upp hela Silmarillon :-)

CitatAvslutade även min

Det var det första Lego jag köpte åt mig själv som vuxen! Om du inte redan har den så försök skaffa 8480 - Technic Space Shuttle också. Det var ett kul bygge.

Aqualize

- Mini Tow Truck
- LEGO City Truck
- Space Shuttle

Är lite butter för att produktbilden på kartongen och även i manualen efter själva byggbeskrivningen inte stämmer överens med produkten (3367).

Joge

Idag blev det en/ett Star Wars 7676 Republic Attack Gunship. Ganska kul, trots att jag som vanligt hade slarvat bort några bitar...

Brickchaser

Idag blev det .
Den är Bricklinkad så dom dyraste delarna är utbytta mot liknande.
Men ett riktigt kul bygge, passar bra tillsammans med dom andra modulhusen.

shutter

Citat från: Aqualize skrivet 15 september 2012 kl. 23:09
- Mini Tow Truck
- LEGO City Truck
- Space Shuttle

Är lite butter för att produktbilden på kartongen och även i manualen efter själva byggbeskrivningen inte stämmer överens med produkten (3367).

den byggsatsen har jag. Vad är du besviken på. måste kolla själv!

Gravyking

Före detta Callahan!

Roger Brickjet

Citat från: shutter skrivet 24 september 2012 kl. 19:52
Citat från: Aqualize skrivet 15 september 2012 kl. 23:09
- Mini Tow Truck
- LEGO City Truck
- Space Shuttle

Är lite butter för att produktbilden på kartongen och även i manualen efter själva byggbeskrivningen inte stämmer överens med produkten (3367).

den byggsatsen har jag. Vad är du besviken på. måste kolla själv!
Ja, det där störde mig också men de har troligvis upptäckt problem och bytt till en mer lekvänlig lösning. Det ser snyggare ut på lådan men det ser också väldigt svåröppnat ut. Tyvärr krympte lastrutrymmet rejält. Sen flyttade jag ner gånggärnen för "flapsen" under vingarna för att slippa se dem så tydligt :)

shutter

Captain America räddar världen! (set nr 6865)

Med fara för sitt eget liv anfaller han de angripande utomjordingarn. Sin sköld kastar han rakt i nyllet på den första angriparen som slås till marken. Sedan hoppar han av sin motorcykel precis innan misilen träffar, samtidigt som han knockar den sista angriparen...

Magnus den store

Ibland önskar jag att det fanns en alternativ hand - en smocka.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.