Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

Skafte

Citat från: CopMike skrivet 15 maj 2022 kl. 13:11
- kul bygge och mycket lättswooshat ;D!

Byggde min igår, håller med.

Hur passar en Scalasnubbe i?


CopMike

Citat från: Skafte skrivet 15 maj 2022 kl. 15:01
Citat från: CopMike skrivet 15 maj 2022 kl. 13:11
- kul bygge och mycket lättswooshat ;D!

Byggde min igår, håller med.

Hur passar en Scalasnubbe i?
Kristian har problem med att få in benen men det går nog att bygga om, Luke ska skaffa sig en lämplig kropp tillsammans med 21325pb01 Obi-Wan ;D!

Jesperrydhog

Den hära Lego city brandstationen byggde jag upp.  Lego city set .

andreaseldh

Vår körresa gick inte riktigt tillräckligt långt söderut för att få se originalet, så det var ju tur att jag hade Eventmodellen från 2018 kvar obyggd!

janhansson

Jag byggde ihop ett par vagnar ( och ) som jag fått hem för att se om alla delar var med (det var de :) ).

CopMike

Citat från: janhansson skrivet 31 maj 2022 kl. 23:09
Jag byggde ihop ett par vagnar ( och ) som jag fått hem för att se om alla delar var med (det var de :) ).
Du får hem mycket göttigt av de äldre setten du ;D! Kul att se!

janhansson

Citat från: CopMike skrivet 01 juni 2022 kl. 07:02
Du får hem mycket göttigt av de äldre setten du ;D! Kul att se!

Ja, Posten lyckas inte tappa bort riktigt allt - fast de här var i ett paket som fick åka en extra sväng till Nederländerna tur och retur.  :o
I bästa fall får jag hem lite mer de närmaste dagarna.

Jesperrydhog

Den nya Lego city sommar set .

Pertan71

#2243
Har suttit med och
Otroligt kul små byggen.  :)
Det är aldrig för sent att ge upp.

ColA

Citat från: Pertan71 skrivet 04 juni 2022 kl. 16:16
Har suttit med och
Otroligt kul små byggen.  :)

GBC pertan bygger alltså star wars? jag som trodde du hade gått över till "the dark GBC side" på heltid  :P

Pertan71

Citat från: ColA skrivet 04 juni 2022 kl. 19:35
Citat från: Pertan71 skrivet 04 juni 2022 kl. 16:16
Har suttit med och
Otroligt kul små byggen.  :)

GBC pertan bygger alltså star wars? jag som trodde du hade gått över till "the dark GBC side" på heltid  :P

Haha...
Det ena behöver ju inte utesluta det andra.  Det var Star Wars som drog in mig i Lego igen, så det kommer nog alltid finnas med.
Dessa små dioraman gillade jag verkligen.  Har beställt det tredje också.  ;)
Man ska ju bygga det man gillar, sägs det ju, så det blir lite av varje.  I höst ska jag och sonen bygga Daily Bugle, så även Marvel smiter med på ett hörn.
Fast ska jag vara helt ärlig, så snurrar nog tankar om hur man kan konvertera vissa set till GBC.  ;)

Det är aldrig för sent att ge upp.

janhansson

Byggt , ett av de set som på svenska helt enkelt kallades "Borg" - enkelt och bra, om än något fantasilöst.



Myko

Du har satt en 1x1 brick fel på höger sida.  ;)

janhansson

Citat från: Myko skrivet 07 juni 2022 kl. 09:53
Du har satt en 1x1 brick fel på höger sida.  ;)

Där ser man, Tack för påpekandet, nu är borgen korrigerad :)

janhansson

Idag blev jag klar med att bygga ihop ett exemplar av Tigerhajen II (ja, de svenska namnen var fantasilösa ibland), som jag köpt utan segel från Tradera.
Jag har fortfarande inte bestämt mig för vad jag ska göra med båten - köpa segel skulle kosta mer än vad jag gav för den, så jag funderar på att antingen göra klossbyggda surrade segel, eller bygga om så att det funkar med segel från någon annan båt.


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.