Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

Godtfred

Ohhh, en undervattenstrana!

CopMike


Lähnn


AndersI

#2223
LL, men det är många bitar som saknas (55 st), och ännu fler som inte är från rätt generation - blir till att jaga fram korrekta bitar.

Lähnn

#2224
Idag blev det riktig nostalgitripp med .
Det första technicsetet jag köpte själv för mina, genom jordgubbsplockning i mina tidiga tonår, egenhändigt förvärvade pengar. På den tiden visste man hur det skulle prioriteras   ;D
Nu, nästan 25 år senare, fattas det tydligen ett gäng bitar men de står nu på inköpslistan.

andreaseldh

#2225
Citat från: Lähnn skrivet 10 april 2022 kl. 16:27
Idag blev det riktig nostalgitripp med .

Ungefär samtidigt som det setet var nytt hade Honda en rolig mekanisk fyrhjulsstyrning. Vid små rattutslag (som vid filbyten) svänger bakhjulen med och vid stora (som fickparkering) svänger de mot framhjulen. Själva den tekniska lösningen sparar jag till en egen tråd, men jag kan ju säga att jag köpte tillsammans med bilen!

BrickMe

Byggde ihop (finns i skrivande stund för dryga tusenlappen på Amazon). Testkört lite och konstaterar att den inte alltid kan klättra upp på alla väggar (lite beroende på golvens material) och vändas upp och ner. Lego kunde gott skickat med dubbelt så många gummipluppar till banden. Tycker faktiskt att och var snabbare och roligare att köra med.

Någon som har koll på den nya app-styrda tekniken? Kunde konstatera att 28739c01 inte funkar med bb0961c01.
En snabb koll på BL så finns Remote Control Unit 28739c01 i två tågset tillsammans med batterilåda/hub bb0892c01 som finns i lite olika set.

Det är kul med ny teknik men varför ska man använda mobilen till allt numera? Lockar säkert yngre men jag skulle föredra en liten låda av plast med styrspakar på :o



AndersI

Citat från: AndersI skrivet 05 april 2022 kl. 23:04
LL, men det är många bitar som saknas (55 st), och ännu fler som inte är från rätt generation - blir till att jaga fram korrekta bitar.

Snälla människor verkar det finnas gott om här i LEGO-communityn - kommit en bra bit närmare perfektion (men mycket kvar).


Lähnn

Efter en turbulent dag kände jag att det behövdes lite terapibygge.
Så jag plockade fram ett gäng skivor med Cornelis Vreeswijk och satte mig och byggde .
Nu känner jag mig i fas igen :)

Blev rätt förtjust i den mörkblå färgen, garanterat inget nytt för er inbitna AFOLs, men tror inte att jag sett den tidigare (det är mycket jag missat under min Dark Age).

CopMike

Citat från: Lähnn skrivet 05 maj 2022 kl. 20:39
Efter en turbulent dag kände jag att det behövdes lite terapibygge.
Så jag plockade fram ett gäng skivor med Cornelis Vreeswijk och satte mig och byggde .
Nu känner jag mig i fas igen :)

Blev rätt förtjust i den mörkblå färgen, garanterat inget nytt för er inbitna AFOLs, men tror inte att jag sett den tidigare (det är mycket jag missat under min Dark Age).

Grattis till en skön stund i zonen :)! Dark Blue kom redan 1961 men var väl aldrig varit en huvudfärg i set i början.

Lähnn

Citat från: CopMike skrivet 06 maj 2022 kl. 08:42
Citat från: Lähnn skrivet 05 maj 2022 kl. 20:39
Efter en turbulent dag kände jag att det behövdes lite terapibygge.
Så jag plockade fram ett gäng skivor med Cornelis Vreeswijk och satte mig och byggde .
Nu känner jag mig i fas igen :)

Blev rätt förtjust i den mörkblå färgen, garanterat inget nytt för er inbitna AFOLs, men tror inte att jag sett den tidigare (det är mycket jag missat under min Dark Age).

Grattis till en skön stund i zonen :)! Dark Blue kom redan 1961 men var väl aldrig varit en huvudfärg i set i början.
Tack! RIIIIKTIGT så lång var inte min Dark Age  ;)
Har kanske bara blivit mer uppmärksam på detaljer på äldre dar  :)

andreasmensa

Äntligen fått tid över till att bygga Boba Fett's Starship då jag är hemma sjuk. Haft rejält ont i huvudet men likt tidigare medlemmars inlägg kommit i zen när jag nästan byggt klart. Märker att huvudvärken är kvar men det gör inget - swoooosh!  :o
Ända två minus med bygget är att skeppet inte har plats för Han Solo In Carbonite, och att det är en Gamorrean guard in Carbonite på klisterlapp. Skulle varit fint med en Han Solo också. Får kanske spara ihop till en UCS Slave 1 eller se om det finns en custom-made sticker...

janhansson

Jag byggde ihop några nyligen inköpta piratset (, , , och ) för att se om alla bitar var med.

CopMike

- kul bygge och mycket lättswooshat ;D!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.