Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

DanielEss

Satte ihop det sista settet vi saknade från DC Super Hero Girls -   Eftersom jag köpte det av en annan Swebrickare vill jag passa på att tacka för en snabb och bra affär!
Till skillnad från alla andra satser i temat var det ett rejält komplicerat bygge - oväntat (nästan överdrivet) många Technic-komponenter, ofta svåra att klicka fast i läge. I rättvisans namn ska sägas att detta leder till bra förankringar.
Lika oväntat var bristen på play features - visserligen 4 öppningsbara celler för hjältarna (en stor hit hos mottagaren) och den högsta spiran är i själva verket ett flyktskepp, men annars var det mest de sedvanliga stud shootersarna. Det mesta av tekniken används till att fälla ut tornen för bättre åtkomst av insidan.
Så gott som hela inredningen i övrigt består av diverse och omfattande småplock - färgglada burkar och kristaller, hårborstar och läppstift. Definitivt mer Friends-vibbar än resten av serien, som mer fokuserat på lekbarhet.

Stort plus för att The Flash är en av figsen - det tar upp antalet pojkfigurer till hela två! (Den andra - Steve Trevor - är inte ens en hjälte utan någon i behov av räddning. Bra gender inversion, men hade ändå hellre sett Beast Boy, Cyborg eller Green Lantern än den Harley Quinn i pyjamas de faktiskt producerade... :P) Lillen gick omedelbart och hämtade Flash's hjälm (ja, han har den i TV-serien med) från Mighty Micros-settet, vilket jag tycker bevisar att de borde skickat med en eftersom de redan fanns i produktion.
Wonder Womans osynliga plan är mycket skojigare än den version som fanns i - på bekostnad av osynlighet. Den var hursomhelst begränsad på det förra med. De transparenta stickersarna var dock inte fullt lika skojiga... Hennes sköld var däremot ett välkommet tillägg eftersom den ofta används i serien.

Jag är inte missnöjd på något vis, men känner att den rekommenderade miniåldern för bygge - 9 år - är i optimistiskaste laget, såvida det då inte är en väldigt legoerfaren nioåring.:) Jag och min pojke har iallafal kul med setten och jag har t.o.m roat honom med några MOCs av saker TLG aldrig kom sig för att göra. Ska lägga upp lite bilder när de känns mer kompletta!

ColA

Så fräscht 🤗

Jesperrydhog

#1892
Här har vi då Lego City Luft Polisen .

Gurra

Påbörjade Millennium Falcon UCS nyss. Blir o se filmerna samtidigt  :)

andreaseldh

#1894
Jag byggde en något mer blygsam dalahäst.

ColA

Det börjar ta form 😄 tack M!

Magnus den store

Köpte några CMF Disney 2 som jag byggde idag. Fick är rätt bra fördelning från s@h. Bara figurer som jag vill ha och ingen dubblett.

Två knattar (röd och grön), Joakim von Anka, Herkules, Jasmine, Jafar, Piff och Puff.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Jesperrydhog

Hej här har vi då nya Fire Chief Car . Här har finns även en liten dator. På den med.

ColA

Byggde jag på morgon kvisten så man fick känna på hjorten, super fin men lite mer gummi känsla på den jämfört med vanliga bitar. SB är ju alltid en bonus när han närvarar 😄

janhansson

#1899
Byggde ihop ett litet Piratset, "Kanonstrid"

Kwagge

Herr ordförande bygger ...

Nextuz

Citat från: Kwagge skrivet 22 juni 2019 kl. 18:07
Herr ordförande bygger ...

Yeeaah :D
Fick Micke bygga vårt bröllopsset? :D

Sollan

Citat från: Nextuz skrivet 25 juni 2019 kl. 02:35
Citat från: Kwagge skrivet 22 juni 2019 kl. 18:07
Herr ordförande bygger ...

Yeeaah :D
Fick Micke bygga vårt bröllopsset? :D

Han fick den stora äran, påhejad av ett gäng afols 😀

Teng

Idag blev det en liten Ice Cream Cart (6601) som jag inte visste att jag hade bitar till så det var en trevlig liten överraskning.


Joacim

Citat från: Teng skrivet 02 juli 2019 kl. 17:41
Idag blev det en liten Ice Cream Cart (6601) som jag inte visste att jag hade bitar till så det var en trevlig liten överraskning.
Den har jag med! Trevlig liten glass vagn!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.